Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Spöket laban, jag vill höra ALLT! Med bildbevis! Är f ö också avis på dig, du har ju allt ditt roliga framför dig! Kramelikram: Gemma
Tack snällisar.
Viktigt svar: Undertyget är champagenfärgad siden med lite stretch i, övertyget är chantillyspets i kritivit bomull.
Lapinette, låter underbart och slitigt på samma gång! Ja, det är kul att dela med sig efter att det är över, på så vis känns det ju som om det finns en fortsättning. Ser jättemycket fram emot bilder på dig och er... kanske ett litet smakprov när du hittat din klänning? Kram, G.
Loppalina, njä, har joggingoverall och feber ;)
Spöket Laban, nu har jag hittat din klänning. Den är superfin, ovanlig och speciell. Ser verkligen fram emot bilder ;) När det gäller skor hade jag ett gissel. Browns skickade iväg mig på skojakt och gav mig alla dessa adresser till Rickard Shaw, Charles Azagury, Emma Hope et c, skorna låg i 5000-kronorsklassen, gjordes bara på beställning "men då ingick stämplat datum i sulan" plus att de skulle behöva fedexas till mig i Sverige, för ytterligare 500 spänn... jag höll på att få spel. Det slutade med att jag köpte ett par skor i en gräslig butik med venetianska kulissmålningar, jag tog de som var minst hemska och tänkte att de A, ändå skulle döljas under klänningen och B. säkert skulle bli förstörda (vit siden går inte att rengöra). Det visade sig vara ett bra val. Sen vill jag än en gång sjunga KOMFORTENS lovsång. Det gäller allt från höjden på skorna, till klänning och vigselringens beskaffenhet.
Ringar förresten - jag älskar älskar älskar Lynggaard. De är så söta och romantiska. Har du tittat på dem?
Och angående komfort: Själv sydde jag helt respektlöst på ett par axelband på min Monique Lhuillierklänning för att jag inte orkade ha någon korsett-bustier-torsolett under den, med kuddar som puffade upp brösten - vilket tanterna på Browns ville att jag skulle. Förutom ett par minismå hudfärgade trosor var jag alltså au naturel under min älskade klänning, vilket kändes finfint.
Lapinette: Låter som om egenhändigt sydd klänning kan bli ett minst lika stort projekt som att köpa en ny ;) Låter som ett väldigt smart drag att göra researchen i Italien! Hoppas att du ser till att stanna några dagar extra också. Och... min material-rapport var ett svar på en annan fråga, du verkar ju vara så proffsig att jag blir osäker. Det kanske inte alls var chantilly-spets? För vid närmare eftertanke har jag ingen koll över huvud taget. Min mamma sydde upp sin dräkt med tyg från Siden Carlson. De ger värsta grymma servicen, vilket åtminstone delvis motiverar priserna.
Kram, G
Lapinette: Att vela är välan fint om velandet för en till italien och frankrike... och så hittar man nya grejer längs vägen som gör en till en öppnare person eller hur. Jag velade en massa när det gällde klänning, började med empirskuren, broderad tyll och slutade nån heeelt annanstans. Som gammal gympahatare sätter jag komforten framför allt annat hehe. Och nog sjutton kände jag mig som Jessica Rabbit i min bustier... men när dagen kom fick den ändå ligga kvar i påsen. För jag är inte - som du - van att lida pin. Kram, G
emra: Kul att du gillade inbjudningarna. Det är en illustratör som heter Mick Carrasco Droguett som gjort dem (han har framför allt tecknat mode för Jalouse, Elle, Dazed & confused et c). Vi vek dem som ett dragspel, så att de blev kvadratiska, och skrev texten på transparent papper som låg som en inlaga. Han fick order om att teckna oss i ett chagallmanér så att fransmännen skulle få lite hemkänslor.
ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå vad avis jag är. På att du har så mycket härligt framför dig och är i cannes, medan jag sitter på ett kontor i centrala stockholm. Visserligen skiner solen men... usch, borde fördjupa mig i arbetet istället för dessa drömmerier.
Kram, G
Ääääh... uhhh... JA! Men nu skyller jag på att jag jobbar med något så tråååkigt som att gå igenom en marknadsundersökning ;) För jag är ju mer stimulerad av kreativt jobb. Å andra sidan kan man jobba utan nåt större engagemang med sånt som jag gör nu. Skriva PPT-presentationer och liknande...
Hej spöket! Supersöta skor. Frågan är väl kanske hur mycket som syns under klänningen? Å andra sidan ser man ju skorna när du dansar vals och håller upp din klänning. Kram: G