• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Mopedvin

Lapinette - ja, jag tror ni vi kan prata lite fint med farmor... Blir lite full i skratt när jag tänker på att hon skulle släpa med sig grädde till frankrike bara...

De sandaletter jag har är jättesköna utan strumpor men jag kanske ska prova med strumpor också...

Svårt med folk som inte svarar! Min bror har vi inte heller fått svar av och vårt OSA gick ut 15 februari... men vi har ingen bra relation. han har plötsligt fått för sig att de inte ska bo med oss andra på slottet utan i Rennes (30 min därifrån)! Det innebär i så fall 5000:- extra för oss att betala! ÅÅÅÅ, jag blir så tokigt.

Lapinette- hur mår di idag förresten?

• msbine

Kattkatt: Varför vill de inte bo med er på slottet? Å vill de nu bo någon annanstans kan jag tycka att det är läpligt att det får betala lite själv eftersom det innbär extra kostnader för er...

• Telan

Får börja med att hälsa de nya välkomna hit och speciellt till kattkatt, roligt att du är tillbaka i planeringen! Kanske bra att ha bröllopet att fokusera tankarna på. Det tycker iallafall svärmor som blev änka nyligen samt resten av familjen. De tycker att det är roligt att ha nånting att se fram emot och känna att livet går vidare även om det är tungt ibland.

FiaMia: Kul idé att ha prinsesskronan som genomgående tema. Det blir nog jättesnyggt att ha den på tårtan.

Våra gäster osar till min bror och hans fru och de kommer att kontakta dem som inte svarat när tiden gått ut. Inbjudningar kan ju faktiskt komma bort i postgången eller så glömmer de bort datumet eller så.

• Telan

kattkatt: Jag håller med msbine, om de inte vill bo med er så kan de gott betala sina extrautgifter själva.

• Lapinette

Ska nog skicka iväg mail när sista dagen gått ut och fråga om de vill närvara på vårt bröllop. Vissa som inte har svarat (4 st) bor långt bort och jag hade inte räknat med att de kommer men de ska ju ändå höra av sig och säga nej. Hittills är det endast ett par från USA som har tackat nej pga av jobb.

kattkatt - jo det är bättre men jag vågar ännu inte äta ordentligt. Sitter här med en kopp te.

• Mopedvin

Telan och MsBine: Min bror mår nog inte så bra, han har gått igenom mycket senaste åren och har numer en ganska sval, egoistisk attityd mot mig och min mamma. Rent otrevlig till och med. Vi har hela tiden tänkt att nu när hans liv har ordnat upp sig kanske vi kan glömma allt gammalt groll och gå vidare. Vi var på hans bröllop i augusti och offrade tid, pengar etc på att kunna delta. (han gifte sig i tanzania) Nu är han ute efter att sabba för oss känns det som jag har satt som ultimatum att de får antingen bo med oss på slottet eller betala ändå för de sa inte detta från början. Vi fick ett mail att de skulle komma till frankrike (på sista OSA-dagen) bara....

• msbine

kattkatt: Låter lite som om din bror vill vara bevärlig bara. Prova att ringa honom och prata med honom istället för att maila. det är så lätt att det blir missförstånd när man mailar.

• Mopedvin

msbine - ja om jag kunde, vi kan inte prata med varandra på det sättet, har aldrig kunnat. Mail är det enda sättet vi konverserar alls på... men visst vill han vara besvärlig. När vi skulle på ahns bröllop var det lika dant

• msbine

kattkatt: Låter inte skoj alls... E svårt det där när man inte kan prata med sina syskon... Han pratar inte med din mamma heller eller?

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...