• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Gemma

...när det gäller marknadsundersökningar tror jag inte att vi beställer dem eftersom vi är en traditionell reklambyrå (jag är copy), utan sån sker hos marknadsavdelningen hos respektive kund, eller..? you tell me!

• Växjöbrud2006

åh vad fina ni var!
    du var vacker som en dag!
    jag sparade några kort som inspiration för frisyr, hoppas det är ok! (har långt nu, men vill klippa mig kort-kort-kort!)

• Lapinette

Gemma - du kan nog starta din egen fanclub här inne snart. Så många som vill ta efter saker från ert bröllop. Jag hade ju näst intill tänkt att kopiera din klänning men nu blir det inte så.

Måste bara fråga, hur känns det att vara gift?! Blir det tomt när det hela är över. Har planerat i ett år (när bröllopet sker) och det har inte gått en dag utan att man har tänkt bröllop. Tycker det är trevligt att vara kvar här inne på denna tråd och chatta med dig och spöket laban för att få höra lite om era bröllop.

Har en undersökning just nu där vi har med reklambyråer...konkurrerar med Resumé men vår är en "riktig" undersökning inget självurval som i deras. He, he! Vi kontaktar främst marknadschefer men även andra titlar beroende på vad vi har undersökt. Promise, tänker inte sälja något till dig! Går aldrig på mina vänner även om vissa sitter på de positioner som jag säljer till. Tycker inte det känns rätt.

• Gemma

Hej lapinette! Visste inte att folk ville ta efter saker från vårt bröllop..?

Kram: G

• Gemma

Lapinette: Tycker också att det är kul att korrespondera med dig! Det känns sådär att vara gift eftersom min man bor i Shanghai. Å andra sidan är det inte "giftet" som är problemet utan avståndet... tycker nog att vi blivit mer målmedvetna och, ja, beslutsamma, sen vi slog till. Vi vågar formulera önskemål inför framtiden och prioritera oss ihop, istället för separata önskemål. Men var och en har såklart en unik situation. Hur länge har du och din man varit ihop?

• Gemma

Växjöbrud: Tack för ditt rara inlägg! Kul att du gillar min frissa, har väl haft ungefär samma de senaste femton åren...

• Gemma

Lapinette: OK, nu fattar jag vad du menar, såg frisyrinlägget nu.

• Lapinette

Gemma - skrev ett inlägg som inte kom med pga BT strul. Skrev något i stil med.

Vi ogifta brudar som är här inne går ju gärna in och tittar på bilder från er som är gifta och självfallet fängslas vi över ert bröllop med en så vacker klänning, utomlandsbröllop, designade inbjudningar, vackert par etc. etc. Vi önskar ju att vi blev lika vackra när den dagen väl kommer!

Jag och min "groda" har varit tillsammans i 4 år när vi gifter oss. Den första tiden i samma stad men sen har han bott 1 år i Österrike och nu över 2 år i Cannes. Visst är det jobbigt på distans men vi har hela tiden träffats varanna helg och sen 2005 så är det 2 veckor av 4 som jag bor här nere och således har vi 3 av 4 helger tillsammans.

Måste vara jobbigt att ha någon i en annan tidszon och inte så nära att man bara kan åka över en helg och hälsa på. Har själv märkt att jag måste träffas efter 10-14 dgr annars så "stänger" jag av. Orkar inte längta och känna så det är en slags försvarsmekanism. Har hört av andra på distans som säger samma sak.

Hur länge ska han stanna i Shanghai? Är det sedan meningen att han ska jobba i Stockholm? Jag hoppas det löser sig så ni får bo tillsamman. Själva så är det vårt nyårslöfte 2006 - bo tillsammans!

• spöket laban

jag hade oxå distansförhållande i dock bara 2år men det var skit jobbigt som du säger lapinette man stänger av efter två veckor...fördelen var väl att man hela tiden var nykär och ägnade all tid ihop för varann...fast jag är lika nykär i dag med:)

• Lapinette

Eftersom jag pendlar om bor halva tiden här i Cannes så har vi numera vardag när vi träffas. Det var en förutsättning att känna att vardagen fungerade tillsamman innan min man fixade ring och friade (tror jag i alla fall).

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop