MAJ 2006 tråd 4...
Ok FiaMia,
jag har lyckats hitta några bilder vi tagit tidigare och zoomat in på ringen - hur ska jag visa de? Ska jag skicka till din email?
Ok FiaMia,
jag har lyckats hitta några bilder vi tagit tidigare och zoomat in på ringen - hur ska jag visa de? Ska jag skicka till din email?
FiaMia - You've got mail! *ring*
FiaMia - gillar ditt ringförslag skarpt, föredrar '4 claw' fattning (vad det nu heter på svenska) framför '6 claw'...
Åj, jättefina allihopa Lapinette!
Jag letar efter något liknande Schalinringen passion 237-2,51.15, eller en helt slät platinaring, till min enstensförlovningsring. Vill inte ha för mkt blinb bling men samtidigt så ser det ju så vackert ut... ;) det blir väl en kostnadsfråga helt enkelt.
Förresten, jag har hört att man kan köpa Schalinsringar billigare på internet, är det det du gjort lillabunny?
Vågar man fråga vad Schalinringen passion 237-2,51.15 kostar?? ......
Lapinette - tänk på att de har värsta ljus-och färgsättningen i lyxbutikerna för att man ska falla pladask för glittret... ;)
Vi var inne på DeBeers exklusiva huvudbutik i London www.debeers.com/obs_store.php (looki looki only...) och där var ringarna HELT fantastiska. När man provade hade de tom en speciell spegel med ljussättning som motsvarade en 'candle lit dinner' som man kunde gå fram och titta i... och guuuuu vad vackert det blev!!! Jag kom ut därifrån med glitter i ögonen och min M2B hade fullt sjå att få ner mina förväntningar till mer normala nivåer... :)
angående ringvalet.....
båda är fantastiskt fina och bra val (helt överens med min smak!)
oh lillabunny, du måste berätta om ringen du hämtat - är den vacker?!?
åh lillabunny, ha det så trevligt! Spa är ju aldrig fel och Torekov är ju supermysigt!
Telan: GRATTIS i förskott från mig me'!
hmm Telan - 'Fyker' var ett lustigt ord... har alrdig hört - är det på riktigt??
jag ska provanvända idag och lära min stackars engelsman! Han kämpar med svenskan... :)
ja, jag bor också i Uppland men den mer stockholmska delen... och här fyker det riktigt ruggigt ordentligt för tillfället!
Min engelsman är riktigt duktig måste jag säga, går på svenkskurs nu efter jobbet. Kämpar verkligen,han är ingen naturlig språkbegåvning. Vi har ju känt varandra länge nu så han har lärt sig lite pö om pö men han började faktiskt med svenskan som ett sätt att imponera på mig (vi bodde i England då) innan vi ens blivit ett par. Givetvis var jag mkt hjälpsam och lärde honom sådana väsentligheter som 'Helan går' och 'Du är så söt min kära lilla ponny' (haha)... :)