• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Lapinette

Och själv har jag precis anlänt från de italienska skidbackarna...rödmosig, trött men lycklig.

Var över till Italien igår (med) och hittade en tygaffär som hade EN spets. Den var ok men inte riktigt vad jag ville och ack så billig i jämförelse med vad jag har sett i Stockholm. När jag kom tillbaka hem så satte jag mig en stund framför datorn ...bläddrade i en amerikansk brölllopstidning och gick in på lite hemsidor med klänninga och där var den!!! Jag har äntligen (har jag säkert sagt 10 000 gånger förut) hittat min klänning.

• Lapinette

Jag råkade visst trycka iväg meddelandet ... fortsätter här. I alla fall, har äntligen hittat en klänning som både jag och min mor (som ska sy) är överens om. Det är spets upptill och dupion siden i kjolen. Den är mycket enkel och jag tror att den kommer passa mig som handsken. Tjejen som går i kläningen har mina färger (dock är hon MYCKET vackrare).

www.carmelasutera.com
    - Collections
    - Classica
    - femte raden i mitten

• spöket laban

wow den var verkligen inte mycket enkel utan den var jäättefin elegant men ändå så händer det nåt, hoppas den blir lika fin när ni syr den kramar:)

• spöket laban

glömde säga välkommen hem till sverige ;)

• Lapinette

spöket laban - jag sitter i Cannes Har en svenskt tangentbord då jag sitter och jobbar här nerifrån. Sitter här i ytterligare en vecka sen får du hälsa mig välkommen hem!

Tack för åsikten om klänningen! Har förstått utmed vägen att min klänning ska vara enkel och elegant. Min mor är en pärla på att sy så den kommer nog att bli lik men kanske blir det några ändringar för att vi utvecklar klänningen under vägen som den sys.

Vi ska också dansa mycket på vårt bröllop...fast säkert inte lika mycket som er...men det är ett antal avdankade dansare med på festen så jag räknar med röj på dansgolvet.

• Lapinette

Ahhhh...det var dem du undrade över på den andra tråden, storleken. De är jättefina och jag hoppas dem passar.

• Gemma

Hej flickor! Jag får sköna fashion-rysningar av den här tråden... Laban, skorna är ljuvliga. Och även om mina var en bekväm höjd, slutade det ändå med att vi tjejer kastade våra skor i en hög vid sidan av dansgolvet och dansade barfota på parketten.
    Lapinette, vilka vackra klänningar och en fantastisk lyster i sidenet! Det är fint med materialkrockar, eller hur? Själv tyckte jag om att min marabou-bolero bröt mot den myckna spetsen, och så det blanka sidenbandet... mmm. beställde f ö en Anna Sui-klänning på Net-a-porter i fredags, sååå fin. Ska ha den på en gala på onsdag kväll. Får se hur det går, vi har kundpresentation klockan 9 torsdag morgon...
    Kram, G

• Lapinette

Jag hade gärna haft ett siden band runt midjan då det är ett våra teman, sidenband och pärlor, men får klara mig utan.

Visst är det så att de flesta brudar avslutar kvällen barfota. Fick ett tips härifrån att det var bra med ett par vita gympadojjor när fötterna har tröttnat. Över huvudtaget så är nog ett par reservskor bra att ha.

Gemma - du får ha det "lagom" skoj på Resumés gala på onsdag så du klarar av kundbesöket på torsdag....eller så försöker du senarelägga det och kör järnet på onsdag kväll.

• Gemma

Hej igen Lapinette - hehe, tänk att du listade ut att det var resumégalan! jag ska ha väldans koncentrerat kul under ganska kort tid, så att jag kan lägga mig före tolv. då får jag visserligen inte uppleva de snaskigaste incidenterna, men andrahandsinfo kan vara nog så kul...

Kram, G

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop