• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • anna_80

Grattis!
    Otroligt snyggt! Ni är bland de allra snyggaste brudpar jag sett!

• helena_h

vad fina ni var! Hoppas jag blir lika fin..

• charlie06

Måste hålla med övriga...sååå snygga ni är. Älskar din klänning! Är den köpt eller uppsydd?

• solpingla

gillar ditt hår snygg frissyr, finns inte så många korthåriga brudar men jag till hör den skara
    GRATTIS OCH LYCKA TILL
    kramizz!!

• Lapinette

Gemma - tack för infon om materialet. Själv har jag fallit för en svindyr gepyrspets på Siden Carlsson som min mor (sömmerskan) säger är aldeles för tung därför fortsätter nu jakten. Ska åka över till Italien på lördag och kolla. Har hört av vänner här nere (i Cannes) att det är mycket billigare där på både tyger och vigselringar. Vi får väl se?! Hittar jag inte den rätta spetsen så blir det gepyrspets i toppen och chiffong nedtill. Det var först en slank chiffongklänning som jag hade tänkt mig innan jag helt plötsligt blev galen i spets!

Vi kommer inte att lägga upp någon hemsida men däremot kommer våra bilder att finnas på denna sida efter vårt bröllop i maj...om du fortfarande hänger här på BT då.
    orasisfoto.smugmug.com/Portfolio/75647

• spöket laban

gemma nu är jag tillbax puffar upp lite så fler får se dina härliga bilder..

• spöket laban

gemma jag ringde och letade efter demitrios klänningen som liknade din lite, men ingen hade den hemma i sverige de sa att de kunde beställa den till mig, men jag vågade inte chansa så jag valde hervemairage.com modell saris som jag trivs i och gör min kropp mer kurvig ;) 50kg rak som en pinne med 70a...du vet:)

Nu börjar jakten på den perfekta vigselringen och skor mm. några bra tips?

• Gemma

Spöket Laban, nu har jag hittat din klänning. Den är superfin, ovanlig och speciell. Ser verkligen fram emot bilder ;) När det gäller skor hade jag ett gissel. Browns skickade iväg mig på skojakt och gav mig alla dessa adresser till Rickard Shaw, Charles Azagury, Emma Hope et c, skorna låg i 5000-kronorsklassen, gjordes bara på beställning "men då ingick stämplat datum i sulan" plus att de skulle behöva fedexas till mig i Sverige, för ytterligare 500 spänn... jag höll på att få spel. Det slutade med att jag köpte ett par skor i en gräslig butik med venetianska kulissmålningar, jag tog de som var minst hemska och tänkte att de A, ändå skulle döljas under klänningen och B. säkert skulle bli förstörda (vit siden går inte att rengöra). Det visade sig vara ett bra val. Sen vill jag än en gång sjunga KOMFORTENS lovsång. Det gäller allt från höjden på skorna, till klänning och vigselringens beskaffenhet.
    Ringar förresten - jag älskar älskar älskar Lynggaard. De är så söta och romantiska. Har du tittat på dem?

Och angående komfort: Själv sydde jag helt respektlöst på ett par axelband på min Monique Lhuillierklänning för att jag inte orkade ha någon korsett-bustier-torsolett under den, med kuddar som puffade upp brösten - vilket tanterna på Browns ville att jag skulle. Förutom ett par minismå hudfärgade trosor var jag alltså au naturel under min älskade klänning, vilket kändes finfint.

Lapinette: Låter som om egenhändigt sydd klänning kan bli ett minst lika stort projekt som att köpa en ny ;) Låter som ett väldigt smart drag att göra researchen i Italien! Hoppas att du ser till att stanna några dagar extra också. Och... min material-rapport var ett svar på en annan fråga, du verkar ju vara så proffsig att jag blir osäker. Det kanske inte alls var chantilly-spets? För vid närmare eftertanke har jag ingen koll över huvud taget. Min mamma sydde upp sin dräkt med tyg från Siden Carlson. De ger värsta grymma servicen, vilket åtminstone delvis motiverar priserna.

Kram, G

• Lapinette

spöket laban - jag är ju nyfiken på din klänning och har försökt och försökt men kommer inte mer än in på första sidan på www.hervemariage.com sedan hittar jag ingen stans att klicka för att gå vidare. Vad gör jag för fel?

Vore härligt med komfort men som gammal dansare så är jag van att höra - om man ska vara fin får man lida pin...och det har jag gjort så många gånger (lidit!) att min bröllopsdag kommer att kännas som en komfort trots att jag ska ha bustier och hela kittet!

Känner annars igen det där med rak som en pinne och 70a...men i min bustier har jag 70c!!! Såg inte det förrän en vecka efter inköpet. Till mitt försvar kan jag säga att det är en fransk storlek och att jag även fick med ett par silikonkuddar. Hi, hi! Axelband kanske det också blir på min klänning så jag inte tappar silikonkuddarna i golvet under kvällen.

• Lapinette

Och visst Gemma - att sy egen klänning är ett himla projekt. Först har jag provat och tittat på nätet i ca 7 månader och nu ska vi hitta tyg och sen blir det att sy. Det värst men även det bästa men en uppsydd klänning är att man kan göra den/få den precis som man vill. Valmöjlighetern är oändliga!...vilket försvårar hela processen om man är så velig som mig.

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop