MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
kattkatt: Våra in och utgångslåtar kanske inte passar så bra på en kyrklig vigseln. Vi ska ha "All you need is love" som ingångslåt och "Love and marriage som utgång."
Idag ska vi träffa personalen på festvåningen. Det ska bli jättekul och skönt att få lite koll på hur det ska fungera.
kattkatt: Vi kommer att ha Brudmarch från Väddö in och Visa vid vinden ängar ut. Kapellet där vi vigs kommer inte att ha orgel utan detta kommer att spelas på piano.
kattkatt! Grattis! Såg det inte förrän nu! Då blir du med en "tjockis" på ditt bröllop! Vad kul!
Lillabunny - känns inte som det är på riktigt! TEstet är ju positivt men ska göra ett nytt på lördag tänkte jag...
"Det går en visa vid vindens ängar, det fladdrar till i en tyllgardin..." är det den? Den är jättefin!
Jag har skrivit om "Visa vid vindens ängar" lite för att ha i sånghäftet vid middagen. Vad tycker ni?
Det går en vind över Söders höjder.
Vi firar bröllop här denna dag.
Och vi ska sjunga en kärleksvisa
Och klämma i både du och jag .
Här sitter Mia i vacker klänning
Vid Christers sida hon ler så glad
Och festmåltiden den har nu börjat
Bordet är dukat med blom och blad,
Det går en vind över Söders höjder.
Vi firar bröllop här denna dag.
Och vi ska sjunga en kärleksvisa
Och klämma i både du och jag
Kärleken växer, kärleken frodas
när vårens knoppar har slagit ut.
Nåttaröviken den tog sin början,
En kärlekssaga med vackert slut
Och alla vänner från hela världen
har kommit hit för att fira er
Och minns de stunder ni haft tillsammans
När de er här i salen ser.
Så låt nu strängen på livets lyra
få vibrera av kärlekssång.
Vi höjer skålen till eder båda
och önskar lycka och livsvälgång.
Mia-maj! Jättefin! Var det svårt att komma på den tyckte du?
kattkatt, man kan inte vara lite gravid! Grattis säger jag!
Jättefint mia_maj2006!
Lillabunny - tack!
kattkatt: Jag måste väl erkänna att jag snodde lite från en annan omskrivning jag hittade här på BT. Dessutom är jag ganska van att skriva om låtar jag har gjort det bl a till mina föräldrars 50-års fester. Men det var inte så svårt, jag skrev den under mina barnvagnspromenader när jag var mammaledig.