• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Lapinette

Majs - du vet mer än mig. När jag pratade med dem och träffade Georgious bodde de fortfarande i Åkersberga. De måste ha flyttat sen i december!!! Har inte varit inne på deras hemsida på länge och går jag in där är det för att titta på bröllopsbilderna. Men vad bra då blir milersättningen förhoppningsvis lägre.

Om ni är intresserade av Orasis så ska ni hålla kvar vid Långholmen. De är nämligen uppbokade den 20 maj för då gifter vi oss i Mariefreds kyrka. Middag sker på Gripsholms Värdhus. Där är det mer anrikt, gammalt och vackert. Inte modernt alls! Men min blivande vill absolut lägga pengar på schyst ljus till själva discogolvet! Hi, hi! Mycket viktigt för honom så vi har hyrt en bra anläggning och så kommer vi nog hyra några roliga lampor ... så han blir nöjd!

• Gemma

Hej Izunia, du hittade hit!

Majs, det kan kännas som en sekt, det här med chattandet. Tur att det är ett forum och inte en regelrätt chat, för då skulle det vara ännu svårare att värja sig.

Men alltså det är ju kul att vara borta ett tag (som jag då, som precis kommit tillbaka från ön Tranholmen i skärgården där väninnan bor), och så kommer man hit och har en massa kul att läsa. Trots att jag EGENTLIGEN skulle betala räkningar. Tror jag gör det nu.

Kram, G

• Gemma

Majs: Jag kan gilla att Långholmen har en sån genuin inredning. Linoleum, myranstolar och glaslampor. Det var en jobbig grej med frankrike, vi hade jättesvårt att hitta ett slott där de inte tryckt in vita plaststolar. Makalöst.

kram, G

• roslagsbrud

Lapinette:
    Åker till Cannes i maj och ska passa på att köpa skor till min klänning. Har du tips på bra skoaffärer? Känner till Cannes rätt så bra och på Rue d'Antibes finns ju en hel del. Men har du andra tips? Har små fötter...

• Izunia

Gemma har ni varit pa er bröllopsresa nu?

Känner att tiden kryper in pa en..bara nästan 5 manader kvar! Och det mesta gjort..Endast ringarna kvar..och tackkorten!

• Lapinette

roslagsbrud - små fötter och rue d'Antibes låter som en perfekt kombination. Det är mest där jag går och kollar eller så tar vi bilen till Cap3000.

Och själv hämtade jag min ring efter gravering igår så nu ligger den så fint här. Vi har mindre än 3 månader kvar. Känns himla skönt! Har "bara" själva vigseln kvar att planera annars är vi så gott som klara. Jahh, dragéerna har vi kvar också. Hade ni dragéer Gemma? Det uppdraget ligger självfallet på min blivande och han skjuter gärna på saker.

Nej, brudar nu måste jag stick till flygplatsen och snön i Österrike. Ha en bra helg! KRAM

• Izunia

var i österrike ska du Lapinette?

• zea

Nu har jag hittat hit!Izunia har för mig att jag har läst att du ska gifta dig 12 aug?!Jag ska nämligen gifta mig då..Gemma väldigt vackert och smakfullt bröllop!

• roslagsbrud

Ok, nästa fråga till alla francofiler:
    Den franska seden med att dela ut dragéer till gästerna gillar jag. Är det någon som vet om de går att få tag på i Stockholm? Eller ska jag behöva lasta resväskan full när jag är i Cannes?

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop