Inlägg från: mia_maj2006 |Visa alla inlägg
  • mia_maj2006

MAJ 2006 tråd 4...

Nu har vi båda skrivit på hindersprövningen och vi tror oss inte vara släkt. Var hittar jag rätt adress till skatteverket?

• mia_maj2006

Jag köpte Amelia Brud & Bröllop för de andra tycker jag att det nästan bara är klänningar i. Men det är kul att köpa någon tidning. En gammal lagkompis till mig var med i Amelia B&B det var lite roligt.

• mia_maj2006

Skansen ringde i går och svarade på mina frågor. Många svar var de som jag ville ha men vissa saker gör det lite komplicerat. Från den 21/4 är hela Djurgården stängt för biltrafik på helgerna. Detta gör att för att komma fram till Skansen måste man ta taxi, buss eller färja. Vi kan få ett par "passerkort" för att få in bl a den bil som ska ta oss till festlokalen och den bil som fraktar saker. Jag måste bara se till att gästerna vet detta.

• mia_maj2006

Gästerna får komma till Skansen när de vill vilket gör att vi kan fotografer på Skansen innan vigseln som planerat och dessutom kan de gäster som vill titta på björnarna i festkläderna göra det
    Själv hoppar jag nog över att gå hela vägen till björnberget i min brudklänning...

• mia_maj2006

fine: Ja utan Amelia kan man ju inte hänga med i diskussionerna
    Jag retar mig på att min är hemma så att jag inte kan titta på Telans klänning. Men jag går hem två idag eftersom jag hämtar på dagis så snart kan jag titta

• mia_maj2006

Jag har börjat dela ut inbjudningar till hugade spekulater
    Mina vänner har tjatat länge och frågat när de kommer så igår när jag var hos en kompis på fika tog jag med mig inbjudningarna till mina närmsta vänner. Eftersom de är tunga och kräver dubbelt porto så tjänade jag in 77 kr igår, det är lite drygt en vinflaska det
    Våra föräldrar och m2b syster med sambo har också fått sina i handen. Annars tänkte jag inte skicka ut dem förrän om en månad och vissa inte förrän i slutet på mars. Gästerna har ändå vetat om bröllopet jättelänge så om de vill komma så hoppas jag att de planerat in det i sina almanackor.

• mia_maj2006

Lapinette: Kan man få titta på hemsidan?
    Jag har också jobbat lite på hemsidan i helgen bytt färg så att den matchar inbjudningarna, programmen osv. Gjort lite översättningar också men den engelska är inte klar att läggas ut ännu.

• mia_maj2006

FiaMia: Jättefina menyhållare. De blir nog jättebra i dukningen.
    Själv har jag gjort servettringar fast jag vet inte om jag ska använda dem, de beror på hur tjocka servetterna är, vi kommer ha linneservetter som festlokalen står för.

• mia_maj2006

Jag har bett en kompis fixa mina naglar. Men jag måste ju se till att de är långa... Om jag målar dem så brukar de hålla sig fina och bli långa men sen börjar de gå av en efter en. Måste avväga precis när man ska börja spara så att de är långa men ännu inte gått av
    Igår köpte jag ett äktenskapsförord på Svanströms. Ska läsa igenom det och se om det passar för oss. M2b är rätt dålig på att spara pengar och jag har ett litet arv som jag vill behålla om vi skulle gå skilda vägar. Men jag tror nog att vi kommer hålla ihop

• mia_maj2006

Har just köpt en 30-års present till m2b. I juli åker vi till Paris för att titta på målgången i Tour de France. M2b är stor cykelfantast och jag tror att han kommer uppskatta presenten mycket.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...