• Lapinette

Bilder från vårt bröllop

Gemma, hamnar om och om igen in på er hemsida! Har läst och hört om ditt bröllop från andra trådar och tackar för att få se de vackra bilderna! Hoppas själv att man kan inspirera andra när bröllopet är över.

Har själv bestämt mig för en klänning helt i spets...bara jag hittar det perfekta materialet. Är just nu på spets-jakt här i Frankrike!

• Lapinette

Gemma - tack för infon om materialet. Själv har jag fallit för en svindyr gepyrspets på Siden Carlsson som min mor (sömmerskan) säger är aldeles för tung därför fortsätter nu jakten. Ska åka över till Italien på lördag och kolla. Har hört av vänner här nere (i Cannes) att det är mycket billigare där på både tyger och vigselringar. Vi får väl se?! Hittar jag inte den rätta spetsen så blir det gepyrspets i toppen och chiffong nedtill. Det var först en slank chiffongklänning som jag hade tänkt mig innan jag helt plötsligt blev galen i spets!

Vi kommer inte att lägga upp någon hemsida men däremot kommer våra bilder att finnas på denna sida efter vårt bröllop i maj...om du fortfarande hänger här på BT då.
    orasisfoto.smugmug.com/Portfolio/75647

• Lapinette

spöket laban - jag är ju nyfiken på din klänning och har försökt och försökt men kommer inte mer än in på första sidan på www.hervemariage.com sedan hittar jag ingen stans att klicka för att gå vidare. Vad gör jag för fel?

Vore härligt med komfort men som gammal dansare så är jag van att höra - om man ska vara fin får man lida pin...och det har jag gjort så många gånger (lidit!) att min bröllopsdag kommer att kännas som en komfort trots att jag ska ha bustier och hela kittet!

Känner annars igen det där med rak som en pinne och 70a...men i min bustier har jag 70c!!! Såg inte det förrän en vecka efter inköpet. Till mitt försvar kan jag säga att det är en fransk storlek och att jag även fick med ett par silikonkuddar. Hi, hi! Axelband kanske det också blir på min klänning så jag inte tappar silikonkuddarna i golvet under kvällen.

• Lapinette

Och visst Gemma - att sy egen klänning är ett himla projekt. Först har jag provat och tittat på nätet i ca 7 månader och nu ska vi hitta tyg och sen blir det att sy. Det värst men även det bästa men en uppsydd klänning är att man kan göra den/få den precis som man vill. Valmöjlighetern är oändliga!...vilket försvårar hela processen om man är så velig som mig.

• Lapinette

Men Jessica Rabbit är väl fin! Till saken hör att jag från början hade tänkt att gifta mig i ett par spetsundebyxor à Aubade..ingen bh inget mer. Men då jag gjorde en Secret Box så behövdes det lite mer härliga underkläder. Köpte in en hel del på sensommaren/hösten påhejad av min blivande make som inte alls förstod detta plötsliga intresse för underkläder. Sen så ska jag även visa benen på bröllopet då vi enligt fransk sed ska auktionera ut mitt strumpeband. Måste då se respektabel ut.

Velandet av klänning känner jag klart igen. Själv började jag med en princessklänning à Maggie Sottero...sen har klänningarna bara krympt och krympt. Det dumma är att jag nu förstår att min omgivning har haft en klar bild av min brudklänning under hela tiden som jag har sprungit hit och dit och funderat. Den ska vara enkel och figurnära...och det är där jag är nu.

Det låter himla exotiskt att åka till Italien för att leta material men så är det bara ca en timma till gränsen från Cannes. Så det är inget extra över det...trist va!?!

Kram från Lapinette

• Lapinette

Peppina - såg inte ens texten med english för att den var så ljus fick gå med musen (vad fint det lät) över hela bilden för att upptäcka om jag kunde klicka ... men nu är jag inne!

• Lapinette

Gemma - jag har så dåligt samvete för jag kostnadsför alla mina timmar och idag har jag varit produktiv i hela .....1 timme!!! Iiiii...kan inte koncentrera mig. Så blir det när jag har det lugnt och det finns en massa annat (LÄS BRÖLLOP) att tänka på! Antar att du känner igen dig?!

• Lapinette

Gemma - nu asgarvar jag ...för det är marknadsundersökningar som jag jobbar med. Sitter här och planerar en ny undersökning och det är sååååå jädrans trist.

• Lapinette

spöket laban - jättefina skor. Dock tror jag att jag skulle "gå ifrån dem" när jag har så smala fötter. Vågar du beställa skor på weben? Jag har sett en massa vackra men föredrar att prova och känna efter. Själv tänkte jag vänta någon månad till och sen gå ned i Cannes och shoppa loss. De har så många och helt underbara skoaffärer här.

Hittade din klänning tillslut! Min kära blivande man har sett på filmer på min dator så han har ändrat en massa inställningar vilket gjort att skärmen varit jätteljus. I alla fall, vacker klänning!!! Ska dock själv ha något "enklare" och håller nu på och tjafsar med sömmerskan (min mor) huruvida om hela klänningen ska vara i spets eller om toppen ska vara i spets och kjolen i chiffong (hon röstar på det sista och jag på det första alternativet).

Hi, hi!!! Kanske vore det skoj med en lek som heter - hitta brudens tutte! Skämt å sido så sitter min bustier så himla hårt att det inte finns en suck att de små kuddarna kan trassla sig ut någonstans.

spöket laban - när gifter ni er?

• Lapinette

Ge mig ditt nummer så ska jag sälja en undersökning till dig. För säljer gör jag men intervjuar det får någon annan göra.

Har också tänkt så där att skorna ser ju ändå ingen men tycker att det är en himla bra ursäkt till att köpa ett par exklusiva, urläckra skor! Hittar jag inga så har jag ett par vita högklackade sandaletter som jag köpte inne i Nice i somras. De är superbekväma och får i sådana fall duga.

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop