• Gemma

Bilder från vårt bröllop

Laban, jag säger bara: chokladmassage! Krrrrr! Kollade nya brittiska vogue idag och till min stora glädje var den full av kortkorta sextiotalsklänningar i Jackie O-stil. Me likey! Maxi verkar vara på ingång, plus en massa märkliga puff- och tulpankjolar som kräver spkirak kropp. Så spikraka spöken går en ljus vår till mötes. Men precis som lapinette har jag dålig koll på affärerna these days. Har ju inget jobb så... 39 spänn kilot för fläskfärsen är väl det närmaste jag kommit "a shopping experience."

Lapinette: Vi träffades på ett uteställe för åtta år sen. Och... jag var mer eller mindre tvungen att flytta eftersom jag kommit in på en utbildning som bara fanns i Stockholm. Men det var jättejobbigt. Vi hade som sagt renoverat vår lägenhet hur länge som helst, och efter att han fått sin utlandstjänst valde vi att sälja den. Men nu ska vi alltså flytta ihop igen!

Majs, såg bara en enda bild av Långholmen-lokalen. Men jag håller med, kanon att hitta något så bra, så centralt. Och med kort varsel! Vi bokade "vårt" slott ett år i förväg, minst. Sen tog vi det lugnt till ett knappt halvår före bröllopet, då började vi kika på catering, busstransport, viner, kyrka och stadshus. Ja, och så naturligtvis klänningen. Inbjudningarna var nog det jag la mest krut på för det var roligast.

Laban - det är väl klart att du hittar nåt i Göteborg! Låter urhärligt. Världen vimlar av klänningar när man är liten och nätt.

Lapinette, ha en underbar helg i Österrike.

Och... jag funderar på att starta på ny kula, alltså en ny tråd. Har ni nåt förslag på vad den skulle kunna heta?
    Känns som om det borde anspela på lyx, glitter och glamour...

Kram och Gonatt! /G

• Gemma

Hej Izunia, du hittade hit!

Majs, det kan kännas som en sekt, det här med chattandet. Tur att det är ett forum och inte en regelrätt chat, för då skulle det vara ännu svårare att värja sig.

Men alltså det är ju kul att vara borta ett tag (som jag då, som precis kommit tillbaka från ön Tranholmen i skärgården där väninnan bor), och så kommer man hit och har en massa kul att läsa. Trots att jag EGENTLIGEN skulle betala räkningar. Tror jag gör det nu.

Kram, G

• Gemma

Majs: Jag kan gilla att Långholmen har en sån genuin inredning. Linoleum, myranstolar och glaslampor. Det var en jobbig grej med frankrike, vi hade jättesvårt att hitta ett slott där de inte tryckt in vita plaststolar. Makalöst.

kram, G

• Gemma

Hej girls, dragéer är härligt! Vi skippade det för vi hade rätt mycket grejer på bordet ändå, plus att vi körde en mer rustik stil. Men jag älskar andras eleganta bröllop!
    I våra middagsprogram (som trycktes på 3 olika språk, puh!) presenterade vi samtliga gäster i skojfriska ordalag. Alla uppskattade tilltaget utom min mamma som tyckte att jag hade överdrivit lite VÄL mycket och behövde svara på besvärande frågor resten av kvällen... men vaddå, kärleken är väl lite halvblind. Även vad mammor beträffar. Min make antydde också lite fint att han var en smula nervös inför att träffa mig i morgon kväll... vi har ju inte setts sen i julas och när man är ifrån varann har man en förmåga att trissa upp förväntningarna. Blir spännande.

Roslagsbrud: I värsta fall finns ju alltid Anton Berghs liknande mandlar och marsipanägg... men färgerna kanske inte är sådär jätteromantiska. Orange och gult och vitt... om jag inte minns fel.

zea: Tack! Och snällt att kalla det smakfullt, trots att vi hade plastälgar i blomarrangemangen, och string-trosutställning i entrén ("konst" skapad under möhippan ;) Den var bara TVUNGEN att vara med)

choklad til gästerna... mmm...

Izunia, yes, du är en snygging. Ser fram emot att få se bilder på din klänning!

Kram, G

• Gemma

majs: NU ska jag börja läsa Jonathan Safran Foer. Den verkar riktigt bra.

Kram: G

• Gemma

Kul att se din klänning, den sitter verkligen som gjuten på dig och kristallerna måste se helt fantastiska ut på dansgolvet!
    Vi var tvungna att ha tre språk eftersom hälften bara pratade franska. Var ska ni gifta er nånstans? 200 gäster - wow! Spöket Laban som brukar hänga här ska ha ännu fler! Vi hade moderata 72 (tror jag att det var), men det kändes mycket ändå.

Kram, G

• Gemma

Vi fick bidrag till bröllopsresa i present av nästan alla gäster! Kul att de tänkt samma tanke - att vi ska vara tillsammans. Problemet är att vi har så lite tid. Förhoppningsvis blir det bättre framöver. Vi vill i alla fall båda åka till Nya Zeeland. Har någon av er varit där?

Laban - fick du mitt svarsmail som jag skickade för typ två dagar sen? Gillade hemsidan URmycket! Och jag tror att jag räknade ut vem som är söta du. Hela företaget verkar hur schysst som helst, gillar behandlingarna, loggan - allt. Synd bara att ni håller till ute i storskogen ;) Annars hade man ju lätt bokat in sig på både det ena och det andra. Mina fötter skriker konstant efter uppmärksamhet, de blir supertorra och så skrapar de mot lakanet på natten... uuuuh... har fobi för sånt.

Kram: G

• Gemma

Tack Izunia!

Lapinette (när du nu kommer tillbaka): It's now official, I am a crazy woman. Jag pratar med min handväska. Såhär: Jag har tvingat mig själv att inte köpa några kläder på jättelänge. Fine. Men handväskor faller ju liksom på nåt olyckligt vis utanför ramen. Så jag har alltså köpt en handväska som var så inihelsickes dyr, jag har typ inte alls råd. Men nu när jag har den, resonerade jag, kan jag ju liksom lika gärna njuta fullt ut. Så jag sover med den bredvid sängen ochlängtar hem till den när jag är borta. Och gosar med den (den har små hjärtan och löv och BIN präglade i skinnet! Bara en sån sak). Och så har den ett namn också - Gerlinda. Vilket på något vis underlättar kontakten (och i förlängningen envägskommunikationen).
    Problemet är att hon är rätt känslig, och det är dåligt väder för jämnan här i Stockholm. Så jag kan inte ta med henne ut. I gengäld har jag ju nån att längta hem till.
    Tanken har absolut slagit mig... att jag är i behov av nån sorts mänskligt sällskap. Men jag träffar ju folk heeeela tiden, till lunch, och middag, och fika... spelar ingen roll. I'm in LOVE. Med en tjej.
    Shit, tänk om jag inte klarar av att bo ihop med min man? Två och ett halvt år i egen lägenhet har eventuellt satt sina spår. Tur att han är så soft och liksom... luttrad ;)

Gemmakram.

• Gemma

Majs - Min man ligger just nu virad runt mitt lår (inte så ekivokt som det låter hehe). Ställningen är lite speciell, måste öva upp smidigheten.
    Om dagen haft nåt tema, förutom vi och vår framtid, så har det väl varit våra böjelser... i hans fall verktyg och cykelväxlar, i mitt fall klänningar och så gemensamma intressen som espressobryggare, choklad, och - handväskor. Livet vore tomt utan besatthet eller hur... vilket är ditt "gift"?

(Väntar gärna till tisdag på ditt svar om så skulle krävas).

MC: Är du inte orolig..?
    kram och plugg-lyckatill: G

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop