• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • JeckaH

Vi fotas före vigseln. Har hört att det blir bäst bilder då, eftersom bruden och brudgummen vanligtvis ser varandra för första gången så fina. Dessutom kommer jag nog fälla en och en annan tår vid vigseln, det blir ju inte så fint med röda ögon :).

• msbine

Vi kommer att fotas efter vigseln. Mycket pga att jag är skrockfull och inte vill att han ser mig innan vigseln.
    Vi har dock bara fem min mellan kyrka och festlokal, och vi ska fotas i parken runt festlokalen, så gästerna lär inte få vänta så länge.

• Telan

Vi kommer också att fotas före vigseln. Dels för att man är nyfixad och känner sig fräsch, allt sitter som det ska och man har inga risgryn i håret , och dels för att vi inte vill låta gästerna vänta alltför länge efter vigseln, vi vill ju umgås så mycket som möjligt med dem.

• FiaMia

Vi ska också fotas efter vigseln. Har avsatt 1½ timma för fotografering utanför kyrkan. Kommer även att ta några arrangerade bilder inne i kyrkan.
    Kände också att vi inte ville se varandra förrän i kyrkan och att vi sedan är man och hustru på bilderna! Kommer säkerligen fälla några tårar, men vad gör det. Brukar inte bli så rödögd utav lyckotårar!

• storstrumpa

6 S&F, Skåne
    6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    13 Emmie75, Göteborg
    13 Joppidopp, Stockholm
    13 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    20 cajsan, Roslagen
    20 grahn06, Göteborg
    20 snaeckan, Mölle
    24 kattkatt, Grand Val, frankrike
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund
    27 Lugnet, Dalarna
    27 Fröken Linda, Lysekil
    27 JeckaH, Göteborg
    27 palcam_Girl81, Veberöd
    27 Baileys, Västerås
    27 storstrumpa Rättvik

• lillabunny

Vi ska fotas före vigseln. Passar bäst så i tidsschemat.

• Telan

Storstrumpa: Kul med en dalabrud. Ska ni gifta er i Rättviks kyrka?

• Lapinette

Vad otroligt många vi är här inne nu! Välkomna alla nya!

kattkatt - Jag ville fotograferas innan men vår fotograf tycker att det var bättre efteråt för då är paret mycket mer avslappnat. Jag förhandlade till mig att vi tar några bilder innan, typ 20-30 min, och då utanför Gripsholms Slott och sen blir det vigsel. Efter vigseln tar vi ytterligare kort, 30-40 min, och då utanför kyrkan. Tror att det blir bra!

• Mopedvin

lapinette - låter ju jättebra, kanske våran också kan göra så...

• grahn06

Vi har fotografen i 3 tim och jag håller på att fundera hur vi ska disponera tiden. Tror det blir typ 1 timma före nere vid Röda sten i Gbg och sen blir det ju vigseln och lite foton vid kyrkan och sen resterande ute vid Saltholmen där festen ska vara.
    Jag har tänkt att vi inte ska ses förrän vid fotografen så att hon kan ta de där korten på hur man reagerar... men jag tror att man lätt blir tårögd och även om man inte blir röd i ögonen så blir i af jag ganska blank liksom... men samtidigt kanske det är häftigt också!

Svårt men roligt!!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...