• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • roslagsbrud

Från det ena till det andra:
    Har du koll Gemma på när denna tråd stängs? Har fått för mig att det finns en tidsbegränsning... Vore synd att tappa den!

• Gemma

Roslagsbrud: Din man låter som ett riktigt kap. Och säkert har han egna små böjelser på shoppingfronten? Så länge BÅDA ger vika för sina impulser då och då, är det väl inte läge att någonsin glida in i fas två. Och skulle det ändå ske, kan man alltid hota med nåt i den här stilen: "Älskling, jag kanske har lite extravaganta vanor, å andra sidan vill jag ju inte gå i den där fällan som så många kvinnor gör, att de snärjer en karl och sen slappar till sig och tillbringar resten av livet i joggingoverall. Älskling, det vill du väl inte? Du vill väl vara stolt över din vackra, välklädda fru även när vi är åttio och sitter på en bänk och matar ankorna?"

• Gemma

Roslagsbrud: Än så länge är det lungt, tremånadersgränsen är nästan en månad bort.

• Lapinette

Min man tycker om att jag gillar att vara kvinnlig, dvs bära klänningar och högklackat med matchande handväskor till. Dock är han inte lika glad över mina "tråkiga" underkläder. Där är jag verkligen en tråkig svenska, det ska vara bekvämt. Har dock shoppat mycket vackert att ha under ...som mest ligger i skåpet.

Gemma - du har ingen aning om hur många som läser den här tråden ...men få nu ingen prestationsångest!? Tror aldrig jag har skrivit så många stavfel som här på BT. Det går fort, läser inte igenom, tänker inte...och så ooops har man missat några bostäver hit och dit.

Här sker allt på data - kan knappt skriva för hand. Dessutom, nu får ni nog spader, så skriver jag med linjal. Något jag la till med när jag skulle skriva vykort och ville få plats med så mycket som möjligt. En vana som jag lagt till med och som jag inte rekommenderar. Tror ni att det är de japanska generna om perfektion som ligger där någonstans?

Jag ska erkänna att jag har sett min blivandes kläder. Vi har varit gemensamt och provat ut dem här i Stockholm. Han ska hyra frockcoat och skor. Dock har han inte sett och vill inte se eller höra om min klänning. Han är riktigt trött på mitt tjat om bröllopsklänningar

roslagsbrud - nästa fas kommer när ni har gift er. Det är då ekonomin är gemensam. Nej, skämt å sido så är det bara att njuta av att ha en sådan förstående man.

Min vigsel och ny-gamla förlovningsring ligger i Cannes. Längtar verkligen efter att få ha dem på mig! Får se dem på fredag kväll igen. Förresten Gemma, du flyger väl på fredag till Shanghai?

• roslagsbrud

Lapinette: jag förstår att du längtar till din ring! Tänk att det ska bli så roligt att få ha den på sig. Hum, undrar om det är för att vi älskar att känna oss gifta, eller för att vi älskar vackra smycken? Gemma, vad säger du?

Sambon längtar också eftersom: "det ska bli skönt att bara kunna lyfta vänsterhanden och visa att man är upptagen när damerna inte lämnar en ifred".

Även jag är väldigt svensk när det gäller underkläder. De ska vara sköna och osynliga, till sambons stora förtret. Han föredrar spetsar, pasteller och romantik. Får väl anstränga mig lite till bröllopet...

Gemma: jag sparar på din argumentation beträffande klädkontot - man vet aldrig om/när den kommer att behövas! Förhoppningsvis har Lapinette rätt och jag slipper ta fram den.

Känner igen detta med att klä upp mannen! Eftersom min inte hade någonting värt att spara i sin garderob, började jag genast att föreslå mer lämplig outfit. Men det är en låååång process att få honom att lämna blå/gråa nyanser och jeans! Måste använda mig av hela min kvinnliga list när någonting mer färgglatt ska smygas in. Å andra sidan är han väldigt fin i just blått...

Slutligen - behöver smakråd:
    Min klänning är en kort modell, lite 60-tal, i puderrosa sidenorganza med broderade rosslingor i lite grönt och benvitt. Vad föreslår ni för smycken till? Håret blir antagligen lockigt med några spännen i.

• Lapinette

roslagsbrud - har du ingen bild på din klänning? Alltid så svårt att föreställa sig men jag såg jättefina rosa pärlsmycken för ett tag sen. Tänkte att det hade varit vackert till ett bröllop men jag har redan mina pärlor fixade.

Vet inte om jag har frågat förut (du får ursäkta i sådana fall) men när gifter ni er, vart och hur många gäster?

Min man ville helst inte ha någon ring alls! Uhhhh...vad ska det betyda? Nu blir det en slät, enkel guldring men som inte kommit än (vilket han bara är tacksam över).

• Izunia

ja nu har jag varit och shoppa present till mig!! Det blev lite smink på make up store vilket alltid funkar!

Och jag ska inte glömma att jag inte alls betalar något för vår resa till egypten i april! :D eller när jag hälsar på i österrike..:)

roslagsbrud jag är ocksa nyfiken på din klänning!

• roslagsbrud

Min klänning finns bara som skiss så länge, men jag lovar att ta med mig digital kameran när jag går på provningen!
    Har redan betalat en saftig handpenning på den, så jag hoppas vid gud att den blir så bra som jag föreställt mig den.

Vi gifter oss borgerligt den 5/8 på Lidö i Roslagen, ett lunchbröllop med 50 gäster. Lidö värdshus fixar maten.

Har också varit inne på rosa pärlor...

Egypten... skulle också vilja åka dit någon gång. Så många resor, så lite tid (och pengar) !

• Lapinette

Izunia - härligt med semester! Vi har verkligen försökt hålla igen med resandet (förutom mellan Sthlm - Cannes) fram tills vårt bröllop. Då blir det Amalfikusten i en vecka. Ska bli sååå härligt!

roslagsbrud - syr du upp klänningen? Jag ska prova min imorgon (Gemma, hör av mig på torsdag!). Som ni säkert vet allihop så syr min mamma min klänning i siden och spets. Har provat den ett par gånger (själva stommen) och hela tiden tyckt att den känts stor...jag menar vidden i kjolen. Mamma har fått ta in den och in den. Kanske är det bara jag som är ovan med både siden och en stor kjol. Ska bli spännande och prova den imorgon igen.

Varför valde ni Lidö? Någon speciell anledning eller minne? Du får säga till om jag är allt för nyfiken av mig.

• roslagsbrud

Nej då Lapinette, inte alls för nyfiken!

Ja, en ateljé syr upp min klänning - kallas kanske för otillåten reklam om jag säger namnet, men den ligger på Mäster Samuelsgatan... Funderade först på att leta efter en vacker sommarklänning i Cannes, men så tänkte jag att för 17, förhoppningsvis blir detta mitt enda bröllop så varför inte "unna" mig en klänning som jag vet är gjord för mig och som ingen annan har. Den kan sedan användas som läcker festklänning när jag promenerar upp för festivalpalatsets röda matta

Vi valde Lidö eftersom det är en vacker plats som förrutom en välrenomerad krog också har pensionat, vandrarhem och små stugor. Vi blir nämligen ett gäng som stannar kvar där, käkar middag ihop och sover över. Inget baluns alltså, utan det blir en sommarfest på dagen, och mer intimt på kvällen.
    Borgerligt bröllop innebär ju att vi kan snickra ihop vigsel som vi vill så jag skriver massor av manusvarianter just nu och upptäcker att det finns en liten regissör i mig! På fredag ska vi träffa vigselförrättaren - jag undrar vad hon kommer att tycka om mina idéer...

Det var i Roslagen som vi lärde känna varandra, så det finns en romantisk anledning också. Plus att vi har vårt sommarställe inte långt från Lidö.

Din klänning kommer att bli SÅ vacker! Tycker att du är klok som följer din känsla och minskar på volymen - man ska ju känna sig bekväm i klänningen och inte utklädd.

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop