MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Lapinette: Hur många bilder valde du till slut?
Imorgon ska jag sy in min klänning. Skorna jag har köpt är lite för små har jag upptäckt. Hoppas dom går att töja ut lite. Jag måste ju ha skorna med mig imorrn så dom vet hur mycket som behövs fållas upp på klänningen.
Brukar bröllopsbutikerna tillåta att man tar kort? Ska ha med mig kort på klänningen till när jag ska till frissan för att göra provuppsättning. Så jag tänkte isåfall passa på att ta kort när jag har den på mig imorrn.
Telan - det blev exakt ett fullt album dvs 20 bilder. Hade lagt min gräns vid 12 (typ ett kort per månad) men de sprack!
Lugnet - i vissa affärer får man ta kort medan de i andra säger nej. Men har du redan köpt klänningen så borde det ju inte vara något problem.
Idag ska vi träffa prästen... Ska bli spännande! Då kan vi äntligen göra klart vigselprogrammet helt! Har bl.a. valt "En vänlig grönskas rika dräkt" och "Kärleken kommer och kärleken går".
Sedan ska min blivandes bror sjunga "Sång till friheten". Kommer nog inte att vara ett torrt öga i hela kyrkan...
Jag hade också tänkt att boka tid hos MUS för en bröllopssminkning innan bröllopet. Jag har köpt en eye-primer där tidigare som gör att ögonskuggan sitter mycket bättre. Tips till dig kattkatt!
Lapinette - vet inte men hon ska göra en provuppsättning dagen innan så det kanske inte tar mer än 1-1,5 h? Hm.
PÅ tal om ingenting, har börjat med Dove´s "summer glow" har blivit lite lätt fint brun på bara 2 dagar! Värt att testa!
Lapinette: Jag har sagt till mig själv att max 15 bilder är ok. Gulp, det blir svårt!
FiaMia: Vi ska inte träffa prästen förren ett par veckor innan bröllopet. Det känns lite sent tycker jag. Man vill ju ha allt klart NU.
mia_maj2006: berätta hur det gick hos envyme. Ska dit den 10 april för konsultation. Vad borde jag tänka på? Jag har ingen aning om hur jag vill ha håret, har de bra idéer?
Kommer du att låta dem sminka dig? Jag tror jag ska det, men har även en MUS-sminkning att se framemot den 10 april. Fick presentkort i julklapp, tänkte utnyttja den nu, om inte annat
för "vardagstips".
Annars är mina bekymmer just nu dukar. Vi ska ha festtält på tomten (om bara snön kunde försvinna och värmen komma - annars lär det bli skidoverall istället för brudklänning - PANIK!!!)Men tillbaka till dukarna - har någon erfarenhet av pappersdukar? Enligt en kompis finns det pappersdukar som känns och ser ut som tyg. (Duni) Vilken affär har stort utbud av detta? Deras hemsida gav inga tips.
BRÖLLOPSNATTEN är också en öppen fråga. Tips på inte alltför dyra, men trevliga hotell norr om Slussen? Helst förorter åt väst och/eller norr.
kattkatt, kan du inte lägga till pengar till ditt presentkort för brudsminkningen på MUS?
Nu har vi varit hos prästen. Har fortfarande några delar som inte riktigt är bestämt än, så vi ska fundera lite till om hur vi vill ha det...
Så här är det bestämt än så länge:
Ingångsmusik (Bröllopsmarsch, Mendelssohn)
Psalm "En vänlig grönskas rika dräkt", 3 verser
Vigselakt
Solosång "Sång till friheten"
Bön
Psalm "Härlig är jorden"
Utgångsmusik (Brudkör ur Lohengrin, Wagner)
Det som är frågetecken är om vi kanske ska ha en solosång till (före första psalmen), Kärleken kommer och kärleken går... Hade tänkt att alla skulle sjunga med till den, men prästen tyckte att den var mest passande till ett solo.
Och den andra psalmen... om vi kanske ska ha någon annan. Någon som har förslag om en fin sommarpsalm eller någon annan passande?
Känner att vi vill ha välkända psalmer så att alla kan sjunga med och kan melodin.
Brukar man ha Mendelssohn som ingångsmusik eller utgångsmusik?? Vet att man kan ha vilket som, men vad är vanligast... Någon som vet?
Prästen sa att det var så som upplägget är ovan, men jag blir osäker när jag lyssnar på dem...??!
Kan man ha den blomstertid nu kommer? Man kan ju tänka sig blomstertiden som äktenskapet... Eller blir det fel.
Vilka psalmer ska ni andra ha?