Bilder från vårt bröllop
Laban, jag säger bara: chokladmassage! Krrrrr! Kollade nya brittiska vogue idag och till min stora glädje var den full av kortkorta sextiotalsklänningar i Jackie O-stil. Me likey! Maxi verkar vara på ingång, plus en massa märkliga puff- och tulpankjolar som kräver spkirak kropp. Så spikraka spöken går en ljus vår till mötes. Men precis som lapinette har jag dålig koll på affärerna these days. Har ju inget jobb så... 39 spänn kilot för fläskfärsen är väl det närmaste jag kommit "a shopping experience."
Lapinette: Vi träffades på ett uteställe för åtta år sen. Och... jag var mer eller mindre tvungen att flytta eftersom jag kommit in på en utbildning som bara fanns i Stockholm. Men det var jättejobbigt. Vi hade som sagt renoverat vår lägenhet hur länge som helst, och efter att han fått sin utlandstjänst valde vi att sälja den. Men nu ska vi alltså flytta ihop igen!
Majs, såg bara en enda bild av Långholmen-lokalen. Men jag håller med, kanon att hitta något så bra, så centralt. Och med kort varsel! Vi bokade "vårt" slott ett år i förväg, minst. Sen tog vi det lugnt till ett knappt halvår före bröllopet, då började vi kika på catering, busstransport, viner, kyrka och stadshus. Ja, och så naturligtvis klänningen. Inbjudningarna var nog det jag la mest krut på för det var roligast.
Laban - det är väl klart att du hittar nåt i Göteborg! Låter urhärligt. Världen vimlar av klänningar när man är liten och nätt.
Lapinette, ha en underbar helg i Österrike.
Och... jag funderar på att starta på ny kula, alltså en ny tråd. Har ni nåt förslag på vad den skulle kunna heta?
Känns som om det borde anspela på lyx, glitter och glamour...
Kram och Gonatt! /G