• fine

MAJ 2006 tråd 4...

Hej tjejer, Fine här.
    Jag har varit frånvarande länge men ni skriver som aldrig förr - härligt!
    Vår månad närmar sig med stormsteg... gulp
    Börjar bli lite nervös men satt med min ena tärna och slutförde inbjudningskorten som hon designat igår, de ska tryckas och skickas i början av nästa vecka. Antar att jag är sist med att skicka... menmen, alla gästerna, speciellt de långväga, har ju redan blivit 'varnade' om datumet så det borde inte komma som någon chock.
    Vi håller precis också på att ta itu med min M2bs kläder men det ar svårt!
    Han har kostym dagligen nästan så jag kände lite som Lapinette - vill ha något speciellt. Tyvärr känner han sig fånig i jaquette... killar.....pust....
    Antagligen blir det något liknande som lillabunny, med en ny riktigt fin och lite annorlunda kostym. Svårt.

Oj oj... ;)... men visste e det härligt trots allt velande, tidskrävande planerande och diskutioner?

• fine

Oj oj vilken fart det är på alla maj-tjejer, man är borta några timmar och ytterligare hela 3 sidor är nu fyllda med bröllopssnack! Vi är verkligen beroende ;)

Skönt att höra att jag inte är sist med inbjudan, blev lite stressad när hans engelska familj frågade och frågade efter de när vi var där vid nyår.... Siktar nu på att de ska vara ute innan slutet på januari, fingers crossed!

Lapinette- det låter jättekul att du fick din M2B att känna sig lite speciell och faktiskt tycka att det var kul att hyra fina kläder - jag måste prova det på min! du sa att ni hyrt på ett hyfsat billigt ställe i Stjlm, vardå om jag får fråga? Och ungefär hur mycket kostar det att hyra en hel 'killstass', jag har verkligen ingen aning.

kattkatt - nice dress!

• fine

konstigt konstigt, jag skrev meddelanden här i morse men de har inte kommit med.....

• fine

FiaMia, jag hade också tittat ut 'en doft af kärlek' men kanske väntar på hjärtfrimärkena. det beror på hur snabbt vi lyckas slutföra inbjudningskortsprojektet... ;)

Lapinette - i ett av de meddelanden som jag lämnade i morse (och som försvann...) frågade jag om priset för hyra av frockcoat, 2000/2500 kr, inkluderar 'tillbehör' eller om man betalar extra för skjorta etc??

Åh, trevlig helg allihopa!!!

• fine

Lapinette -
    fräscha kallingar kan vi nog ordna! haha, det låter toppen.
    du sa att affären ligger på hornsg?
    hur länge får man ha kläderna, dvs kan man hämta dagen innan och lämna tillbaks dagen efter? tack!

• fine

Lapinette - tack för infon ang kläder och förresten, vilken superfin klänning!!! :)

• fine

Oj, mycket bra snack bollas runt härinne nu!

Ang musik:
    Jag blev tipsad om denna sida www.wedalert.com/songs/index.asp med många bra lyssningsbara engelska bröllopslåtar.
    Är det någon som kan tipsa om någon fin engelsk sommar/kärlekspsalm som kanske även finns med svensk text? Klurar på att ha en svensk och en engelsk psalm i kyrkan och sedan 'skönsången' på engelska.

Är heller inte säker på in och utmarscher, vill ha något klassiskt in och något like modernare och 'upbeat' på utvägen!

Ang program:
    Jag tycker att det är trevligt att skriva ut hela psalmerna och även sångtexterna på de låtar som framförs, slipper biblar och så kan alla följa med och läsa de vackra texterna på låtar vi valt (just låtvalet är ännu lite oklart... haha... har en himla lång lista på underbara kärlekslåtar).
    Vi har redan framsidan till programmet klart, kommer att vara väldigt likt framsidan på inbjudan med vårt monogram men annan färgsättning. Kommer att printa på vanligt vackert vitt lite glatt 80g papper för att hålla kostnaden nere. Räknar med att printa ca 100.

Ang Fotograf:
    PANIK - vi har inte bokat och har ingen på lut.... måste leta leta!
    Lapinette - du pratade för länge sedan om en fotograf i Åkerberga (tror jag) som verkade bra, kanske tom den som ni ska anlita? har du hans namn el hemsida?

• fine

LApinette
    Tack för fototipset, ska höra med honom.

FiaMia
    Jag fick en klassisk engelsk förlovningsring, det vill säga en enstensring där stenen står upp, av min M2B. Den är otroligt vacker, och är den bara väldesignad så är det inga som helst problem. Jag märker knappt av den. Min sten står dock inte upp jättemycket, vi designade modellen själva och valde en som fattning som ger maximalt ljusinsläpp till stenen samtidigt som den inte står upp som ett 'spjut' (om du förstår vad jag menar... :))

• fine

Oh ja, champagne kan vara otroligt vackert!!!

Vi har massa lådor med vin och ett 'skafferi' med sprit hemma i vår 3a men än så länge har vi inte öpt in champagnen.

• fine

FiaMia - Min fattning är också ganska öppen, balansgång mellan säkerhet och maximalt ljusinsläpp! Det är som sagt jättefint när man ser spetsen på stenen.
    Tyvärr har jag ingen närbild och vår digitalkamera har pajat, hör av mig om jag lyckas skaffa en bild.
    Enda gången jag tyckt den varit i vägen har varit när jag tvättade håret i början, kändes liksom som att den skulle fastna i de blöta hårstråna.... men det var väl bara ovana ;)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...