• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Izunia

Ja Andi har ofta spelningar i Prag och betalar boende och allt..har svart att tacka nej till 5-stjärnigt hotell i Prag!!

Det finns manga Restauranger som jag kunde rekommenderat.. Speciellt en fransk där Andi brukar spela. Heter Nostress.

• Gemma

Izunia - Prag, fem stjärnor, life is hard eh ;) Har du testat absinth förresten? Har hört att den tuffa varianten bara finns i tjeckien.

• Gemma

roslagsbrud: Jag äääälskar sideways och har köpt soundtracket. Pinot Noir, är det nåt att ha förresten? Känner inte till druvan. Beskrivning plis?
    Platta magar - tränar coor på sats, det bränner inte fett men musklerna blir fina.

• Gemma

Roslagsbrud: Stor, kall flaska Moët ;)

• Gemma

Roslagsbrud: Håller väldans med dig om att man LÄR sig göra hem av alla sorters ställen! Låter supertrevligt med filmstaden, måste finnas en del "lämningar" där? Och kanske ett och annat träd? Detta älskar jag med stockholm, naturen som sticker upp sitt pigga lilla huvud precis överallt. Vatten, klippor, nivåskillnader... Även om jag älskade att bo i Malmö så var det inte alls samma sak.

• Izunia

Gemma...visst är det! :D

Absint brukar jag alltid köpa med mig i Tjeckien...I like! haha..krävs inte mkt dock! Eftersom jag själv är polska är jag en riktig vodka-girl..haha!

• zea

Detta är verkligen den skönaste tråden på BT.Gemma:Jag vad bla där och plåtade!Vilken stad jobbar mannen i?

• roslagsbrud

Aha, Gemma är en champagne-flicka! Jo, gott är det!

När det gäller Pinot noir så har jag lärt mig att den kan uppfattas på många olika sätt, beroende på var den framställs. Finns i Bourgogne regionen till exempel där druvan används till billiga och fruktiga viner. För det mesta har den låga halter av syra och tannin. Unga viner sägs smaka jordgubbar eller körsbär (mjuk smak alltså) medan mogna viner beskrivs med ord som läder, rök och vilt! Det är alltså en komplex druva. Jag fillar den eftersom jag har svårt för alltför sträva viner.

Mat som passar till är Coq au vin, dragonkyckling, harre i senapssås, boeuf bourguignon (fransk mat...). Passar även till svamp och grillat. Nästan allt med andra ord.
    Visst börjar det vattnas i munnen!

Filmstaden är fint - och grönt, tack och lov. Måste ha grönska omkring mig. Och du har rätt, Stockholm är en underbar stad!

• roslagsbrud

VARFÖR ploppar det upp smileysar fast man inte bett om det?

• spöket laban

Hej tjejer nu är jag här igen efter några dagars frånvaro :( utan vilje...

har läst alla inlägg nu, chokladfabriken har massor med gott jag tror jag dör, vi hade pepparkakspraliner till alla våra kunder innan jul, rätt många hamnade i min mage...och nyligen hade vi mörkchoklad med hallon i...mmmm.

Tycker ni det blir för mycket med slöja, tiara med pärlor och lite strass, samt vitguldshalsbandet från royalpearl med en stor vit sötvattenspärla och matchande örhängen till? blir det för mycket? ska jag skippa tiaran? måste dock ha slöja för att dölja en ska på ryggen ;)

Har tränat och tävlat i samma sport som, håll i er nu Mohammed ali....sedan 96 men slutade tävla då jag träffade min m2b och flyttade runt en massa och hamna slutligen i en liten stad.

Verkar som att jag är den enda som inte kan franska här får gå en kurs nång gång i framtiden

kram

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop