• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Majs Sthlm

Alla på tråden:
    förlåt att mitt förra inlägg blev lite långt och lite off ämnet på tråden (vilket det nu är... )

• robbansjenny

Guuuud vad coool du e! Sååå snygg! Häftig bolero oxå!

• Gemma

Majs: Hmmm... förstår ditt dilemma. Kristinehov verkar mycket mysigare, samtidigt är det såklart en begränsning att behöva packa ihop vid midnatt. Det är svårt att ha åsikter om någon annans bröllop. Jag kan nog bara berätta hur det var för oss.
    Vi gifte oss två gånger samma dag (borgerligt + kyrkligt, för borgerligt är obligatoriskt i Frankrike medan kyrkligt är tillval).

Såhär var våra tider:
    11 borgerlig vigsel
    13 lunch
    13.30 började jag sminka och fixa mig. (Den här timmen var superviktig, här fick man tillfälle att slappna av och landa lite inför en rätt krävande natt. Under tiden åt tärnor och marschalkar lunch i stan och blev lite på örat så det var rätt fnissigt i kyrkan ;) )
    14.30 "finfoton" i trädgården
    16.30 kyrklig vigsel följt av gruppfoto
    18.30 fördrink med mingel i trädgården
    20.00 middag (6 rätter)
    01.00 brudvals följt av disco
    07.00 festen tog slut
    10.30 bussen gick in till stan
    11.30 brunch i stan (de sista gick vid 15-tiden)

Vi hade ett ambitiöst program eftersom folk reste från olika delar av världen. De hade också möjlighet att bo på slottet där vi hade middag och fest. Det är såklart väldigt annorlunda om de flesta bor i stan. Men om ni har långväga gäster är det trevligt om ni tar initiativ till en gemensam brunch dagen efter bröllopet. Vi lät gästerna betala brunchen själva och det var inget problem.

Kram, G

Jag tyckte att det hela var över alldeles för snabbt. Men det hade jag nog tyckt även om det varat i tre dygn. Och om det var NÅGOT jag skulle ha ändrat i efterhand, så skulle middagen ha varit lite kortare och dansen börjat vid 11. Det som drog ut på tiden var att det blev en del tal som skulle översättas till både engelska och franska (sammandrag), plus att vi hade satsat en del på middagen.

En supergrej var att vi hade skön mingelmusik under fördrinken (i trädgården). Blev en superstämning och folk tog verkligen kontakt med varann.

• Gemma

robbansjenny: Tack, wow, cool vill man ju vara (vid 32 ;) ) Kram, G

• Lapinette

Gemma - alltid lika trevligt att läsa och se bilder från ert bröllop! Förresten så såg jag er annons i DN. Mina arbetskamrater har samlat alla bröllopspar till mig så i förra veckan satt jag och gick igenom högen och voilà där var ni!

Gemma det var en låååång dag! Vi kommer att gifta oss 15:00 sen blir det en liten promenad till det franska huset där vi ska inta champagnen (som jag släpar med mig hem varje gång jag flyger). Räknar med att starta middagen kl 17:45 och räknar med att middagen ska vara klar 21:30 för det är högprioritet med dansen och själva festen. Vi måste stänga av musiken kl 01:00 vilket min blivande är väldigt ledsen över men inte jag då jag gärna vill hinna njuta av vår vackra suit med jacuzzi och kakelugn i badrummet!

Dagen efter blir det svenskt smörgåsbord ute på vårt landställe för de som stannar kvar (mestadels släkt).

Vi ska även gå ut och äta tillsammans med alla som anlänt till Stockholm, torsdagen innan bröllopet. Så att fransmännen kan få lite tips om vad de bör se i Stokcholm samt låta våra gäster (de som redan är där) träffa varandra så de inte behöver känna sig blyga på själva bröllopet. Hoppas detta även hjälper till att få upp stämningen på själva bröllopsfesten.

• Majs Sthlm

Gemma - tack för att du delar med dig.
    Lapinette - du också!

• Lapinette

Majs Sthlm - vi ska gifta oss den 20 maj (ett av dina val)! Dock bokade vi restaurang redan i juni 2006 för att vara säkra på att få det vi ville ha. Kyrka plus restaurang. Sen har vi pysslat och planerat utmed vägen och jag måste erkänna att jag känner mig väldigt nöjd.

P.S. är inte heller någon ungdom (35 men precis fyllda 36 när jag gifter mig)men väntar med barnförsöket till efter bröllopet då jag absolut vill festa hela dagen och natten!!!

• Gemma

Lapinette, du borde vara skittrött på mig och mina bröllopsbilder vid det här laget ;) Själv vill jag liksom inte släppa taget, även om jag har en hel massa spännande saker att se fram emot.
    Vad otroligt gulligt av dina arbetskamrater att spara annonserna! Visst läser man dem med ett helt annat intresse nu? Själv var jag absolut ointresserad av bröllop fram till cirka fem månader innan mitt eget. Har aldrig drömt om att gifta mig, tyckte att brudklänningar och andra traditioner var horribla saker och att kyrkan var ond och läskig. Tänk vad man kan ändra sig.
    Låter som ett skitsmart upplägg att gå ut och äta tillsammans på torsdagen. Vi gick ut kvällen innan bröllopet med tärnorna och mina föräldrar. Men vi tussade också ihop olika gäster, och så träffades en del på flyg och tåg. Så stämningen blev kanon mycket tack vare att många lärt känna varann innan.

Majs, det är bara kul att få återuppleva och dela med sig. Tröttnar aaaaldrig...

Kramar: G

• spöket laban

hej tjejer nu är jag här när ni har gått hem från jobbet....jag jobbar till sex varje dag och tränar därefter...

Gemma you got mail

• spöket laban

Gemma man tröttar aldrig på bilderna från ditt bröllop, har visat alla jag känner din hemsida...

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop