Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Lapinette: Att vela är välan fint om velandet för en till italien och frankrike... och så hittar man nya grejer längs vägen som gör en till en öppnare person eller hur. Jag velade en massa när det gällde klänning, började med empirskuren, broderad tyll och slutade nån heeelt annanstans. Som gammal gympahatare sätter jag komforten framför allt annat hehe. Och nog sjutton kände jag mig som Jessica Rabbit i min bustier... men när dagen kom fick den ändå ligga kvar i påsen. För jag är inte - som du - van att lida pin. Kram, G
Lapinette: från www.hervemariage.com klicka på "english" sen "collection" sen next till klänningen dyker upp. När du håller muspekaren över bilden ser du vad den heter längs upp.
Spöket laban: Grymt snygg klänning!
Gemma: Vad fina ni var! Måste säga att jag också mer och mer gillar spets..
emra: Kul att du gillade inbjudningarna. Det är en illustratör som heter Mick Carrasco Droguett som gjort dem (han har framför allt tecknat mode för Jalouse, Elle, Dazed & confused et c). Vi vek dem som ett dragspel, så att de blev kvadratiska, och skrev texten på transparent papper som låg som en inlaga. Han fick order om att teckna oss i ett chagallmanér så att fransmännen skulle få lite hemkänslor.
Men Jessica Rabbit är väl fin! Till saken hör att jag från början hade tänkt att gifta mig i ett par spetsundebyxor à Aubade..ingen bh inget mer. Men då jag gjorde en Secret Box så behövdes det lite mer härliga underkläder. Köpte in en hel del på sensommaren/hösten påhejad av min blivande make
som inte alls förstod detta plötsliga intresse för underkläder. Sen så ska jag även visa benen på bröllopet då vi enligt fransk sed ska auktionera ut mitt strumpeband. Måste då se respektabel ut.
Velandet av klänning känner jag klart igen. Själv började jag med en princessklänning à Maggie Sottero...sen har klänningarna bara krympt och krympt. Det dumma är att jag nu förstår att min omgivning har haft en klar bild av min brudklänning under hela tiden som jag har sprungit hit och dit och funderat. Den ska vara enkel och figurnära...och det är där jag är nu.
Det låter himla exotiskt att åka till Italien för att leta material men så är det bara ca en timma till gränsen från Cannes. Så det är inget extra över det...trist va!?!
Kram från Lapinette
ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå vad avis jag är. På att du har så mycket härligt framför dig och är i cannes, medan jag sitter på ett kontor i centrala stockholm. Visserligen skiner solen men... usch, borde fördjupa mig i arbetet istället för dessa drömmerier.
Kram, G
Peppina - såg inte ens texten med english för att den var så ljus fick gå med musen (vad fint det lät) över hela bilden för att upptäcka om jag kunde klicka ... men nu är jag inne!
Gemma - jag har så dåligt samvete för jag kostnadsför alla mina timmar och idag har jag varit produktiv i hela .....1 timme!!! Iiiii...kan inte koncentrera mig. Så blir det när jag har det lugnt och det finns en massa annat (LÄS BRÖLLOP) att tänka på! Antar att du känner igen dig?!
Ääääh... uhhh... JA! Men nu skyller jag på att jag jobbar med något så tråååkigt som att gå igenom en marknadsundersökning ;) För jag är ju mer stimulerad av kreativt jobb. Å andra sidan kan man jobba utan nåt större engagemang med sånt som jag gör nu. Skriva PPT-presentationer och liknande...
Gemma - nu asgarvar jag ...för det är marknadsundersökningar som jag jobbar med. Sitter här och planerar en ny undersökning och det är sååååå jädrans trist.
hej tjejer, tyvärr har jag ingen dator på jobbet och här hemma jobbar Han på den dygnet runt men nu fick jag äntligen en stund, fast då är ni nog hemma och myser:)
Gemma jag har hittat ett par skor men de går tyvärr inte att beställa till sverige
www.coloriffics.com/showcase/catalog_prod_det.asp&dpt=&ctg=&PROD_CD=5689M
Lapinette har du hittat min klänning? Jag gillar den verkligen men jag älskar gemmas klänning ;)
Vad gäller BH så vet jag inte vad jag ska ha får leta efter någon axelbandslös med tjock stoppning, 70a problemet igen :) ska ju dansa hela dagen och kvällen så ser inte så snyggt ut om ett silikoninlägg flyger ut och nån skriker -brudens bröst är punkterat!
Hoppas vi får bra bilder som jag kan dela med mig av...kram