• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Lapinette

Ha, ha Gemma, jag lovar att njutaaaa!!!... av tyger, bröllopsring, köpa små ljusstakar till borden, idéer till middagen, val av sånger etc. etc.

En fråga (har kanske ställt den förut)- känns det tomt efteråt? Min blivande är orolig för vad jag då ska sätta igång och planera (har en benägenhet att hänge mig åt olika planeringsprojekt).

• Brud_juni2007

Lapinette, låter härligt! Jag är också rädd att det ska kännas tomt efteråt. Jag går ju redan nu knappt ett och ett halvt år i förväg och tänker på bröllopet... därför tror jag att det är viktigt att ganska snabbt efter åka på bröllopsresa och inte vänta för länge. Då kan man ju "landa" lite.
    Ååå, jag vill också börja pyssla med inbjudningar mm. Men får nog vänta ett år i alla fall...

• Gemma

Lapinette, din man verkar känna dig som sin egen ficka. För oss var läget extra akut eftersom vi skulle skiljas åt en knapp vecka senare. Dessförinnan hade vi fem dagars "honeymoon". Den ville vi INTE ägna åt eftersnack. Så i bilen på väg till baskien kämpade vi hårt för att inte prata om bröllopet utan om framtiden. Och när vi kom fram kämpade vi lika hårt för att "leva i nuet". Det var inte helt lätt men det gick. Mycket vin och bergsvandringar krävdes. När jag kom hem ägnade jag mig mycket åt jobb och vänner, sen satte jag igång med hemsidan. Den blev mitt bröllopssubstitut. Efter typ tre månader fick jag nån sorts kris. Den varade i kanske tre veckor. Nu varvar jag resor och jobb med tankar inför framtiden. Det fungerar bra. Hoppas detta kan vara till nån hjälp... kram, G

• Lapinette

Brud_juni2007 - ja du får nog vänta med inbjudningarna något . Vi hade exakt ett år på oss att planera bröllopet och min omgivning tycker att det var ooootroligt långt i förväg men jag tycker det har varit perfekt. Har då hunnit njuta, välja, fundera.

Gemma - förstår att er situation är lite annorlunda. Var det inte jobbigt att skiljas åt veckan efteråt? Vi kommer att åka till Amalfi 2 dagar efter bröllopet i en vecka. Sen skiljs vi också åt men bara för ca 12 dagar sen åker ju jag ner som vanligt till Cannes.

• Nickolina

Jag har förälskat mig i de klänningar gjorda av "din" designer Gemma.
    Synd att jag varken ska gifta mig eller skulle ha råd med en sådan klänning...men jag visade min svägerska sidan och hon har valt ut en där som hon vill ha...Hon trodde aldrig att hon skulle hitta sin drömmodell men Dessa klänningar är ju helt otroliga.

• Brud_juni2007

Lapinette, tyckte dom att ett år var en lång tid att planera? Det tycker jag verkar precis lagom!! Vi förlovade oss i december och jag hade gärna gift mig redan i sommar. Men min kille tyckte att det skulle bli för stressigt. Och nu när jag är mer insatt i vad planering verkligen innebär börjar jag faktiskt känna mig lättad att vi inte bara har drygt ett halvår på oss. Vi vill gifta oss i juni så därför väntar det hela till 2007. Däremot är det väääldigt svårt att låta bli att börja planeringen när man väl har bestämt sig för att gifta sig. Min omgivning har dock reagerat helt annorlunda än din. Jag har pratat med många som bokade kyrka och festlokal tom 2 år innan den stora dagen! Däremot tänker jag vänta med att köpa klänning och göra trycksaker och sånt till sista halvåret före. I helgen tänker jag i alla fall gå på bröllopsmässan på Grand Hotel!!

• Gemma

Lapinette, jag skulle nog säga att det var lättare än vanligt att skiljas just den gången. vi hade ju liksom tydliggjort att vi hörde ihop, oavsett vad.

Nickolina, för mig var det lite samma sak. Fast först ville jag ha en alberta Ferretti, men de hade kass passform (i alla fall för mig), sen hamnade jag via Vera Wang i klorna på Monique Lhuillier. Lycka till med letandet! Kram, G

• Gemma

...lycka tillet var till din svägerska alltså.

• Gemma

...och nu har jag lagt upp bilderna under den sista tomma sektionen också, x-rated. Det blev helschyssta foton från engångskamerorna!

• Brud_juni2007

Gemma, jag gillar verkligen din bröllopssajt! Ni verkar haft en riktigt härlig fest! Och vad snygga alla var, inte minst du!
    Jag funderar lite på att göra en sajt inför bröllopet med all möjlig information, så slipper man skriva allt i inbjudan.
    Förresten, han som designat er inbjudan... jag är bekant med honom (ganska ytligt egentligen, kompis till en kompis). Han är verkligen jätteduktig!

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop