Inlägg från: FiaMia |Visa alla inlägg
  • FiaMia

MAJ 2006 tråd 4...

Nu har jag varit hos guldsmeden. Hon var på semester... men fick prata med en annan och hon tog reda på att ringarna ska göras i början på april... Hade dom sagt det med en gång hade det ju varit en sak, men nu tycker jag allt att det var dåligt. Ringde min m2b innan och han kommer också ihåg att dom sa att dom skulle börja med ringarna i mitten av februari! Dåligt! Men, men huvudsaken är ju att dom blir klara till vår dag!

• FiaMia

Vår tärna och brudnäbb kommer att få var sitt hals-smycke. Det är en silverkedja med ett rosa hjärthänge i pärlemo. Näbbens klänning kommer min blivande svärmor att sy och tärnan kommer att få håruppsättning!
    Till bestman och toastmaster vet jag inte riktigt än... Svårt det där!
    Vi har bjudit hem dom på middag och därefter provsmakning på bröllopstårtor, 4 st olika. Så egentligen skulle väl det räcka, men känner ändå att man vill ge dom något mer...

Jag ska ge min blivande ett par manchettknappar i nästa vecka som en liten överraskning när det bara är 2 månader kvar till bröllopet. Har kikat på en manchettknapp med tre kronor på. Kanske kan köpa likadana till bestman och toastmaster... får se!

• FiaMia

Telan: Har ju helt glömt av att berätta vad rosen hette ju... *sorry*. Den heter Avant Garde, bättre sent än aldrig
    Men ska till en florist till, får se vilken ros hon plockar fram...

Trevlig helg på er allihopa!

• FiaMia

kattkatt: beklagar... *massa styrkekramar*

• FiaMia

I lördags var jag och min tärna i Blidsberg på Isabellas och köpte klänning till henne. Blev verkligen i sista minuten. Hon provade just den klänningen när jag köpte min där i november förra året, men då tänkte vi att vi skulle kika på lite andra ställen innan vi bestämde oss. Men sedan har tiden bara sprungit iväg och vi har inte hittat någon bättre någonstans. Skönt att det ordnade sig, fastän vi var sent ute! Ännu en sak att bocka av från listan

I går kväll satt jag och knåpade ihop en brudkrona med ståltråd och pärlor. Ska lägga ut bilder på den så att ni får se. Jag blev riktigt nöjd faktiskt... fastän den inte blev helt jämn överallt. Ska förmodligen ha den på tårtan istället för ett brudpar. Hoppas att det kan bli snyggt! Ska även garnera med riktiga rosor, samma sort som jag ska ha i buketten!
    Vad ska ni garnera tårtan med? Något speciellt tema?

• FiaMia

msbine: Det låter riktigt häftigt!! Har du ingen bild, blir ju jättenyfiken

Våran kommer också att vara i tre våningar, med kolakräm och kolagrädde och vit flagad choklad på. Chokladen ser ut som rosblad. Sedan blir det gammelrosa riktiga rosor som garnering.

• FiaMia

mia_maj2006: Du får lova att uppdatera oss med bilder sen! Alltid lika roligt att få kika på dina alster!

Jag köpte hem en bröllopstidning i går och satt å lusläste Hittade en klädselsida ang herrarna i brudföljet och läste då att om mannen har kostym så är det slips eller fluga som gäller... Vi hade tänkt att min sambo skulle ha väst och plastrong under sin kostym... Är det inget som man kan ha då? Är det någon som vet vad som gäller??
    Tycker ju att det är så snyggt med plastrong, känns mer uppklätt!

• FiaMia

Då kör jag som vi tänkt angående klädseln; kostym med väst och plastrong. Var bara tvungen att kolla med er så att jag inte begår ett "stort regelbrott" som alla utom jag känner till...

Idag har vi bestämt möte med prästen. Ska ses den 28:e, nästa tisdag och bestämma vigselprogrammet. Ska hem och ta fram de sånger och psalmer som vi sett ut för ett tag sedan och se om hon tycker att det blir bra! Ska bli skönt att få allt sånt bestämt så att man kan få färdigt vigselprogrammet.

• FiaMia

kattkatt: Det är jag som hade tänkt att gjuta tvålar. Har inte gjort dom än, men ska försöka få dom klara ganska snart. Har du gjort dina än?

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...