• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Mopedvin

Så här hade vi tänkt vår meny... åsikter tack! (vinet inom parentes)

Kir Crémant de Bourgogne(apertif)
    Varma små kanapéer

Havets läckerheter smakfullt
    insvepta i rökt lax
    med krämig hummersås
    (Côtes de Gascogne blanc)

Grillad havsaborre från Bretagnes kust
    med bakad potatis och portvinsås
    (White Sancerre Bourgeois)

Ett urval av traktens ostar
    med grönsallad och nötvinegrette
    (Bourgogne blanc Chartron)

En skiva varm äppelkaka
    serverad med toffeeglass
    (Crémant de Bourgogne)
    Kaffe och en liten godbit

Bröllopstårta

• Vårbrud76

Låter som en mysig hippa lilla bunny!
    Själv fasar jag inte jättemycket för mina tärnor känner mig väldigt väl och vet vad jag inte tycker om.
    Dvs precis som ni.. spöka ut sig och sälja saker!
    Däremot är jag lite orolig för min blivandes svensexa.. Hans bestmen är nämligen inte de mest organiserade och verkar inte vara jätte på gång med att planera svensexan. Vet ju hur besviken han hade blivit om inte han hade fått någon svensexa ju!
    Har ni någon koll på era blivandes svensexor?

• Telan

lillabunny: Det låter som en hippa helt i min smak!!

Kattkatt: Jag har nyss ätit lunch men nu blev jag hungrig igen!

Befträffande m2b´s svensexa så vet jag inte riktigt hur det blir. Hans bror som ska vara bestman bor i annat land så det blir ju lite knepigt att för honom att ordna någon. Jag tycker att det skulle vara tråkigt om det inte blir någon så jag funderar på att lägga mig i och försöka få någon annan att ta tag i det. Vad tror ni om det?

• FiaMia

Min blivandes bestman är i full gång och planerar. Han har fått vår gästlista för längesedan och nu får jag uppdatera honom om vilka som har tackat ja. Har ingen aning om vad han planerar, men nåt blir det i alla fall!

• Mopedvin

Jag tror inte det blir någon svensexa för min m2b eftersom vi gifter oss utomlands och bara bjuder familjen. Men han säger att det inte gör något, hade vi gift oss i sverige hade definitivt hans kompisar hittat på något. Mina är det mer tveksamt med eftersom vi är så utspridna i världen.

• mialisa

Lillabunny: en sån möhippa vill jag också ha! Vill göra nåt mysigt och kul med vännerna, inget pinsamt. Min bästa vän känner mig så väl, så jag litar på henne, men jobbarkompisarna vet man ju aldrig..

• Cattis28

Idag har jag varit på herrgården med mina två toastmadammer och planerat med ägarna. Känns som om vi knytit ihop hela konceptet ganska bra nu, så att vi har ganska klart vem som gör vad osv.
    Fick prisuppgift på det som vi tar ifrån herrgården oxå. Ca 9000:- för hyra, städning, mat bestående av kallskuret kött, potatissallad, grönsallad med en massa gott i som oliver, fetaost mm, nybakat grovt bröd, tsasiki och en sås till, exotiska frukter mm. Linneservetter, dukarna, porslinshyra, våra 2 nätter som vi sover över där, och egen meny till barnen med typ pasta o köttbullar.
    Det är ett riktigt bra pris för att få allt detta på en herrgård tycker jag.
    Vi är ca 35 vuxna gäster och 7 barn så det är ju hyran per st och maten som kostar.

Vet oxå att dom har lite hyss för sig mina toastmadammer och ägarna så det är ju så spännande....
    LÄNGTAR!!!!!

• Telan

Hej tjejer, hoppas helgen varit bra!
    I lördags var jag till Stockholm med några kompisar, bla tärnan. Vi hittade en jättefin klänning till henne som hon köpte på stört. Färgen är nästan exakt som det tyget jag ska köpa till vår dotters näddklänning som en kollega ska sy. Strålande!
    Sen tittade jag en del på skor också och hittade ett par jättefina vita brudskor, lite mönstrade. MEN jag köpte dem inte eftersom de kostade en hel del och jag har ju mina vinröda...som jag fortfarande velar om...

• Mopedvin

Hej, hoppas helgen varit bra för alla. Själv har jag jobbat och haft häcken full. I lördags badade jag och m2b skumbad och pratade igenom hela bröllopsdagen, vad vi har kvar att fixa, vem som skall göra vad etc. Mysigt.

Igår tittade vi på bröllopsfoton på nätet för att se lite vad vi gillar för slags foton. Vi var överens om att vi INTE gillar svarvita kort där man "färglagt" vissa detaljer, typ buketten, ringarna etc. Vad tycker ni?

• msbine

Helgen har varit ok, blev för mycket festande i lördags med tjejerna bara, så hela dagen igår gick till att må dåligt och lova sig själv att aldrig mer dricka sprit... Man känner verkligen att man börjar bli gammal när man inte klarar av att festa längre...

Ska träffa prästen nu i veckan, ska bli skönt att få det med klart, så man kan göra klart vigselprogrammen åtminstone.

Kram på er!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...