• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Lapinette

Brud_juni2007 - min omgivning var trötta på att höra om bröllop i somras! Jag pratade/pratar bara om bröllop (nästan) och har varit så involverad i allt. Du är säkert både lugnare och mer diskret än mig. Just nu känns det som jag har "landat", nu när allt nästan har fallit på plats och jag har valt klänningen (det var den svåraste biten). Om du kan hålla dig att titta på klänning till det sista halvåret så är det toppen. Det kunde inte jag!

Gemma - ska genast in och kolla på er hemsida. Undrade när dessa bilder skulle komma! Er hemsida är jättefin...så fin blir inte vår. Min blivande har gått in på en sån där sajt där "halva jobbet" redan är gjort. Vi hade inte tänkt att göra någon alls men för två nätter sedan började han på skoj. Insett att vi får tusen frågor av våra vänner som börjat boka resor etc. och det underlättar verkligen att kunna ge info via en hemsida även om vi även har ett infoblad i inbjudan ...som för övrigt printades här på jobbet igår kväll. Den ska ut till alla hjärtans!

• Lapinette

Brud_juni2007 - angående bröllopsmässan på Grand. Funderar på om jag "vågar" gå. Skulle vara skoj men samtidigt är jag rädd att ångra mig...allt är ju redan planerat och klart. Tänk om jag hittar en ny klänning, bukett ...!!!! Vågar man eller är det bättre att låta bli?

• Gemma

Lapinette - undvik klänningarna för bövelen!!! Men bukett kan man väl i princip bestämma ett par dagar innan bröllopet? Själv gick jag till floristen onsdagen innan bröllopet och snackade igenom färger och eftersträvad känsla. Men de individuella blommorna valde han själv. Och så hade jag med de svenska plastdjuren till den lilla "skogen" på varje bord.
    Hemsidan: Roligt att du tycker om den!
    Den ursprungliga informationshemsidan var annorlunda, bara en enda lång infotext (med klickmeny högst upp). Enda utsmyckningen var några jpegar med motiv från inbjdudan. I övrigt var det bara info med länkar till kartor (pdf:er). Plus extrainfo om tågbokning.
    Den nuvarande bildsidan är också väldigt enkel, inga frames, bara bakgrunder och jpeggar. Innan jag satte igång hade jag aldrig använt Go Live men jag fick hjälp av en teknisk kompis och då var det inte så svårt. Vem vet, du kanske får tid och lust när alltihop är över...

Brud_Juni - världen är liten. Det var super med illustratören, han la som sagt allt i lager och sen utifrån grunden kunde jag göra tackkort, hemsidesillustrationer (till vår första hemsida), vigselprogram, middagsprogram o s v.

Mmm... den festen. Fick oss att förstå att livet går ut på att tjäna massa massa pengar, så att man kan ha massa massa fester ;)

Kram, G

• Lapinette

Gemma - jag bestämde mig för min brudbukett i juni!!! Och faktiskt har jag hållt fast vid den. Våra inbjudningar, dekorationer går i det temat. Rosa och lime.

Ha, ha...javisst, man lär nog ha en massa tid över efter bröllopsresan så man kanske sätter sig ned och börjar knåpa hemsida. Hade då dock tänkt att ta itu med mina fotoalbum som jag ligger ca 1,5-2 år efter med.

Ska inte ha någon stor fest förrän det är dags vid 40! Jag hoppas däremot på att själv bli bjuden på en MASSA fester!

• Brud_juni2007

Lapinette, klart du vågar på på Bröllopsmässan! Du kommer säkert inte att ångra nåt.
    Jag är rädd att jag ska tjata sönder min omgivning och framför allt min kille! Lösningen för mig är att hänga här på BT och få utlopp för allt detta här!
    Bokade förresten kyrka idag! De skrattade nästan åt mig när jag ringde så långt i förväg. Men jag tycker det är skönt att ha spikat datum så slipper jag oroa mig att "vårt" datum ska vara upptaget sen. Det blir den 16/6 2007 i Finska Kyrkan i Gamla Stan. En jättefin liten kyrka vid Slottsbacken där mina föräldrar gifte sig 1971! Kvinnan jag pratade med sa att prästerna är språkkunniga, så vigseln kan hållas på både svenska och engelska. Funderar lite på att ha en fransk tolk. Men engelska kanske räcker. De flesta förstår ju det.

• Gemma

Nu är jag i Skåne. Äter hjort, dricker vin och tittar ut över platta, vita åkrar. Min brudklänning hänger i garderoben i mitt flickrum med ljusblå gardiner. Jag kommer aldrig mer att få plats i den. Men det gör inget. Jag blir lycklig bara av att tänka på den.
    Kram, G (lite småfull)

• spöket laban

Gemma Kul att höra från dig igen :) själv sitter jag med flätor i håret och j*vligt öm ... efter en hemma vaxning (och jag som jobbar med det):) Håller själv på med en jakt efter den perfekta vigselringen men har typ 1000förslag och litet utbud då jag numera bor i en småstad i småland :( (vad gör man inte för kärleken)

• Gemma

spöket Laban: Vad spännande, berätta gärna lite mer om ditt jobb! Misstänker att ni har djupa, vackra skogar inte alltför långt ifrån dig.
    Själv tog jag idag ett liknande beslut, fast typ precis tvärtom - att jag ska flytta till min man i Shanghai. Iiiiuuuhhh.... läskigt. Men spännande. Och jag har såklart en MASSA krav. Typ fin natur och ren luft... det får hans jobb ordna hehe. Får se om jag får igenom det! Kram, G

• Gemma

Laban: Min kompis designade en egen ring. Den bestod av tre platta, flätade "remsor" i silver. Asa-snyggt! Kram, G

• Lapinette

Gemma - ska du flytta!??! Trodde din man skulle komma tillbaka till Stockholm. Har ni funderat, bestämt något mer?

Själva satt vi förra helgen och la till en tänkbar stad till (förutom Rivieran och Stockholm) på vår lista - Tokyo. Nära och bra va?! Varför Tokyo är för att det skulle vara himla intressant och en riktigt utmaning kulturellt ...och så har jag en stor, stor släkt där och min pappa (som är japan).

Själv sitter jag i min mammas syrum och har loggat in mig på deras dator. Kan inte bo hemma då de byter stammar så jag sover här på soffan. Fr o m idag är jag åtminstone själv (skutsdade dem till Arlanda imorse - Gran Canarias). Skönt!!! Älskar att vara själv och har nu börjat pula med inbjudningarna.

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop