Inlägg från: mia_maj2006 |Visa alla inlägg
  • mia_maj2006

MAJ 2006 tråd 4...

Vi ska ha vigseln utomhus så jag borde väl egentligen ha tjocka stickade strumpbyxor. Så känns det nu i alla fall när det är -10 grader utomhus. Maj kommer att bli en jättefin månad Funderar på att skicka mail till Pohlman för att vara säker på bra väder

• mia_maj2006

Vårt tema är rosa gerbera. Just nu funderar jag på om jag ska ha det på tårtan också, det skulle kunna bli snyggt. Ska baka en testtårta nästa vecka till m2bs syster som fyller år. Hon tycker inte om marsipan så jag får testa att göra sugarpaste också.

• mia_maj2006

Lapinette: Du har inte ätit Bouillabaise? Jag blev tokdålig i magen efter att ha ätit Bouillabaise med aioli (det var troligen den som var boven) i hamnen i Nice. Det gör jag inte om

Krya på dig!!

Jag är inte klar med tårtan, även om de blir goda så vet jag inte hur de ska se ut och så. Sista testet blir m2bs 30-årsfirande om en månad. Då ska det bli tårtparad som ska bedömmas och poängsättas av gästerna och därefter tar jag det slutgiltiga beslutet.

• mia_maj2006

Nu är inbjudningarna ivägskickade. Får se när folk börjar svara, av de som redan fått sina inbjudningar har vi inte hört något förutom från mina kompisar som tackat ja innan de ens fått inbjudan.
    Eftersom vi skickade ett antal inbjudningar i förväg för att det är de personer vi inte är säkra på att de kommer och att vi vill bjuda andra om de inte kommer så vill jag ha svar snabbt!

• mia_maj2006

kattkatt: Jag håller med föregående talare, jag tycker att du kan ha sandaletter utan stumpor i. Dessutom bryr man sig så mycket om vett och etikett att man tycker det är fel ska man också veta att det är vett och etikett att inte låtsas om det
    Det var visst någon Nobelpristagares fru som lade upp handväskan på bordet (big no no) och då lade drottning Silvia också upp sin väska för att personen ifråga inte skulle behöva skämmas. Så ska man hantera etikettsbrott om man bryr sig tycker jag...

• mia_maj2006

snaeckan: Vi åker på bröllopsresa fredagen efter bröllopet. Vi ska kombinera en kryssning i Medelhavet med 1 vecka på Mallorca. Det ska verkligen bli jätteskönt. På tal om att ni vill till flera länder, på vår kryssning kommer vi till tre olika länder (Frankrike, Spanien och Italien) jag har dock varit i alla dessa länder tidigare´.

• mia_maj2006

Lapinette: Det är nu han ska få sin resa till Paris när han fyller år om en månad. Igår pratade han om att han skulle vara hemma hela juli och absolut inte vara på semester för då skulle han titta på Tour de France...så jag tror att presenten blir uppskattad. Han missar bara en etapp och det är på lördagen när vi flyger ner och den får han väl spela in...

• mia_maj2006

Det tror jag nog, jag har bott i Nice och då började folk sola i februari även om jag tyckte det var lite att ta i. Det blir väl inte den här riktiga hettan speciellt inte när man är på båten ute på havet men det är ju å andra sidan mest på nätterna som båten flyttar sig mellan hamnarna.

• mia_maj2006

msbine: Roligt att träffa prästen och gå igenom vigseln. Jag vet inte riktigt hur vi ska göra, vigselförrättaren är en vän till familjen. Jag kommer nog maila honom hur vi tänkt oss vigseln och sedan får vi se om han vill träffas innan eller inte. Hans del i det hela är rätt liten eftersom vigseln är borgerlig och går rätt fort. Det som tar plats i vår vigsel är sångerna och dikten men han måste ju hälsa välkommen och presentera sångerna så det är nog bra att han fått en bild av hur vi önskar oss vigseln, annars blir det nog kaos

• mia_maj2006

Inbjudningarna gick iväg i tisdags och fortfarande inget tecken från någon om att de fått dem. Mina närmsta vänner har ju fått sedan tidigare så de som fått nu är folk jag inte träffar så ofta men man blir ju nervös när man inte hör något. Tänk om inbjudningarna inte kommit fram.

Hur går det för er andra, har ni fått svar i den takt ni förväntat er?

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...