• Lapinette

Bilder från vårt bröllop

Brud_juni2007 - här skiner solen och vi har ätit en härlig lunch på terassen. Känner inte alls för att åka hem till snöstorm och stambyte (har inget badrum i Sthlm för tillfället).

Ha det så härligt i snöyran!

• Lapinette

Och vi/jag gav upp hela festprogrammet redan i somras. Bara tanken på att översätta allt på 3 språk fick mig att få dåndimpen. Istället tänkte att vi ska köra en slag gemensam presentation. Lite på skoj och så där halvsnabbt. Toastmastern ska då be alla som är gamla skolkamrater till bruden att resa sig upp, släkten till brudgummen, de som har partajat med bruden....osv. Bara för att folk vid borden ska förstå vilken relation de andra har till oss.

Hade velat haft två toastmastrar men den påtänkta franska har flyttat till Hong kong och kommer inte till bröllopet.

• Lapinette

Gemma - Trist när folk inte vill dansa men jag antar att man får se dig i nästa Resumé i din slimmade klänning! Ska kolla efter dig!

Tja, vad ska jag göra i Stockholm...undrar jag med! Ska väl visa upp mig på kontoret så att de vet att jag fortfarande jobbar där, göra några presentationer och så äntligen träna på ett bra gym igen (SATS) och träffa kompisar. Och inte att förglömma...jag ska köpa tyget till min brudklänning och fixa inbjudningarna. Sen åker jag tillbaka till Cannes!

Gemma - har du något råd till oss som inte ska göra allt på 3 språk utan väljer engelskan som det enda språket under festen. Ska vi ha en språkansvarig vid varje bord? En som kan alla 3 språken som får hjälpa övriga?

Bröllopet närmar sig med stormsteg. Idag exakt 4 månader kvar....iiiii!!!!!!

• Lapinette

Är nu åter i ett snölikt Stockholm. Har sovit 5 timmar på mammas soffa i natt. Tjohoo!

Gemma - spanskt besök med vin och tjejsnack låter ju underbart. Själv så införskaffade vi min bröllopsring nere i Cannes. Gick från guldsmed till guldsmed.... Det blev en väldigt "normal" vigselring i rött guld och 9 diamanter. Inget som sticker upp och som gick ypperligt tillsammans med min första julklapp (en ring i rött guld med en diamant) från min blivande. Så båda dessa ringar ska sitta tillsammans på vänsterhanden.

Nu till språkproblemen. Alla som kommer på middagen kan engelska utom min blivandes mamma, faster, moster, farmor och mormor. Dock så sitter det folk vid deras bord som kan kan engelska och som kan hjälpa till att förklara vad som har sagts. Övriga gäster kan engelska men är bara lite fega på att prata men det tror jag går över efter ett par glas vin.

Vi hade tänkt att göra så här med bordsplaceringen att vi har ett honnörsbord där vi sitter med närmaste familj. Sen ett familjebord Sverige, ett familjebord Frankrike och så 3 bord med kompisar och där blandar vi.

• Lapinette

Vi kommer själva att vara värdpar och tyvärr är min mans far borgången i cancer....fick aldrig nöjet att träffa honom. Sen så är det ju inte så vanligt med tal i Frankrike så min respektive förväntar sig inga tal alls. Jag hoppas dock att det är någon från hans sida som kommer att hitta på något så det inte bara blir mina vänner och familj.

Mmmm....inte illa med en lägenhet för den delen. Min blivande gillar att skämma bort mig med små presenter och härliga middagar. Njuter av att ha träffat någon (äntligen) som tar hand om mig och gör så mycket för mig!

• Lapinette

Brud_juni2007 - det är jättefint med en smal ring med enbart stenar på mellan två mer "rena" ringar. Jag valde något verkligen klassiskt. Tanken är att jag ska kunna ha dem även när jag blir äldre. Samt att jag ville ha något praktiskt, ring som alltid sitter på fingret. Min förlovningsring tar jag av mig när jag ska duscha, träna etc.

Igår köpte jag sidentyget till min klänning! Underbart! Samt lite papper till våra inbjudningar. Har denna och följande vecka på mig att göra samtliga inbjudningar. Tänkte att de skulle vara våra vänner/familj tillhanda på alla hjärtans dag!

Herregud....det är nu mindre än 4 månader till bröllopet!

• Lapinette

Ha, ha Gemma, jag lovar att njutaaaa!!!... av tyger, bröllopsring, köpa små ljusstakar till borden, idéer till middagen, val av sånger etc. etc.

En fråga (har kanske ställt den förut)- känns det tomt efteråt? Min blivande är orolig för vad jag då ska sätta igång och planera (har en benägenhet att hänge mig åt olika planeringsprojekt).

• Lapinette

Brud_juni2007 - ja du får nog vänta med inbjudningarna något . Vi hade exakt ett år på oss att planera bröllopet och min omgivning tycker att det var ooootroligt långt i förväg men jag tycker det har varit perfekt. Har då hunnit njuta, välja, fundera.

Gemma - förstår att er situation är lite annorlunda. Var det inte jobbigt att skiljas åt veckan efteråt? Vi kommer att åka till Amalfi 2 dagar efter bröllopet i en vecka. Sen skiljs vi också åt men bara för ca 12 dagar sen åker ju jag ner som vanligt till Cannes.

• Lapinette

Brud_juni2007 - min omgivning var trötta på att höra om bröllop i somras! Jag pratade/pratar bara om bröllop (nästan) och har varit så involverad i allt. Du är säkert både lugnare och mer diskret än mig. Just nu känns det som jag har "landat", nu när allt nästan har fallit på plats och jag har valt klänningen (det var den svåraste biten). Om du kan hålla dig att titta på klänning till det sista halvåret så är det toppen. Det kunde inte jag!

Gemma - ska genast in och kolla på er hemsida. Undrade när dessa bilder skulle komma! Er hemsida är jättefin...så fin blir inte vår. Min blivande har gått in på en sån där sajt där "halva jobbet" redan är gjort. Vi hade inte tänkt att göra någon alls men för två nätter sedan började han på skoj. Insett att vi får tusen frågor av våra vänner som börjat boka resor etc. och det underlättar verkligen att kunna ge info via en hemsida även om vi även har ett infoblad i inbjudan ...som för övrigt printades här på jobbet igår kväll. Den ska ut till alla hjärtans!

• Lapinette

Brud_juni2007 - angående bröllopsmässan på Grand. Funderar på om jag "vågar" gå. Skulle vara skoj men samtidigt är jag rädd att ångra mig...allt är ju redan planerat och klart. Tänk om jag hittar en ny klänning, bukett ...!!!! Vågar man eller är det bättre att låta bli?

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop