• Gemma

Bilder från vårt bröllop

Majs, absolut, det ska jag ha i åtanke!

Lapinette, you've been mailed.

• Gemma

Spöket - jag klippte av den! Så nu är det en helschysst, kort partyklänning. Ska byta det cremefärgade skärpet mot ett lite smalare in nån färg, typ turkost.
    Ville som sagt att den skulle få möjlighet att dansa många fler gånger ;)
    Har inte varit inne på Karen Millen på ett tag, jag var helt junkie på deras kläder för ett tag sen (fast det fick bli typ en top i halvåret eftersom jag studerade). Älskar dem verkligen! När är er förlovningsfest? Ville du att jag skulle kolla in den begie spetsklänningen specifikt? Begie är sååå himla svårt, kan vara ursnyggt, eller bara... begie.
    Och du - du har mail!

Kram, G

• Gemma

Amen nu MÅSTE jag ju bara gå och titta på den där klänningen!

Majs, det låter skönt kaotiskt, alltihop. glöm inte att njuta också. Men det kanske du sparar till den stora dagen? Grattis till lokalen. Långholmen är underbart. Ser fram emot att följa dina steg och hör av dig om du behöver bolla.

Kram, G

• Gemma

Lapinette, mina föräldrar utbrister ständigt och melodramatiskt: "Jesus Maria!" Trots att de som sagt konverterat till luteranismen. Dessvärre känner jag nog igen mig i det mesta de gör... jag tycker supermycket om dem men de är lite för mycket ibland. skönt att ha dem i Skåne! Inte minst eftersom det blir lite av ett event varje gång man kommer ner, och pappa går och gräver i de mörkaste vrårna av sin vinkällare hehe.

Men alltså, om tre dagar ska jag pussa IHJÄL min man! Tur att han är så stor, annars skulle han nog nötas bort på två dagar. Han ska göra en mini-europaturné i tjänsten och passa på att göra en avstickare till mig. Längtar!

Kram, G

• Gemma

Majs, tihi... vaddå, det var väl en alldeles vanlig dag ;) I hundrafemtio knyck.

• Gemma

Majs igen - jag håller mig borta från affärer i den mån jag kan, i synnerhet Karen Millen. För jag blir tokig av habegär där. Har dåligt med pengar och behöver verkligen inte mer kläder... veckan har ju liksom bara 7 dagar och bara ett par av dem innehåller gå-ut-kvällar... Hoppas dock kunna få över så mycket som möjligt till Shanghai (flyttar dit om 3 veckor) för där kommer vi att leva på ett annat sätt. Mer party.

Kram, G

• Gemma

Majs, ni kanske kan fixa till lokalen på Långholmen så att den blir mysig och personlig? Den borde dessutom se helt annorlunda ut med levande ljus och utomhusmiljön är ju hur fin som helst

• Gemma

Majs: Tycker att Nordnet-surfing låter bra mycket mer lukrativt än Net-a-porter.com. Visst sjutton är det lätt att fastna. Men apropå det, nu ska jag lägga mig och läsa en gammaldags, hederlig bok.
    Blir det ett bra jobb-byte då?

Kram, G

• Gemma

Majs, nä, jag slutade på reklambyrån för tre veckor sen och bestämde mig för att flytta till maken i Kina. känns kanon! Kan lätt ta upp frilansandet igen.

Nyss plockade jag fram Jonathan Safron Foyer (Allt är upplyst). Får se om jag gillar den! Har rätt låg tolerans mot böcker jag upplever som jobbiga.

Låter bra med nya jobbet.

Kram, Gonatt! G

• Gemma

Hej vänner!

Nä Lapinette din gottegris, om man går på en middag med champagne en tisdag ska man få ett gruuuuuvligt straff!
    Blir så inspirerad av ditt lyxeri. Mitt inleds fredag kväll med en tjejmiddag i förorten (hos min älskade Desperate Housewives-väninna), efter det flyger min man in från Asien via två dagars jobb i paris och sen ska vi varva champagnelyx med den största lyxen av alla - inte göra någonting alls, tillsammans. Och promenera, och prata. Så jobbigt det har varit att vara utan honom i två och ett halvt år! Vi liksom, som flyttade ihop samma dag som vi möttes, som alltid gick under smeknamnet "les amoureuses", som inte haft minsta strul eller tvivel på åtta år. Säkert är det därför vi vågat förverkliga våra drömmar på varsitt håll (jag flyttade först!)... men nu får det fasicken räcka.

Majs Sthlm, kan du inte berätta lite om din man? Alltså, om du vill. Förstår att du är en diskret filur men det vore kul att höra lite.

Kramar, G (romantik-junkie)

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop