MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Fick veta igår att vi får en annan präst till vigseln än vad som var sagts från början. Idag ringde vår nya präst, Ellinor, till mig. Det var ett mycket trevligt samtal som resulterar i att vår vigseln säkerligen kommer att bli superlyckad då hon kommer att hålla den på franska, svenska och engelska samt gav oss väldigt fria händer avseende sånger och annat. Känner mig så glad och nöjd!
Vad skönt Lapinette!
Ja, jätteskönt! Känns faktiskt som alla bitar håller på och faller på plats. Hoppas nu bara att bakelsen jag ska smaka på lördag är suverän för då blir även tårtan bokad och klar!
Kan man fortsätta på denna tråd idag tro eller måste vi skapa en ny?
Usch, drömde i natt att bröllopet gick av stapeln och att allt gick fel. Fel klänning, det regnade, allt blev försenat, osv. Tur det var en dröm!
Lapinette: vad skönt att det känns så bra med den nya prästen. Gör så mycket när man hittar någon bra och lättsam!
Nu har jag valt ut bilderna till min blivandes morgongåva. Det var verkligen jättesvårt! Alla blev jättefina (vilket jag inte trodde... att man alltid är så självkritisk...) Tänk vad överraskad min lilla man kommer att bli... hihi
Igår bokade jag make up. Hade först tänk att lägga den själv och gå på konsultation hos MUS innan, men har redan gjort det tidigare och dom hade tid för att göra en brud-make på bröllopsdagen, så det känns skönt att låta dom göra det. Kommer nog att vara så nervös och skakig så allt bara blir en stor smink-gegga annars...
Och så har jag pratat med frissan igen. Hon har beställt hår till min hårförlängning.. Ska göra den i början på maj!
hihi, ni börjar allt falla på plats känns det som!
Lapinette; Skönt att allt känns bra med nya prästen, det blir säkert kanon!
FiaMia; Tycker som du, det är skönt när allt börjar falla på plats.
I fredags blev min blivande kidnappad till sin svensexa! Ingen anade något, inte så här tidigt och ingen hade förvarnat mig heller. Så nu börjar ju jag bli lite nervös... vet ju inte om och när i så fall det är min tur.... hihi
Nån som börjar bli nervös över att det kanske inte är så grönt och frodande som man hade önskat i Maj när man gifter sig. Med tanke på den sena våren menar jag... Vi ska vara ute på en Herrgård även under vigseln så vi har liksom en föreställning om hur det skulle se ut.
Cattis28. Skojar du? Vi har festen utomhus i festtält. Vi snackar inte längre nervositet - snarare PANIK!!!
Det blir snart vår ska ni se. Med sol och många fina blommor!