• Gemma

Bilder från vårt bröllop

zea, vad gjorde du i Kina? Jag åker om tio dagar, sen kommer jag att pendla lite.

Roslagsbrud: Vi har precis köpt en större lägenhet och renoverat den, så det får stå här och vänta på oss. Vi ska ev. låna / hyra ut den till folk vi känner och litar på. Sen har jag en etta med balkong vid vattnet, 3 min från centralen. Den tänker jag sälja i maj.

• Gemma

Det händer coola saker i munnen när man blandar... var på en vin- och chokladprovning en gång, shit vilken skillnad det var just när det gällde kombinationerna. Man blev om möjligt ännu mer änglslig för att göra fel. För det är ju detta som är konnässörsskapets nackdel... att man kan bli såååå rädd för att göra fel.

När det gäller nya lägenheten har vi gjort så lite vi kunnat, köpte den på en vecka och renoverade den ungefär lika länge. Så det blir odramatiskt att låta den stå. Hade ett mycket känslomässigare förhållande till tidigare bostadsrätter men när man flänger så mycket (det blir min sjätte flytt på 2 år) orkar man inte riktigt engagera sig. En dag kanske men inte nu. gillar du din lägenhet?

• Gemma

Ha det så trevligt och njut! Så ses vi som avtalat.

Kram, G

• Gemma

Lapinette... min franska är bedrövlig. Har läst 4 mån på Komvux, allt som allt. I gengäld är jag helt ohämmad och pratar som du vet på ;) Tänker att om de har invändningar mot kvaliteten på min franska, då får de se till att bli bättre på svenska, eller engelska.

Strax under 180 är en bra längd... många av B:s polare är under 170. Det kan vara sött, men också leda till jobbiga Napoleon-komplex. Gillar att min man är reslig! Har bara haft korta killar tidigare.

Lapinette - jag har verkligen måst KÄMPA mig till ett osentimentalt förhållningssätt till bostaden... men det underlättar att tänka praktiskt om man vill köpa i centrala stockholm, inte heter Hilton i efternamn och vill slippa ta lån... eller i alla fall astronomiska lån.

• Gemma

Izunia - jag testade voltige när jag var typ tio och höll på att dö av skräck. Tror att jag kom så långt att jag stod på alla fyra, på ryggen på en ponny som skrittade. Och sen skulle vi "saxa", yeah, right!
    Jag är lite mer av en traditionalist i hästsammanhang... tävlade som sagt hopp och fälttävlan när jag växte upp (dock inte på SM-nivå!), sen började jag träna dressyr för en dam som heter Eva Sjöberg Hansson. Hon var f ö linförare åt Örestads Ridklubbs SM-team i voltige. Hästen Pavarotti stod hos henne. Ringer det möjligtvis nån klocka?

• Gemma

Izunia - äsche, du är redan så snygg. Räcker nu ;)

• Gemma

Vi är nog precis rätt. Tror jag.

• Gemma

Izunia - Prag, fem stjärnor, life is hard eh ;) Har du testat absinth förresten? Har hört att den tuffa varianten bara finns i tjeckien.

• Gemma

roslagsbrud: Jag äääälskar sideways och har köpt soundtracket. Pinot Noir, är det nåt att ha förresten? Känner inte till druvan. Beskrivning plis?
    Platta magar - tränar coor på sats, det bränner inte fett men musklerna blir fina.

• Gemma

Roslagsbrud: Stor, kall flaska Moët ;)

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop