Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
@-)---
(puh, lyckades nästan!)
Kul att du gillade bilderna! Kul också att vara halv någonting, jag har också utländsk bakgrund. Man har mer att välja på då.
Helgen var bra men tyvärr är min blivande lite vek av sig så han blir alltid förkyld när han kommer till kylan. Det gick dock bra att äta avsmakningsmeny med viner på Per Lei trots lite snuva.
Känner igen det där med tristess. Det är därför jag inte har blivit lyxhustru i Cannes. Skulle klättra på väggarna efter en vecka. Måste hela tiden ha något att göra.
Vem är inte halv...någonting!!! Stackars våra framtida barn kommer vara en kvart hit och dit då min blivande självfallet inte är HEL fransman utan har italienskt påbrå från både mor och far.
VM i nationaliteter:
Lapinette: Jag är ungersk, österrikisk, tysk, född i Sverige och på väg att flytta till Kina. Och har ett italienskt efternamn. Min man är fransman till 100%.
You go!
Lapinette, vill se dig i vitt siden.
Vad internationella vi är här! Ja, som du redan vet så är jag en halvjapanska som ska gifta mig med en fransman (han skulle aldrig säga något annat) men med både mor och far som härstammar från Italien. Italienskt efternamn blir det självfallet men vart vi flyttar...det får framtiden utvisa.
Vitt siden...känns härligt! Ska prova klänningen igen innan jag drar på lördag. Förresten köpte ett par gammelrosa skor med strasstenar på i helgen. Vet inte om jag ska behålla dem eller gå tillbaka med dem. Inte riktigt den rosa jag ska i buketten men skorna var himla sköna och med lagom klack (typ 5 cm).
Gemma!
Underbara bilder! Kanon! Kul med så många nationaliteter i sig! Valde du din mans efternamn eller har du kvar ditt flicknamn då?
Lapinette: Var hittade du skorna? I stockholm eller cannes? 5 cm klack skulle till och med jag bemästra.
Rocaza - tack! Måste tillstå att jag inte bestämt mig för hur vi gör med efternamnet, så än så länge heter vi som vi alltid gjort. Hans efternamn stavas ju så krångligt. Är du i giftastagen eller på G?
Lapinette, har ni bestämt hur NI gör med efternamnen..?
hej tjejer idag har jag haft en ledig dag vilket är mycket ovanligt...så jag har varit hos frissan och sen kollat på smycken, men gud vad svårt gillar så mycket men inget känns som DET där jag ska ha, så jag köpte en påse godis gick hem och somnade i soffan...:) utmattad, men nu är jag igång igen...ska laga lasange till min blivande, undrar hur det blir jag lagar sällan mat. Ha det gott kramar
Gemma/TS:
Din sajt, din klänning, din bukett är alla helt underbara! Och du är så vacker!
En fråga till dig med sådan koll och smak (vet ej om jag missat detta någonstans): vad har du för ringar? (vigsel/förlovnings)
Vi ska gifta oss i vår/försommar. Han har friat så visst är vi förlovade i en mening men vi har ännu inte hunnit (...) ringförlova oss - man måste ju matcha båda ringarna och det känns mer prioriterat att fixa kyrka, lokal och präst först när det är tajt...
Jag funderar lite på en lite bredare slät kantig som förlovningsring och en smal alliansring (diamanter runt om) som vigselring, båda i rödguld. Fast jag är lite inne på vintage/antikt/old också...
Jag är i giftastagen! Vi gifter oss i sommar och kommer nog precis som ni hetat som vi alltid gjort, dels för att jag har ett ganska ovanligt och i mitt tycke coolt efternamn. Min sambo har också ett ovanligt efternamn iofs. men lite mindre coolt i mitt tycke Ja ja världsliga problem! Huvudsaken för mig är dock inte efternamnet
Gifte ni er i Frankrike? Har jag fattat det rätt då? Försökte gå in på er site under inivitation och "bröllop" det gick inte men det kanske inte var meningen heller!