Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Alltså jag menar att precis som du är jag inte så sentimental.
Lapinette, hur går det förresten med din klänning? Är den under konstruktion ;) ? Har sparat länken till "din" designer, verkligen makalöst vackra saker. Hon var helt okänd för mig.
Kram, G
Oj, snacka om seriemail. Såg inte ditt långa Mariefredsmail förrän nu!
Håller helt med dig när det gäller kyrkor. Ett litet skrymsle av mig har en fascination för gotiska saker (och då menar jag verkligen LITET!). Det mörka kan helt enkelt vara respektingivande och högtidligt. Men när jag gifte mig kändes det mest läskigt faktiskt. Som att Gud minsann visste att vi inte var sådär rena och oskuldsfulla som vi försökte ge sken av. Att vi höll varann i handen under ceremonin berodde inte bara på kärlek utan på att vi kände oss som Hans och Greta eller nåt. Märkligt det här med gudsuppfattningen. Jag har liksom alltid känslan av att det finns flera gudar, en protestantisk, ljus och mild som man tillber genom att klä sig i brodyrklänning och sjunga den blomstertid. Och så den andra, katolska, som man hedrar genom att skämmas över att man är så köttslig. En kul grej är att mina föräldrar konverterat till den svenska kyrkan (de är födda i östeuropa och katoliker från början).
Vad tror din pappa i Tokyo på? Pratar du japanska förresten? Har bara varit i Tokyo en gång, när jag var 19. Det är en vääääldigt annorlunda kultur, känns det som. Vad har du för erfarenheter?
Nu är den kort - och ännu finare! Mamma ska sy på nederkanten och så ska jag byta till ett smalare skärp i nån kul färg (blågrön?)
Shanghai, håll i hatten!
Kram, KaosG
Funderar på att döpa om den här tråden till "Gemmas inre monolog". Undrar hur stort intresset skulle vara ;) ?
Gemma:
du är dösnygg, en av de vackraste brudar jag någonsin sett.
Puss!
Gemma....jag hinner inte med!!!! Här går jag och sätter mig på terrassen för att äta pasta och när jag är tillbaka är denna tråd fylld med inlägg och allihop från dig (ler stort)!
Det verkar som jag inte behöver svara på din första fråga om klänningen (ler igen). Nu är den klippt! Råkade försäga mig i bilen ned till Cannes (för jag har även varit nere i byn för att lämna min ring för gravering). Sa till min blivande att om Gemma klipper sin klänning så kanske jag ska fråga om jag får köpa tyget som blir över för ....shit, shit, shit! Han vet/visste inte hur min klänning ska se ut och där sitter jag och babblar om din spets.
Min klänning är under konstruktion. Provade den ett par gånger när jag var hemma och meningen är att själva sidentyget, underkjolar etc. ska vara klart tills jag kommer hem. Den var dock inte alls så "liten" som jag trodde. Jag menar kjolen kändes enormt stort. Mamma tog in och tog in och tillslut sa hon att om hon tar in mer så förlorar den själva fallet och släpet. Så det blir nog inte en så smal och liten klänning som jag trodde.
Själv ville jag bli präst, konstnär eller arkeolog när jag var liten. Har alltid facinerats av kyrkor och religion var för mig som en sagovärld. Men ju äldre jag blivit desto mer avstånd till kyrkan har det blivit. Nu kan jag t o m tänka mig att gifta mig borgligt (fast det inte blir så). Att det blir protestantiskt istället för katolskt tycker min blivande bara är trevligt. Vi hade även önskat oss en kvinnlig präst för att göra det ännu tydligare.
Vad min pappa tror på??!!! Han är nog så nära ateist man kan komma. Jag som är intresserad av religion ställde massor av frågor när vi var i Japan tillsammans men jag fick bara ett slags hummande till svar.
Pratar tyvärr inte japanska men är en hejare på japanska barnsånger. Det var typ det jag lärde mig på mina japanska lektoner. Pappa har alltid vägrat prata något annat än svenska med mig så där har man inte fått någon hjälp. Trist för det hade verkligen varit en extra bonus. Gällande kulturen så är det nästan som att komma till en annan planet. Bara att prata med pappa idag så känner jag att jag aldrig riktigt kommer att förstå mig på honom.
Det blev ett långt svar istället för 6 korta!
Lapnette, skulle du ha spetsen till din klänning? Jag skulle med glädje skänka den till dig om du tror att det räcker. Den är nämligen sydd i ganska många våder som inte är så breda. I gengäld är den lätt att lappa ihop. Hur som helst skulle det kännas som en stor ära om min klänning fick hjälpa till och skänka glädje på ännu ett bröllop (cheesy, jag vet, men alldeles sant).
Jag tar för säkerhets skull med det överblivna tyget i bagaget nu när jag åker tillbaka till Stockholm (om exakt 30 min!), så har du i alla fall möjlighet att ta en titt när du kommit tillbaka till Sverige (om du vill). Men som sagt, mycket osäkert om det räcker till liv + nedhängande delar.
Läste med förtjusning dina religiösa / japanska ord, måste tyvärr rusa till flyget nu. Kram, G
Annars finns här en spekulant till att köpa det överblivna vackra tyget/spetsen! Återkom i så fall...