Inlägg från: msbine |Visa alla inlägg
  • msbine

MAJ 2006 tråd 4...

Tack Lapinette för svaret, jag har inte så bra koll på det där :)

Pilgrimsmusslor är gott, godaste sättet jag har ätit dem på är grillade i ugnen med lite thailändsk sweet chili till att doppa dem i, blir jättegott. Levde mer eller mindre på det en vecka när vi var i norge och dök...

• msbine

Lapinette: jag hade nog hellre satsat på ankan till middag, kalv är ett väldigt "tungt" kött och tycker väl att det hellre passar bättre med något "lättare" som anka på våren/sommaren.

• msbine

Lapinette: Tackar som frågar :) Jo, jag har blivit uppsagt pga av arbetsbrist, så är arbetslös om två månader. Har dock ett par jobb på gång, annars blir det skola till hösten och "bli nånting", så det löser sig.

Å apropå bubbeldricka, så e de nån som har tips på lite champange (behöver inte vara äkta, de finns inga finsmakare i vår vönskapkrest)eller nåt alternativ till det och lite rött och vitt vin? Jag dricker varken eller, så jag har ingen pejl. Kommer att åka till tyskland och köpa all vin/öl/sprit, tar bara två timmar att köra dit härifrån.

• msbine

Lapinette: Tack för hjälpen!

fiamia: Jättefina ringar, tror att det kommer att blir jättebra!

• msbine

kattkatt: Alla är välkomna hit!!!!

• msbine

kattkatt: Vad underbart det ser ut! Helt idylliskt för ett bröllop :)

• msbine

Jag skrev med innan, men det e inte heller med.

Gifter mig i alla fall i Helsingborg i Raus Kyrka och festen håller vi på Sundspärlans Wärdshus.

ringarna har vi klara sen länge, har dock inte graverat vigselringarna än, tror att det blir något latinskt typ "Quis legem det amandius?" eller det gamla vanliga "Amor vincit omnia", vi har inte bestämt oss än.

• msbine

"Quis legem det amandius?" betyder "Vem kan stifta lagar för älskande" och "Amor vincit omnia" betyder "Käleken övervinner allt".
    Har ett par andra latinska förslag till hemma, e svårt att bestämma sig...

• msbine

Här är en till som får kolla upp alla alternativ och sen får sambon vara med och bestämma.

Som ikväll tex. Vår solist (=min kusin) kommer hem till oss och vi ska gå igenom sångerna han ska sjunga på vigseln. Jag ahr tagit fram ca tio olika sånger som jag tycker passar bra, sen får sambin vara med och bestämma vilka två-tre det blir ikväll...

• msbine

Kommer att skicka ut inbjudningarna nu i slutet på januari, så jag tror att Fine kommer att vara först ut med inbjudningarna :)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...