• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Lapinette

Brud_juni2007 och Gemma - jag kommer inte att gå på mässan. Har inte tid utan ska istället printa om alla inbjudningar då vi har ändrat websida (kul va??!!!....NOT!). Så jag ska in till jobbet imorgon istället.

• Brud_juni2007

Lapinette, kom precis hem från mässan. Det var kul. jag gick med min syster och min bästa tjejkompis. det var modevisning och jag börjar få ett hum om vilken typ av klänning jag vill ha... åt massor av godis och fick med mig två kassar med broschyrer. Men jag känner att en sån här mässa räcker för mig. det var mest för att få lite inspiration. du som redan har ordnat det mesta behöver ju inte längre någon inspiration! tycker nog inte att du missade så mycket (förutom herrarnas underklädesvisning!).

• Gemma

Lapinette - flytta, kanske! Har varit helt inställd på att vi ska bo i STockholm tillsammans när hans nuvarande kontrakt löper ut, jag har ju som bekant ett jobb och vi har preciiiis köpt en större lägenhet i Stockholm för oss båda, och så får han ett nytt erbjudande. Men det var mitt förslag. Har lust att jobba i ett land där det är medvind, till skillnad från Sverige. Plus att det blir ett äventyr. Men inget är bestämt. Tokyo låter asgrymt! Kram, G

• Gemma

Lapinette, glömde förresten fråga hur du trivs i Stockholm. Längtar du "hem" till Frankrike? Eller är du nöjd med att vara "hemma" i Sverige? Själv börjar jag mer och mer känna mig... inte riktigt hemma nånstans men inte heller helt vilsen. Känns rätt OK faktiskt.

• Lapinette

Gemma - Hemmma kommer alltid vara Stockholm för mig. Här har jag min familj, mina vänner och jag känner nästan till vartenda hörn och trivs! Cannes är jättevackert, klimatet underbart men vi har inte många vänner där. De vi umgicks med flyttade till Hong Kong i höstas.

Du måste berätta hur planerna fortskrider. Är jättenyfiken!?!

Brud_juni2007 - jag ska faktiskt gå på mässan idag. En väninna till mig som också ska gifta sig i sommar ringde imorse. Så nu sitter jag på jobbet och printar inbjudningar sen promenerar jag över till Grand.

• Lapinette

Gemma - hur går det med Shanghaiplanerna?

• Gemma

Hej Lapinette! Är du tillbaka i varma, sköna, croissantdoftande cannes? Själv sitter jag som vanligt på kontoret och, ja, när det gäller framtiden har jag väl planerat fram till lunch ungefär (älgfärsbiff), mer vet jag inte. Min man får bestämma hur han vill ha det. Antingen hittar han ett jobb här i Stockholm, eller så joinar jag honom i Kina. För min del spelar det inte så stor roll, förrutom att jag drar mig för att lämna vänner och familj. Nytt jobb kan man alltid fixa, det viktiga är att vi äntligen får vara tillsammans igen. OM jag flyttar blir det hur som helst inte förrän till hösten, tidigast. Hur tänkte ni göra i framtiden? Kram, G

• Lapinette

Visst är jag tillbaka i det vårlika Cannes!

Var i helgen och provade dyrgripar till mina fötter. Underbara Dior skor för dryga 4 000 kronor!!! Det blir inte dem även om jag var bra sugen att önska dem i morgongåva...så mycket pengar för ett par skor som ingen kommer att se (pga bröllopsklänningen) och med 10 cm hög klack. MEN det var himla kul att prova dem.

Förstår känslan av att inte vilja åka från vänner och familj...det är den stooora anledningen till att jag fortfarande har en fot kvar i Stockholm. Den andra är jobb. Inte lätt att hitta jobb här, speciellt när man inte talar flytande franska. Jag kan omöjligt tänka mig att gå sysslolös...ligger inte i min natur.

Har ingen aning om vart vi hamnar. Min blivande söker jobb men hittills inget intressant i Stockholm. Det dyker dock hela tiden upp erbjudanden i Paris och dit hade vi väl egentligen tänkt att bege oss. Bor man i Cannes så känns inte Paris så lockande. Där är det nog lättare för mig att hitta jobb. Som sagt...förvirring råder och allt är möjligt inför framtiden.

• Gemma

Lapinette, Laban, är tillbaka på banan efter några omtumlande dagar. Har sagt upp mig och varit datorlös, nu smeker jag de matta aluminiumtangenterna på min nya mac. När naglarna är målade med Chanellacket rouge noir (favoriten), då blir det rätt glamouröst sammantaget trots arbetslöshet, smådeppighet och flyttkartonger i travar runtomkring. Kram, kaosgemma

• Lapinette

Gemma - vad har hänt??!!!! Jag trodde att du var trött att hänga på BT och så kommer det här. Varför har du sagt upp dig? Trodde du trivdes på ditt jobb. Ska du flytta bums till Shangai? Varför kartoner omkring dig? Som du märker är frågorna många.

Sköt om dig!
    STOR KRAM

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop