Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
roslagsbrud - vad härligt det låter! Så Lidö är något du rekommenderar även för en weekend? Vi ska nämligen ha en vecka semester i Sverige i juli (mellan två bröllop) och jag försöker klura ut lite olika alternativ på utflykter.
Tror dock min klänning kommer att kännas "stor" tills den sitter som ett fodral så jag får nog lov att lyssna på mamma (vilket jag slutade med som tonåring).
Kolla in lite på www.lidokrog.nu/ och se om det passar!
Som alltid när det gäller Sverige så finns det ingenstans i världen jag hellre är sommartid - när solen skiner, luften är ljummen och havet badvarmt! Samtidigt innebär det motsatta att jag är beredd att emigrera på direkten...
gemma dyrbergkern.com
lapinette det lät skitsnyggt
ska leta lite i malmö efter klänning och smycken någon som vet tips på bra affärer där?? klänningar och smycken??
kram på er tjejer
Hej snyggingar, liten varningstriangel: jag är lite smådragen, har varit på tjejmiddag, mycket middagar och luncher och galor och grejer såhär innan jag åker. Mitt möte med agenturen (de vill alltså att jag ska bli AGENT, hur coolt låter inte det? Tur man har en trenchcoat, så man kan sneaka runt och se allmänt hemlig ut). Ja, det kändes hur bra som helst. Agentens uppdrag: Nätverka. Sälja. Gå på fest. Existera på rätt ställen, med rätt folk, i rätt sammanhang. Blir nog inte alltför betungande - förutom att jag blivit värsta morgonmänniskan. Mår bäst om jag får lägga mig halv elva med en tekopp, läsa i sängen, borsta tänderna och sen somna vid tolvsnåret. Jaja. Det fixar sig nog med lite jetlag.
Roslagsbrud, din klänning låter rysligt fin. Svårt att teama ihop den med accessoarer utan att ha sett den, men puderrosa+grönt+benvitt... jag hade nog satsat på att INTE matcha klänningen utan bryta av med bordeaux/vinrött, alternativt pärlor (vita), alternativt vittguld / silver. Men det är ju jag det. Kanske silverfärgade skor, eller möjligtvis benvita.
Var hittade du den förresten?
Lapinette, jag åker på fredag! Och ska på gala på torsdag kväll och måste hålla mig i skinnet... tolv timmar bakis på ett flygplan är hemskt och jag behöver såklart göra allt jag kan för att få en behaglig flygresa, ja känns ju onekligen som att du vet ALLT om mig numera ;) Och tyckte INTE att du var en grå kontorsråtta utan en fabulous businesswoman i sharp suit, med superskön positiv attityd. Jag kan ju avslöja att jag tänkte likadant som du fast tvärtom, att jag själv var lite oansenlig i jämförelse med dig... fasicken att man inte bara kan tänka att någon annan är cool och trevlig och bra, utan att automatiskt rikta neggopilar mot sig själv, ja du fattar. Men jag gör ju det. Vi borde sluta. Vi är ju bra, ju. Fast på olika sätt.
PUSS, G
PS: Man blir så glad av er.
Lapinette, den där vera wangklänningen som jag först provade finns på www.verawang.com sen klickar man på collection och så är det nummer 13. Söt som sockervadd tycker jag. vilket ju också kan vara ett problem när man passerade hålla handen-fasen i sitt förhållande för typ sju år sen.
Laban - klänningstips i Malmö:
Emilia Af Malmö på Hansacompaniets ovanvåning - knasigaste bästa mixen i stan, tycker jag.
Bra på klänningar är också Nummer 19, Baltzarsg. 28 (Butterickshuset) samt Engelbrektsgatan 18 (lite olika sortiment, tycker att Baltzarsg. är överlägset bäst).
Kookai i HansaCompaniet är bra.
Viva på Gustav Adolfs torg (hörnet Engelbrektsgatan) har en del rykiel, kenzo och moschino. Dyrt men fint. En del klänningar. Varning för sur kärringpersonal.
Sen gillar jag Las Vegas, Stora Nygatan 15 (Baum und Pferdgarten, Rodebier, second hand etc). Bästa sötaste personalen dessutom.
Ett stenkast därifrån, typ Stora Nygatan 9, finns en ganska ny affär som har lite Marc Jacobs och annat trendigare. Kanske inte så mycket klänningar, dock.
Missa heller inte de skogstokiga polska tanterna i Studio 2, på hörnet Hamngatan / Östergatan (mellan stortorget och centralstationen). De brukar ha SUPERMYCKET klänningar, ofta i vulgostil alla Dolce Gabbana. En fröjd för oss som tycker att för mycket aldrig är tillräckligt.
Gnatt, G
Gemma - vet inte riktigt allt om dig...men är en bit på väg. Du är ju inte riktigt den som sitter inne med informationen (liksom jag).
Det kommer passa dig utmärkt att vara agent. Tänkt dig att titulera sig agent och journalist. Superläckert! Att sedan gå runt på olika event och representera måste ju passa dig som handsken. Du verkar vara totalt orädd. Trots att jag är social kan jag tycka att det är hemskt att "mingla" och försöka vara trevlig mot folk jag inte alls känner.
Vera Wang klänningen var verkligen sockersöt. Dock tycker jag absolut att du gjorde rätt val!
roslagsbrud - ska in och titta på Lidö krog. Håller fullständigt med att OM det är en vacker sommar så är Sverige en fantastisk plats att vara på MEN om det regnar är det hemskt! Förra sommaren tillbringade jag drygt 6 veckor i Cannes, inget jag ångrar men denna sommar blir jag i Stockholm hela juli då två vänner ska gifta sig.
Lapinette, nä, tur att man inte ska vara HEMLIG agent ;)
Lapinette, härligt att man kan lura folk att man är orädd hehe... jag är typ jätterädd för allt hela tiden. Men man är så jäkla nyfiken. Which leads me to my man. Han är helt otroligt ohämmad, händer att jag skäms för honom när han typ går fram och tar på folks kläder om de är av ett material som han inte sett förr. Han är så rolig för en del av honom tror fortfarande att han är en pytteliten kille som inte syns, men han är alltså en 190cm lång karl som syns extremt mycket. Men folk blir aldrig arga för han är så himla snäll. Mmm.