• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • snaeckan

Vi var på Bordershop i helgen och köpte in allt drickbart. Hoppas vi har räknat rätt så att allt räcker! Det är fortfarande el. har blossat upp igen strul från min morbror och han drar in oss igen samt vårt bröllop. Jag blir så trött! Tänk att vissa männniskor bara vill ställa till det för andra. Jag har bestämt mig för att inte lägga mig i och vet att jag o min sambo har gjort rätt. Ändå så påverkar det mig negativt!
    Ja ja.. ska iväg nu och köpa underkläder, hoppas jag, för i kväll ska jag fixa till min klänning.

• Lapinette

snaeckan - trist när släkten strular. Vi har en del strul på den franska sidan men det är mest dåliga eller struliga förhållanden så vi inte har en aning om vilka som kommer med vilka. Börjar likna Dallas.

Maja-bruden - vi ska också ha den blomstertid nu kommer. Och prästen pratade jag med i januari (samt har haft lite mailkontakt) men vi ska inte ses förrän den 21 april. På gott och ont. Trist för att vi inte kan göra vigselprogrammet förrän dess men bra då vi kommer att ha hela vigseln (även prästen) färskt i minnet.

Cattis28 - vi måste ta vinet genom restaurangen (tyvärr) men däremot la vi brudskålen utanför restaurangen så där släpar jag med mig champagne från Frankrike varje gång jag reser hem.

Champagne - Pol Roger ca 210 kr (extrapris i Frankrike)
    Vitt vin - Chablis 390 kr
    Rött vin - under diskussion men budget 300-400 kronor
    Baren - Penfolds röda och vita för ca 270 kr

• Mopedvin

Lapinette - vi ska köpa vår champagne i Frankrike, har du någon sort som du kan rekommendera i prisklass 2-300:- ? Den som ni ska ha kanske?

FiaMia: buffén låter supergod! Jag har förresten börjat gjuta tvålar! Det blev bra med overheadkopior att lägga i! Jättesnyggt! Dock syntes de inte om tvålarna inte var släta! Ett tips...

• Lapinette

kattkatt - min favorit är Pol Roger. Det är därför jag släpar på den på flyget varje gång jag reser . Den är så otroligt lättdrucken och lätt så jag tror absollut att du skulle gilla den.

• FiaMia

kattkatt: Tack för tipset! Har inte börjat med tvålarna än, men måste snart ta mig i kragen... Så skönt att få allt sånt klart!

Vi träffade prästen i förra veckan och bestämde upplägget på vigseln. Vi gick även igenom hur allt kommer att gå tillväga, men för att ha det lite fräschare i minnet kommer vi även att träffas den 17:e maj (3 dagar innan vigseln) och gå igenom allt igen i kyrkan.

• mia_maj2006

Jag bakade en tårta i helgen men jag glömde att ta kort förlåt. Jag täckte den med sugarpaste så att den blev vit och hade färska blommor på. Inuti var det chokladmousse och hallonmousse på kladdkakebotten och jag lyckades bättre med moussen denna gång. Så nu börjar mina tårtor att bli riktigt bra.

• Lapinette

mia_maj2006 - den där tårtan lät underbart god. Du vill inte göra/sälja några tårtor till den 20 maj? Vi har ännu ej bokat tårta då vi inte är helt säkra på hur vi ska göra.

• mia_maj2006

Lapinette: Om jag inte skulle gifta mig helgen efter så skulle jag fundera på saken Men det känns som jag kommer ha tilläckligt att göra veckan innan. Det är ju dessutom Eurovision Song Contest och jag är ett schlagerfreak!

• Bröllopstokiig

Mia-Maj: Tårtorna låter underbara! Kan man få recept på sugarpaste och resten också för den delen?

Lapinette- Låter ju bra den där champagnen... precis i min smak. Billig var den ju också, vilket är ett plus

• Telan

FiaMia: Buffén lät jättegod, väldigt mycket "svensk sommar". Det blir nog kanon.

Mia_maj2006: Den tårtan lät som någonting helt i min smak - smaskens!
    Vi ska få några tårtförslag av herrgården att välja mellan, eftersom de står även för den. Detsamma gäller desserten, där vi vill ha nånting med mörk choklad. Tårtan får nog bli nått lätt fräscht med bär/fruktmousse eller liknande, då vi hade tänkt servera den lite senare på kvällen, antagligen i en danspaus.

Vi kommer att träffa vår präst bara några veckor innan vigseln. Det känns lite sent men blir säkert bra. Kantorn ska jag prata med snarast för att höra efter vad som är möjligt på musikfronten, både vad gäller in- och utgångsmusik och solistsånger.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...