Inlägg från: mia_maj2006 |Visa alla inlägg
  • mia_maj2006

MAJ 2006 tråd 4...

Lapinette: Jag säger som msbine jag skulle inte våga gå runt med en ring för 30000 kr, jag skulle vara rädd att tappa den eller att någon skulle stjäla den.

Dessutom tycker jag som du att de pengarna kan man lägga på en resa eller så men samtidigt måste du ju ta hänsyn till din m2b, ringar i den prisklassen kanske är det normala i hans familj.

• mia_maj2006

Jag tror inte att min m2b kommer att komma fram till frockcoat eftersom han bestämt handla sin kostym i Hugo Boss affären på NK. Jag tror att jag kommer följa med honom om man tillåter, min m2b är ganska kort och smal och kavajen måste sitta perfekt så jag kanske måste se till att han inte köper en för stor kavaj. Det får honom att se mycket yngre ut.

• mia_maj2006

Va skönt det låter med SPA-weekend. Själv ska jag på tjejmiddag i morgon, jag har en "klubb" med mina bästa vänner där en av oss lagar trerätters till de andra. Våra respektive kallar det diskriminieringsklubben eftersom de inte får komma *fniss*

• mia_maj2006

msbine: Vilka jättefina inbjudningar! Färgen var jättefin och de känns väldigt genomtänkta.
    Mina kommer inte vara lika tjusiga men jag är ganska nöjd ändå. Jag har precis köpt en färgskrivare så nu blir det lite färg på mina inbjudningar istället för bara svartvitt.
    Jag ska lägga ut mina på nätet också när jag fått dem klara. Mina kompisar undrar när inbjudningarna dyker upp och jag som inte tänkt skicka dem förrän i maj. De kanske får dem på nästa tjejmiddag eftersom då är vi hemma hos mig.

• mia_maj2006

msbine: Sorry inte maj - mars...

Har även bett min kompis att fråga om hennes kompis vill sjunga på vårt bröllop. Jag har festat med denna tjej ett antal gånger och bjuder henne gärna på festen om hon vill sjunga.

• mia_maj2006

Telan: Jag hade bestämt mig för två låtar "Du är allt" med Shirley Clamp och "En helt ny värld" från Alladin. Men Alladin låten är en duett så om denna solist tackar ja så måste den bytas ut, jag tror att det blir "Om igen" med Lena PH i så fall.
    Jag är en schlagerbrud som du kanske fattar
    Dessutom ska m2b välja två låtar som vi ska ha som in- och utgång. Jag har givit honom en deadline, sista januari, annars så bestämmer jag hand låtar också...men försöker ta låtar som passar honom lite. För närvarande funderar jag på "All you need is love" med Beatles som ingångslåt och "Love and marriage" med Frank Sinatra som utgångslåt. Dessa ska inte sjungas av solisten utan av en kör bestående av gäster samt att alla gäster får sjunga med. Det är så skönt med borgerlig vigsel för då finns det inga ramar för vad man får välja.

• mia_maj2006

Telan: Mitt problem just nu är att han kommer med vansinniga förslag
    Han gillar punkrock och musik som är influerad av irländsk folkmusik fast i rocktappning och det passar inte riktigt in i "mitt" bröllop. Dessutom verkar texterna på låtarna han föreslår mest handla om folk som blivit lämnade eller folk som sitter på krogen och dricker Guiness. Inte så bra bröllopslåtar kanske, dessutom blir det väldigt svårt att få alla att sjunga med när ingen någonsin hört låten förut.
    På festen efteråt ska han självklart få ha med låtar från sina favoritband men inte på vigseln.

• mia_maj2006

Telan: Jag tror att han tycker de är helt OK men att han vill kolla själv om han kan hitta något bättre. Han har en vecka på sig så vi får se vad som händer

• mia_maj2006

I våra kommer det av stå mia hjärta m2b 27/5 2006 resp m2b hjärta mia 27/5 2006.
    Hjärtat är förstås ett hjärta och inte text

• mia_maj2006

Mitt blir nog minst 3 A4 sidor. Först har jag omslaget som ser likadant ut som inbjudan och det är det ingen text på förutom våra namn på framsidan. När man slår upp första sidan så är det bara en bild på den högra sidan av uppslaget + att det står program. Nästa uppslag är själva programmet men eftersom jag troligen kommer att med låttexterna så behöver jag mer ett enkelt uppslag till detta så det blir troligen två A4 + omslaget. En hel liten bok

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...