MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
FiaMia: Tycker verkligen att du ska ringa och fråga hur det ligger til. 7 veckor känns som lite lång tid...
FiaMia - ring och hör hur det går med ringarna. Vi beställde min i slutet av januari och de sa att det skulle ta 6 veckor. Jag fick den i slutet på februari.
Träffade tjejen som ska göra mitt hår igår och vi pratade hår (vi gjorde ingen provuppsättning). Hon kom med en kasse med spolar till mig och sen diskuterade vi bröllop. Hon ska även köpa en "remsa" löshår för mitt hår är ganska så tunt. Sen ska vi antagligen göra 2 provuppsättningar och kvällen innan bröllopet kommer hon och syr in löshår och lägger upp det på spolar. Allt detta för 600 kronor. Självfallet måste jag ge henne en present!
Var sedan nere hos mamma och provade min klänning. Den är fortfarande vid (jag vill ha den smalare) så det blev lite grrrrr...mellan mig och mamma. Så blir det alltid när hon syr åt mig men i slutänden brukar det bli bra. Sen började vi med spetsen som ska vara i livet. Det kändes jätteläskigt. Mammma nålade på den och så klippte hon bara ... men det kommer att blir fint. Det är ju en spets som jag fått från en svindyr klänning här på BT.
6 S&F, Skåne
6 hellan_jkpg, Jönköping
6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
6 mialisa, Gimo, Uppsala
6 Meeela, Finland
6 majbruttan, Åmål
13 Emmie75, Göteborg
13 Joppidopp, Stockholm
13 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
20 Lapinette, Mariefred
20 FiaMia, Dalsjöfors
20 cajsan, Roslagen
20 grahn06, Göteborg
20 snaeckan, Mölle
24 kattkatt, Grand Val, frankrike
26 majbröllop06, Dalarna
27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
27 Telan, Uppsala
27 msbine, Helsingborg
27 m_ia, Karlstad
27 pirr i magen, Ljungby
27 Cattis28, Tibro
27 lillabunny, Skåne
27 Pumbaalina, Halmstad
27 Kotte, Enköping
27 Vårbrud76, Halmstad
27 annaglitter, Ersta, Stockholm
27 Peon, Stockholm
27 köj, Stockholm
27 Mayfly, Umeå
27 Fine, Stockholm
27 Sprallig, Lund
27 Lugnet, Dalarna
27 Fröken Linda, Lysekil
27 JeckaH, Göteborg
27 palcam_Girl81, Veberöd
27 Baileys, Västerås
27 storstrumpa Rättvik
Jag går till dom redan idag på lunchen och hör hur det går med ringarna! Det är ju ändå en så stor kostnad så det vore så skönt att ha dom betalade och klara!
Nu har jag varit hos guldsmeden. Hon var på semester... men fick prata med en annan och hon tog reda på att ringarna ska göras i början på april... Hade dom sagt det med en gång hade det ju varit en sak, men nu tycker jag allt att det var dåligt. Ringde min m2b innan och han kommer också ihåg att dom sa att dom skulle börja med ringarna i mitten av februari! Dåligt! Men, men huvudsaken är ju att dom blir klara till vår dag!
FiaMia - håller med! Jag har varit redigt arg på vår restaurang vid tillfällen (vilket ni som hängt med i tråden redan vet) och detta för att de sagt att de ska höra av sig och sen inte gjort det. Om man lovar en sak får man hålla det. Det hade varit bättre att de hade talat om att de gör den i april så hade ni förstått det och inte blivit upprörda.
Fiamia: Håller med lapinette här. De kunde ha sagt att de inte började på ringarna förrän i april, så hade man inte stirrat innan dess ju. Men skönt för dig att få veta att de inte har glömt bort er i alla fall :)
Lapinette: Hur har det gått med restaurangen förresten?
msbine - allt är klart på restaurangen utom rödvinet. De vinet vi bestämde oss för gick inte att få tag på. Snyft! Men skönt att allt är fixat där. Jag blev så himla upprörd när de inte hörde av sig men så fort min blivande ringde så hörde vår kontaktperson av sig bums! Visst är det konstigt?
Ger ni presenter till tärna och bestman eller bara dom som har ställt upp ex, solisten och toastmastern? Har ni nåt tips på presenter? Till tärnan vet vi ev men till toastmastern som är en kille är det svårare.
Lugnet; Vi kommer inte att ge presenter till någon. Dock så betalar vi tärnornas klädsel, så de får ju klänningarna, men inget mer. Vi har pratat med dem om det och de som är inblandade vill inte ha några presenter utan de tycker att det räcker med äran :)