• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Gemma

Izunia -är du malmöit? Jag träffade min man i Malmö. vi bodde båda där. Det var för åtta år sen.. sen stannade vi kvar i fem år.

• Izunia

Sag pa nyheterna att det är lavin rekorder i alperna..kul! Fast om man haller sig till pisterna ska det väl vara ok.

Gemma, när du beskriver din man pa skidor vill jag bara skratta! :) Min m2b som varit saaa länge i österrike aker skidor max 1-2 ggr per säsong när jag drar upp honom!! Fast han tar sig hysat ner för backen. Satte ut lite bilder pa honom pa var hemsida sa alla vänner och släktingar kan se! :D

Det later som du har haft en heeel del att sta i. Har själv utmattad mig med ekonomisk radgivning och konferanser idag..pust..gillar inte sant!

• Izunia

nja vi bor i Lund. Tillräckligt nära! Antar att ni alla är stockholmare!? :)

• Lapinette

Nu har jag ätit middag och berättat om dagens händelser här på BT. Min blivande börjar nog alvarligt fundera på hur det står till med mig. Så här blir det när jag är här nere i Cannes. Sitter själv hela dagarna och känner inte en kotte. Mina vänner är NIIII här på BT. Sen är det ju raka motsatsen när jag är hemma i Stockholm igen. Massor med socialt liv!

Så Gemma, jag är i Cannes t o m imorgon. Sen är jag i Stockholm 1,5 dag och sen blir det okänd ort t o m söndag. Fick väderprognosen dit vi ska åka och nyfiken som man är så gick jag in och kollade vädret på en massa med orter. Just nu står Prag högt i kurs på min "gissarlista".

Kissnödig älg...underbar beskrivning (asgarv)!!! Jag älskar skidåkning och har åkt varje vinter sen jag var tolv. Dock mest glidit omkring de sista åren i väntan på min kärlek som kämpat sig nedför backarna. Han hade aldrig stått på ett par skidor när vi träffades. Nu har vi åkt en hel del de sista åren så han börjar få upp farten.

Själv är jag orolig att jag inte ska ta mig i klänningen. Jag har ätit så mycket apfelstrudels och tårtor i helgen så det bara dallrar runt magen. Det börjar gå utför (och då menar jag inte skidåkning ). Har alltid varit vältränad men det är omöjligt när jag bor halvtid här nere. Kör inte lika hårt som vanlig och vi två är ena riktiga gottegrisar.

Ser också fram emot att träffas. Lite läskigt...nästan som blind-date!

• Gemma

Izunia! Japp, jag är Kungsholmsbo.

Och... känner mig lite elak mot min man för det där med älgen, det var ju trots allt modigt att åka röd backe efter att bara ha stått på skidor en enda gång. Minns också första gången jag presenterade honom för min 180 cm höga häst och tvingade honom att hoppa små hinder. "Jag lovar, det är jätteroligt!" Har ni utsatt era män för liknande övningar eller är det bara jag..?

Lapinette, är du intresserad av att stanna i Cannes? Förstår annars om du inte har tid och tålamod att sätta dig in i det sociala livet, men om du seriöst ska bo där är det nog en annan sak. Verkar supersvårt sånt där. Klart, BT löser ju knappast ett långsiktigt problem.. får försöka hålla mig i skinnet i Kina. Och börja umgås med svensk-communityn där. Finns garanterat en sån i Cannes också och kanske rentav en och annan individ som delar dina intressen och värderingar...

Kramar: G

• Gemma

Lapinette, urkul med surprise-resan! Är det kick-off eller i regi av din blivande?

Ja, blind-date, men bara halvblind eftersom vi känner varann rättså bra redan (känns det i alla fall som).

• Izunia

jo förutom skidbacken har jag ju dragit ut honom till gymmet! :D Ganska roande.. han är väl inte sa att säga van besökare och jag fick honom att köpa arskort..han har ju dock inte varit där sa ofta..:)

Det där med hästen lät ju kul!

• Lapinette

Izunia - så du tvingar också din blivande till att köpa dyra årskort som han inte utnyttjar. Faktum är att min går de gånger jag är nere i Cannes och tvingar honom att boka in oss på dagens spinningpass. Annars har han inte satt sin fot där.

Gemma - jag vet att jag måste ta mig utanför dörren om jag ska lära mig att bo här. Dock blir det så enkelt att sitta inne då jag jobbar hela dagarna härifrån. Om jag ska bo här nere måste jag anmäla mig till en franska kurs eller något för att komma ut och träffa lite folk. Nu går ju inte detta då jag hela tiden flackar och far, fram och tillbaka.

Hade två svenska väninor här nere men den ena har flyttat med sin fransman till Hongkong och den andra jobbar just nu på en rysk lyxbåt i Karibien.

Ska iväg på en kick-off med jobbet. Trist nog har alla partyvänliga kollegor slutat de sista två månaderna. Jag tror det blir en ganska så lugn helg. Fast det är kanske vad jag behöver efter sena nätter på flygplatser. Planet var försenat från Zürich igår och imorgon natt bär det av mot Stockholm och Sterling har inte hållt en flygtid de senaste 3 månaderna.

Javisst, känner vi varandra ganska så väl efter månader på BT, vi har ju t o m sett varandra! Känns ändå lite som en blind date....har aldrig varit på någon.

• Izunia

Da har du ända tur...Sist jag flög fran Zürich i januari strejkade SAS!! Gissa om jag blev lack!? Turvar att de bokade om oss till Swiss...föredrar dem nu..

Andi hade heller aldrig satt sin fot pa gymmet om jag inte bundit fast honom med kopplet och släpat honom dit!

• Lapinette

Vi flög med Swiss då min blivande hade en massa bonuspoäng som vi utnyttjade. När han bodde där flög jag med SAS och han med Swiss. Nu är det Sterling som jag just nu inte är så glad på då de ALDRIG håller tiden och imorgon natt ska jag landa 30 min innan det sista tåget går in till stan. Troligen så kommer vi landa minst 30 minuter sent och jag får ta en taxi från Arlanda hem (bor dessutom Söder om stan...eller så stoppar jag och sover hos Gemma ).

Ska idag försöka att gå till sängs tidigt. Min blivande ska på kundbesök och intervju i Paris så han måste gå upp 05.00.

Izunia - har säkert läst det någonstans men gifter ni er i Lund? Är det mesta bokat?

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop