• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • mia_maj2006

Lapinette: Det är nu han ska få sin resa till Paris när han fyller år om en månad. Igår pratade han om att han skulle vara hemma hela juli och absolut inte vara på semester för då skulle han titta på Tour de France...så jag tror att presenten blir uppskattad. Han missar bara en etapp och det är på lördagen när vi flyger ner och den får han väl spela in...

• Mopedvin

Vi kommer att vara i Bretagne i 5 dagar och sedan i Paris i 5... Har aldrig varit i frankrike så det ska bli kul!

• snaeckan

Det lät myssigt med en kryssning i medelhavet, men är det varmt där då?

• mia_maj2006

Det tror jag nog, jag har bott i Nice och då började folk sola i februari även om jag tyckte det var lite att ta i. Det blir väl inte den här riktiga hettan speciellt inte när man är på båten ute på havet men det är ju å andra sidan mest på nätterna som båten flyttar sig mellan hamnarna.

• Lapinette

mia_maj2006 - du vill inte/kan inte sola nu. Så typiskt när mamma plus sambo varit här på besök och det har varit dåligt väder hela tiden.

snaeckan - i slutet av maj är det normalt jätteskönt kring medelhavet. Ingen trängsel, grönt och fräscht och så lagom sommarvärme, typ 20-25 grader, lite beroende vart man är någonstans. Självfallet är vädret mer ostadigt än i augusti. Det kan regna någon dag. Hade min bror på besök här i Cannes första helgen i maj förra året och vi hade toppen väder. Har själv varit i Grekland första veckan i maj och det var som svensk sommar. Lite moln, lite sol och så en och annan regnskur som snabbt försvann. Det gick även att bada.

• snaeckan

Det låter bra Lapinette. Har du något tips på bröllopsresa i området? Jag är inte så hemma i allt kring medelhavet. Var ligger Sorrento?

• Lapinette

snaeckan - Sorrento ligger något söder om Neapel i Syditalien.

Tips på ställen kring Medelhavet. O'boy det finns många. Det beror lite på vad ni är ute efter (önskar göra).
    - Grekland
    - Kroatien
    - Italien
    - Spanien
    - Frankrike
    eller kanske någon av öarna
    - Korsika
    - Sicilien
    - Sardinien

• snaeckan

Tack Lapinette, ska titta vidare på dem.

• Lapinette

snaeckan - det finns så mycket vackert kring Medelhavet så det är nog bättre ni funderar på vad ni vill ha ut av semestern. Är det lata dagar vid poolen, strövtåg i bergen, exklusiva viner och middagar, bra shopping etc. etc. Beskriv så kanske jag och de andra brudarna kan komma med lite tips.

• snaeckan

Lapinette eller andra som kan Italienska; Vi ska troligen ha en som sjunger på Italienska i Kyrkan då vi gillar det och han är suverän på det. Frågan är bara vilken låt vi ska välja. Vi är själv inte så duktiga på Italienska och vill ej riskera att välja någon låt som handlar om helt fel saker.
    Någon som vet någon låt?
    Vi har funderingar men då undrar jag om någon kan översätta, i alla fall titeln på låten.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...