Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Laban, grattis du sprängde tvåhundrainläggs-vallen! Som belöning får du ett helt års förbrukning av torrfoder för spöken.
Min ambition hädanefter är att leva lyxliv, eller i alla fall ha roligt. Vet att det är lätt att fastna i att tycka synd om sig själv när man är långt ifrån sitt hemland men då missar man så mycket.
Min nya man ja ;) Det är väl fördelen med att vara ifrån varann så ofta. Man känns ny och spännande.
Kramar: G
Gemma har du tänkt på att vi har suttit här tidigare på en lördag kväll? min m2b brukar skratta åt det....Men ikväll är han ute med grabbarna :( nejdå, jag är inte sur alls. jag är inte den svartsjuka typen men just i kväll är jag trött och lite känslig som vi tjejer är ibland :)
Spöket Laban: Är inte så veckodagskänslig... när jag flyttade ifrån min man kunde jag känna mig skitsorglig när jag stod i kön till DagLivs Klippet med min portionsbit lax, min "singelstav" med smör (det STÅR alltså så i hyllan! "Singelstav"! Förjävligt) och tittade på alla som stod med jättestora chipspåsar och ringde till sina vänner och planerade kvällens aktiviteter. Men sen lärde jag mig att tycka om att vara själv. Och nu är det de bästa stunderna på dagen, när jag får gå hem ENSAM till min lägenhet och göra precis vad jag vill, och är det helg kan jag dra fram TV:n till sängen och stanna där en halv dag och bara vegetera. Mmmm.
Kram: G
Tillägg: Och är det lördag kväll är jag fri att sitta här och chatta ;)
Kram, G
"Gemma & Ni andra Frankrike Brudar"
I fredags ringde min syster och berättade att vi ska få en mini-honyemoon till Paris av dom i Bröllopspresent Vi är sååå Lyckliga!
Vi gifter oss Lördagen 1/7 o och åker iväg på Måndag 3/7.
Skulle så gärna vilja ha lite tips och ideér på vad vi bör se o uppleva när vi är i Paris.
Vi åker hem på Onsdag kvällen, så vi har två dagar på oss...
Alla tips är Välkomna!
Gärna priser också så man vet lite på ett ungefär...
Gemma *skrattar* jag känner igen det där i kön på mataffären :) Jag har oxå vant mig vid att vara själv väldigt mycket men blir i alla fall stundvis väldigt deppig och då behöver jag min m2b som mest, fast män har lite svårt att förstå det (om man inte är övertydlig mot dem förstås) ialla fall min. Men nu ligger han här i soffan bredvid och myser så jag ska nog göra honom sällskap för om en stund sticker han till jobbet igen...kram
Laban: Låter mysigt i soffan! Vad jobbar din man med? Jobbar du själv också?
Stjärnflocka: Grattis! Jag är inte så hemma i Paris, Colette lär vara värt ett besök men Lapinette eller nån annan kanske vet?
Kram, G
Hej igen allesammans!
Det var ett tag sen jag skrev nåt här... har dock läst de flesta inläggen och måste säga att jag gillar att läsa om era liv! Har egentligen inte haft så mycket nytt att berätta. Den största bröllopsivern har lagt sig och jag inser att det är långt kvar till bröllopet. När jag var nyförlovad var bröllop det enda jag kunde tänka på. Det är skönt på ett sätt att jag koncentrerar mig på annat, men jag ser ändå fram emot att få tillbaka passionen för bröllopsplanering (för det är ju ändå härligt) när den stora dagen närmar sig.
Just nu ligger energinivån nere. Efter snart sex års högskolestudier börjar jag längta efter att jobba. Samtigt går alla energi åt studierna och att springa på intervjuer för diverse sommarjobb och frilansjobb... Måtte detta någon gång vara över! Jag avundas er som jobbar!
Stjärnflocka, ååå Paris är en magisk stad (i alla fall för en romantisk weekend). Mitt råd till er är: försök inte att se allt! då missar ni Paris.
Så jag tycker, satsa på en eller max två turistgrejer som eiffeltornet eller louvren och ägna resten av tiden till att promenera och dricka vin på mysiga kvarterskrogar. Mitt favvo promenadstråk är längs seine-floden (nere vid vattnet) nära Notre Dame kyrkan. Köp lite picknick och sätt er i nån park eller vid floden och njut och titta på folk! Då tycker jag att man upplever Paris!
Kram på er!
Vad skoj att läsa allt här inne!
Själv har jag landade jag hos prinsen i natt efter en mycket (ovanligt nog) trevlig flygning där jag lärde känna en tjej som hyr ut lägenheter i Nice. Vi pratade verkligen om allt medan vi sippade på lite vin. Jättetrevligt!
När jag kom hem (Cannes) och skulle lägga mig så låg det en liten ask i sängen!!! Öppnade paketet och där i låg min vigselring!! Kan inte låta bli att gå och titta på den med jämna mellanrum. Nu ska den bara graveras.
Gemma - jag äääälskar att vara ensam! Faktum är jag diskuterat detta med flera vänner (och flygkompisen) denna vecka. Kan var ute och träffa vänner måndag - fredag och sen sitta helt själv en hel helg. Bara få skrota omkring i myskläder och fixa lite här och där i lägenheten. Prata i telefon med min kärlek, laga lite god mat, ta lite vin och bara vara. Underbart!!!
Stjärnflocka - love Paris! En stad man absolut ska promenera i. Bara gå runt mellan alla vackra hus och se historiska monument. Ta en fika eller lunch på restaurangen i Louvren, äta asiatiskt och dricka champagne i baren på Man Ray (som är superläckert), ta en löksoppa uppe i Montmartre ....
Brud_juni2007 - det var länge sen du var inne!!! Visst går planerandet upp och ned. Själv har vi varit ganska så lugna den sista månaden men måste nu fixa det sista. Det är inte långt kvar för vår del (mindre än 3 månader). Iiiiiii!!!!!
Stjärnflocka - inser att jag nästan bara skrivit om mat...för jag älskar att äta gott! Du får säga till vad du önskar för tips om Paris.