MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Jag ska inte heller göra någon secret-box, vi har bestämt att vi inte ska ha några morgongåvor.
Igår var jag och m2b och köpte kostym till honom. Det blev en svart Tiger-kostym (han som snackat om Hugo Boss ända från början) och han är jättesnygg i den. Dessutom övertalade försäljaren honom att man ska ha corsage så nu blir det det också...
Precis som FiaMia tog jag bilderna lite som en kul grej. Min blivande kommer att bli jätteglad och han har tidigare hintat halvt på skämt om att han gärna skulle vilja ha en sån gåva, men han kan nog inte tänka sig att jag faktiskt skulle göra en. Vi är båda intresserade av foto och det här kommer att bli ett perfekt minne av den stora dagen eftersom jag hade på mig de underkläder, skor och smycken samt slöjan som jag ska ha på bröllopet.
Som en bonus kan jag bara tillägga att det var en riktig kick och bra för mitt självförtroende.
Exakt två månader kvar idag. Galet vad tiden går fort!
lillabunny: Håller helt med dig jag är hela tiden rädd att det är en massa saker som jag borde göra men inte tänker på. I helgen har vi klarat av följande:
Köpt allt vin
Köpt kostym till m2b
Köpt vaser till bordsdekorationerna
Börjat klistra på mina egna vinetiketter
Hej alla maj-brudar!
Har ni någon sammanställning med vilka olika datum i maj ni gifter er? (det är för mycket att kolla igenom alla sidor i alla trådar! )
Jag gifter mig 20maj!
Hej cajsan!
Jag gifter mig också 20 maj! Det kommer att bli en heeelt underbar dag! Jag och en av mina bästa vänner insåg den 20 maj 1992 att vi var mer än vänner, och efter 7 år tillsammans förlovade vi oss just den 20 maj 1999. Då bestämde vi att om 7 år till skulle vi gifta oss, och tur nog så är 20 maj 2006 på en lördag! Så det blir bröllop på vår 14-årsdag, och det ska bli så häftigt!
Maja-bruden
Jag tror att detta är den senaste listan. Kopiera och skriv in er!
6 S&F, Skåne
6 hellan_jkpg, Jönköping
6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
6 mialisa, Gimo, Uppsala
6 Meeela, Finland
6 majbruttan, Åmål
12?? Miemie, Peking
13 Emmie75, Göteborg
13 Joppidopp, Stockholm
13 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
20 Lapinette, Mariefred
20 FiaMia, Dalsjöfors
20 cajsan, Roslagen
20 grahn06, Göteborg
20 Maja-bruden, Falun
20 snaeckan, Mölle
24 kattkatt, Grand Val, frankrike
26 majbröllop06, Dalarna
27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
27 Telan, Uppsala
27 msbine, Helsingborg
27 m_ia, Karlstad
27 pirr i magen, Ljungby
27 Cattis28, Tibro
27 lillabunny, Skåne
27 Pumbaalina, Halmstad
27 Kotte, Enköping
27 Vårbrud76, Halmstad
27 annaglitter, Ersta, Stockholm
27 Peon, Stockholm
27 köj, Stockholm
27 Mayfly, Umeå
27 Fine, Stockholm
27 Sprallig, Lund
27 Lugnet, Dalarna
27 Fröken Linda, Lysekil
27 JeckaH, Göteborg
27 palcam_Girl81, Veberöd
27 Baileys, Västerås
27 storstrumpa Rättvik
mia_maj 2006: Min blivande har också köpt en Tiger kostym. Sååå snygg!! Den är svart och svagt kritstrecksrandig. På håll ser den helsvart ut. Sedan ska han ha en silvergrå väst och en plastrong i samma färg.
Vilken färg har din blivandes?
Telan: Jag hade också de underkläder som jag ska ha på bröllopsdagen + slöja och tiara. Har inte sett bilderna än, får vänta en hel vecka....
Igår beställde jag en t-shirt med eget tryck på. Dagen efter bröllopet ska vi fika hos min svärmor och ha presentöppningen där. Då tänkte jag ha en t-shirt på mig där det står Fru S..... på. Lite kul tyckte jag!
FiaMia: Jag får en diskett med bilder i morgon!! Tihi! Jag kan knappt vänta. Sen är det tänkt att jag ska välja ut åtta av alla bilder (kommer säkerligen bli fler) som sen fotografen bearbetar innan hon fixar till albumet, vilket skulle ta ytterligare en eller ett par veckor. Det hon gör då är att lägga på olika färgfilter, tonar/suddar/"dimmar" kanter eller andra små finesser som gör snygga bilder, hur man nu vill ha det.
Jag hade även med mig en av hans vita skjortor som jag har på mig uppknäppt och utan bh under. Ska bli kul att se hur även de korten blir.
Telan: Vad spännande!! hihi
Kommer säkert att bli jättesvårt att välja. Har sagt till mig själv att absolut inte fler än 15 st... kanske
Men tog även några bilder där jag har på mig underkläder som jag fick i julklapp från min blivande, vill ju ha några bilder på dom också ju!