• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Gemma

Blind daten var väldigt trevlig. Och for your information: Lapinette är sååå snygg och charmerande - efter en natt på flygplats! Orättvist. Men nån träning hann vi ju inte med hehe. Det finns ju, som ni säkert vet, en del detaljer kring bröllop som bara måste diskuteras.
    Roslagsbrud: Det finns många söta killar på O-byrån. De har i allmänhet roliga mössor på sig också. Och filmbranschen är väl rätt exakt som reklambranschen, allt som oftast är det Roy Andersson som regisserar, skillnaden är att vi bränner tre miljoner på tjugo sekunder istället för två timmar.
    Känner mig branschlös nu, konstigt men ganska bra. Ska nog försöka parallellköra olika branscher i Kina, så långt det går.
    Ilsket orange, coolt! Det är alltså på ditt kontor? Låter som om du kommer att vara entusiastisk och effektiv i rummet, med enstaka raseriutbrott. Kan det bli bättre, i en konstnärlig verksamhet?
    Och... du bestämde dig för att bara äta kakor på helgerna... kan ju bli rätt mycket kakor beroende på hur man ser det ;) Alltså om du inte äter nåt annat alls, på helgerna. Med en sån kokerska skulle nog mångas magar dallra för övrigt...

Izunia: Hittade du någon present? Är han bra att shoppa med, din man? Min är fabulous, jag var utpräglad ensamshoppare innan jag träffade honom. Enda haken är att jag måste följa med honom i cykelaffärer och utbrista beundrande "aaah" och "ååååh" inför hjul med titanfälgar och olika sorters växlar. Men det blir jag ju så rikt belönad för.

• Gemma

Roslagsbrud: Det finns nog fler skillnader mellan filmbranschen och reklambranschen nu när jag tänker efter.
    Men en del movie magic-grejer är nog desamma... var med och filmade en ICA-film där vi fyllde en villaträdgård med fejksnö, i oktober. Kändes väldigt Hollywood.

• Izunia

fatta att vi GLÖMDE köpa present.....!! :o
    Det far bli dyrare nu! hahah!

han är inte saa kul att shoppa med, men helt ok. Pappa är mkt roligare! Han älskar snygga kläder och saker.

Andi drar mig i musikaffärer oxh det är ju kul ibland..men efter "ahhhh" pa 80 st gitarrer far jag nog!

• spöket laban

ska genast surfa in på net a porter men deras sida är så slööö

Har ni sett nya kollektionen från dyrberg kern? jag vill ha allt typ alla klockor, smycken och solglasögon....

• Lapinette

Gemma du får mig att rodna! Det var verkligen trevligt och så intressant att höra om ditt spännande liv. För en torr kontorsråtta är det så exotiskt med en journalist som rest världen runt och gjort repotage. Satt hela vägen hem och funderade på middagen jag ska bjuda på...mmm...

spöket laban - Dyrberg Kern är en favorit. Köpte ett jättestort armband och örhängen till min nyårsstaff förra året.

Izunia - hur kunde du glömma presenten??!! Min man är helt ok att shoppa med och framför allt då han gärna betalar. Han orkar helt enkelt inte med mitt velande så när jag sitter där och tvekar över ett par skor så tar han och köper dem för att slippa gå i 100 affärer till! Ska nog bli ännu mera velig!

Ikväll SKA jag träna! Funderar eventuellt att chocka den stackars kroppen rejält och ta två pass. En pump som jag normalt brukar köra på tisdagar och sen en Nike Rockstar som en väninna absolut vill gå på.

• Lapinette

spöket laban - självfallet var det stass och inte staff. Hade köpte en underbart vacker svart chiffongklänning och till den blev det armband och örhängen i guldfärg och pärlor. Typiskt mig!

• Gemma

Min man älskar att klä mig... och bli klädd av mig. Och att klä sig själv! I helgen var han i Paris och köpte ännu ett par skor i sin favvoaffär www.berluti.om (kolla hemsidan, den är grym!). Där köpte han f.ö. ett par inför bröllopet också. I hemlighet såklart... man får ju inte se varandras outfit innan. Eller? Vad tycker ni, vill ni se männens kläder eller ska det vara rättvist? Jag löste det så att jag gick runt till några olika skräddare i Savile Row i London och samlade information och broschyrer. Sen samlade jag ihop allt tillsammans med tygprover från klänningens undertyg och skärp för att han skulle kunna matcha väst och slirre.
    Han fick också små tygprover från tärnornas bordeauxfärgade klänningar för att kunna fixa slipsar till sina bestmans. Lapinette, sug på den organisationen ;) Dock skriver jag och ritar allt för hand, under knivhot använder jag word men mycket hellre Photoshop.

Ja, sen fick han lösa hela problemet tillsammans med ett gäng skräddare i Paris och Shanghail. Det blev urbra!

Nu shoppar vi alltså superbra tillsammans men det har varit en ömsesidig inlärningsprocess. I början tog jag alltid med honom till mina favvobutiker som undantagslöst var de hippaste i stan... och det slutade med att han stod och såg ut som en ledsen clown i orange tröja och rutiga byxor. Så nu har jag accepterat att han är mycket mer klassisk än jag. Alltså klassisk som i klassisk fransman (inte samma sak som klassisk Dressman).
    Och provar jag exempelvis en skräddad dräkt kan han dissa den för att den är för tråkig och "inte du". Så där ryker ens chanser att någonsin uppnå nån sorts vuxen värdighet ;)

Laban: Dyrberg och Kern är grymma. Här i Stockholm dominerar Pilgrim som har enstaka schyssta saker men kvaliteten är väl sisådär. I Malmö fanns mycket mer D&K. Och i Köpenhamn såklart. Men jag har inte sett deras klockor! har du nån länk eller bild?

Kramar, G

• roslagsbrud

Alltså - kokerska har vi på jobbet, inte hemma om någon nu trodde det... Men den som lagar mat åt oss stackars kontorsråttor är fantastisk. Alltid lika full av goda och nyttiga idéer.

När det gäller shopping så är min älskling fantastisk. När jag blåste av lite mer pengar än jag hade tänkt mig i helgen, och hade dåligt samvete för det så säger han bara: "Ja men, kvinnor MÅSTE få unna sig, det ligger i deras gener. En kvinna som inte tillåts pyssla om sig och shoppa sig en trasa då och då, hon blir bara olycklig och outhärdlig att leva med." Och så tittar han så kärleksfullt på mig.
    Alltså, jag undrar - hur länge dröjer det innan nästa fas inträder? Ni vet, "måste du göra av med så mycket pengar på strunt saker?"-perioden...

Våra ringar är nu beställda. Efter en hel del tankemöda och ångest fattade vi/jag beslutet; det blev varsin enkel men mycket vackert formgiven guldring, rätt så tunga och breda. Jag får dessutom en ring till, i vitt guld, smalare, med 9 klofattade diamanter. Enkelt och klassiskt och tillverkas av en guldsmed som annonserar här på BT.
    Och om 2 veckor är det dags för första provningen av klänningen...
    Suck, tänkt att det ska bli en ärbar kvinna av mig till slut!

• Gemma

berluti.com ska det naturligtvis vara.

Lapinette... du aaaanar inte vad skönt det är att skriva utan press. Och få göra fel utan att veta att typ 350.000 pers läser dem. Och skickar arga brev och mail.

• Gemma

Hahaha roslagsbrud, vad roligt om ni hade haft egen kokerska med separat köksingång, precis som i en Tutta rolf-film. Och du skulle stå i svart klänning uppknäppt till öronen och hötta med din bastanta arm.

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop