• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Gemma

Fasicken vad man trivs i den här tråden...

Spöket Laban: Godis är bra, ett säkert kort eller hur... köpte jättemånga chokladkakor från olika delar av världen på Netto (min favoritaffär, ibland). De har så roliga udda-varor där. Typ vildfångad lax för 60:- kilot. Grymt ju. Men min man ska nog få en del av dem för det är lite illa ställt med chokladen i Kina.

Majs Sthlm: Tack snälla!! Var väl framför allt nöjd med att vi fixade blommor, kläder och annat som verkligen, verkligen bottnade i våra personligheter. Typ bordsdekorationer som var som miniskogar med plastälgar och annat skoj! Sånt gjorde också att gästerna blev glada, vilket smittade av sig på oss (och bilderna såklart).
    Vi har varsin tredelars Fusion-ring. På ett sätt konstervativt, samtidigt kan det ju faktiskt vara kul att välja något som så tydligt speglar sin samtid. Alltså motsatsen till tidlöst. Det är ju liksom nu man gifter sig. Fördelen med Fusion är att man kan ha en eller två delar när man förlovar sig, och sen bygga ihop dem. Vi stod och pusslade för glatta livet framme vid altaret!
    Låter fint med dina ringar. Tror framför allt att man ska känna sig bekväm i dem. Min är lite för klumpig så jag tar av den hela tiden. Bland annat har den bott i botten av slaskpåsen. Och min mans första upplaga hamnade på havets botten. Men vi är nog extremt klantiga av oss. Grattis förresten till förlovningen! Ska ni ha ett stort eller litet eller mittemellanbröllop? Misstänker att ambitionsnivån har anpassats lite till er tidsram..?

Rocaza: Invitationen är bara en inskannad variant av pappersinbjudan och tyvärr inte klickbar! Jepp vi gifte oss i Frankrike. Tihi, vet hur det är med "coola" efternamn, när jag var liten blev jag retad för mitt (det var väldgt tacksamt att rimma på det om man säger så), men nu är jag tvärtom väldigt glad för det.

Kram, G

• Lapinette

Oj, så aktiva ni varit här medan jag varit på yoga och libaneisk restaurang med några väninnor.

Hittade skorna i en butik i Stockholm. Det är därför jag måste bestämma mig innan lördag om jag ska behålla dem eller lämna dem åter. Väldigt bekväma och ett bra pris men dock stämmer inte färgen. Uuuuhh, går och funderar och klämmer, provar och känner...

Min ring är en klassiker och något jag valde på en eftermiddag medan klänningen tog 8 månader. Jag vet!!! det borde vara tvärtom då ringen ska sitta på mitt finger dagligen. Men, men, börjar bli trött på att gå och välja och tänka. Min förlovningsring...som så snällt får flytta till högerhanden är den udda, moderna ringen av idag. Vigselringen en klassiker som kommer att hålla även om 30 år.

spöket laban - vad lutar det åt i smyckesväg och hur gick det med lasagnen? Känns skönt att smyckerna (mina) varit bestämda sedan 21 års ålder (då jag fick pärlorna av min släkt i Japan). Åtminstone så har jag hela tiden vetat vad som ska hänga runt halsen och sedan anpassat klänning etc lite efter det. Ska förmodligen brodera in lite pärlor i spetsen.

• Lapinette

And yes, Gemma - jag kommer att ta min blivandes efternamn. Jag är inte ens släkt med mitt danska efternamn så valet var inte ens något val...har alltid sagt att jag byter den dag jag gifter mig och sen ett plus att mitt blivande namn är himla klatchigt och fint.

• roslagsbrud

Gemma:
    Jag har skrivit det förr - vet inte vilken ring jag ska ha! Föll pladask för just Fusion som du har, men så började jag tveka. Hur många ringar har din man? Och har ni blandat guldsorter? Har du stenar i någon av dina?

• Gemma

Hej flickor, idag åkte jag tunnelbana i Köpenhamn. Den är fantastisk, jag får aldrig nog. Kommer nog bli en sån där kuf som sitter längst fram och gör rally-läten med munnen, dag efter dag. Man har bara en stor glasruta framför sig, från golv till tak och sen de vindlande och valvformade tunnlarna som breder ut sig. Den är förarlös också, vilket är extra coolt. Och plötsligt kommer ganska branta backar som man åker jättefort i så att det känns precis som att vara på Tivoli. Och sen är man framme vid Kongens Nytorv och måste kliva av. Tillbringade dagen med en väninna som hade ett riktigt skånskt bondbröllop i somras. Helt olikt mitt och alldeles, alldeles underbart.

roslagsbrud: Vi har tre delar var utan stenar, en del i varje färg men i olika ordning. Mina är gult-vitt-rött, som är den vanligaste kombinationen, hans är som en regnbåge, alltså rött, gult, vitt. Skitsnyggt. Enda kombinationen som inte är särskilt lyckad (enligt min högst personliga smak) är den tredje varianten, d v s vitt-rött-gult. Vi föll också handlöst för Fusion när den kom ut och bestämde oss direkt för att vi skulle ha dem. Sen tvekade jag lite, övervägde nåt mer excentriskt ett tag (lynggaards trollring, alternativt hyldeblomster eller vad den nu heter) men vi kom alltid tillbaka till Fusion. Den är pampig men lite klumpig och svettig, plus att den delar på sig ibland (nope, den är inte för stor). Follow your heart!

Kram, G

• Lapinette

Det fanns nog ingen tunnelbanan när jag var i Köpenhamn....m a o på stenåldern! Själv har jag precis kommit in till jobbet efter lite träning, ska skriva lite här på BT, hämta datorn och sen drar jag raka vägen ut till Arlanda. Cannes och prinsen väntar.

Själv hoppas jag på att få min ring om en vecka. Ska bli så spännande att prova den i rätt storlek. Hoppas bara att jag känner mig nöjd, bestämde mig ju rätt snabbt för den ringen.

• spöket laban

Lapinette lasangen blev jätte god och min m2b blev riktigt överraskad då förstår ni hur ofta jag lagar mat:) Jag ska har en vigselring med en stor diamant i mitten som man ser hela diamanten i profil så ser man spetsen och sen på vardera sida är set ytterligare 4små diamanter....liknar din förlovningsring i stilen alltså en modernare variant....kostar 21000kr ;) har dock inte köpt den än då vi skulle gått i morse innan jag skulle jobba men min lata karl kom inte upp ur sängen så tidigt så jag var lite ledsen ett tag, men den försvinner inte..

• Gemma

Laban, vet du att du är världens skummaste kombination av spöke och lyxprinsessa ;) Låter som om din man jobbar rätt mycket, och sen lasagne ovanpå det - inte undra på att han sov gott och länge.

Lapinette, själv är jag hos mina föräldrar och skämmer bort dem för det var 50 år sedan exakt som de träffades. Så jag lagade värsta goda middagen med pilgrimsmusslor, renstek + murkelsås + lingon + grymmegod sallad följt av nybakta ingefärsbiscotti med vaniljglass. Och pappa korkade upp en cabernet sauvignon från 1985, den smakade sjukt gott (markant körsbärston) om än aningen för ljuv för den rätt stabbiga renen. Laban - DET vinet hade funkat perfekt till din ring!

Kramar: G

• Gemma

PS: Om en vecka kommer min man och hälsar på mig två dagar i Stockholm, på vägen mellan Paris och Polen... och två veckor senare åker jag till Shanghai jaaaaaa! Nu ska vi aldrig mer vara i från varann några längre perioder i taget.

• spöket laban

Gemma Du lever ett lyxliv du :) 50år tillsammans, gud vad härligt hoppas vi oxå får uppleva det (och att våra framtida barn lagar goda middagar till oss). Annars får jag nog inhandla ett gäng kokböcker och öva när jag är mammaledig i framtiden, Vad skönt det måste vara att träffas igen när ni är ifrån varann i omgångar...sanghai wow vad häftigt inte många som får den möjligheten här i livet. Njut av livet och av din nya man ;) kramar

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop