• Lapinette

Bilder från vårt bröllop

Oj Gemma, grön...det låter som någon från yttre rymden. Du har mail!

• Lapinette

Hej spöket laban! Så du har hittat in igen. Du får berätta hur det går med bröllopsplanerna. Kommer inte riktigt ihåg när ni skulle gifta er men det var väl någon gång i sommar?

Som sagt, det är angenäma problem man har här inne på BT. Min klänning har nu börjat ta form. Provade i söndags och det kändes väldigt maffigt att stå där i vitt siden.

Själv ska jag ha väldigt klassiska smycken och behöver inte inhandla något. Har ett pärhalsband som jag fått av min släkt i Japan som jag alltid sagt att jag ska använda när jag gifter mig. Har sedan lånat ett par pärlörhängen (som hänger lite) av mamma. Det får räcka.

• Lapinette

Gemma, du har ju ditt roliga och spännande framför dig - Shanghai!

Jag ska villigt erkänna att jag inte kan mycket om spets mer än att många vackra tillverkas i norra Frankrike varav namnen från städer som ligger där. Klänningen som vi kopierar har Alencon spets (samma som i din underbara klänning) men på Siden Carlsson visste dem inte vad det var så jag tittade på spets i allmänhet när jag var där. Har fortfarande inte köpt min spets (mamma jobbar än så länge med grunden (foder och siden) men tror att det blir en dyr variant utan namn från Siden Carlsson. Tur att jag bara behöver 60 cm!

• Lapinette

Gemma, har precis själv kommit tillbaka efter lite toppning av håret. Min frissa ska inte göra min bruduppsättning men har massor med idéer och åsikter samt en förkärlek att klippa upp mitt hår...så det ska bli intressant och se om det räcker till en brudfrisyr. Ska dock ha en mycket enkel uppsättning med hängande hår.

Börjar bli trött på detta gråa väder och all snö som hela tiden insisterar på att falla från skyn. På lördag drar jag till Cannes igen!

Så vilket datum drar du? Känns det pirrigt?!!!

• Lapinette

Helgen var bra men tyvärr är min blivande lite vek av sig så han blir alltid förkyld när han kommer till kylan. Det gick dock bra att äta avsmakningsmeny med viner på Per Lei trots lite snuva.

Känner igen det där med tristess. Det är därför jag inte har blivit lyxhustru i Cannes. Skulle klättra på väggarna efter en vecka. Måste hela tiden ha något att göra.

Vem är inte halv...någonting!!! Stackars våra framtida barn kommer vara en kvart hit och dit då min blivande självfallet inte är HEL fransman utan har italienskt påbrå från både mor och far.

• Lapinette

Vad internationella vi är här! Ja, som du redan vet så är jag en halvjapanska som ska gifta mig med en fransman (han skulle aldrig säga något annat) men med både mor och far som härstammar från Italien. Italienskt efternamn blir det självfallet men vart vi flyttar...det får framtiden utvisa.

Vitt siden...känns härligt! Ska prova klänningen igen innan jag drar på lördag. Förresten köpte ett par gammelrosa skor med strasstenar på i helgen. Vet inte om jag ska behålla dem eller gå tillbaka med dem. Inte riktigt den rosa jag ska i buketten men skorna var himla sköna och med lagom klack (typ 5 cm).

• Lapinette

Oj, så aktiva ni varit här medan jag varit på yoga och libaneisk restaurang med några väninnor.

Hittade skorna i en butik i Stockholm. Det är därför jag måste bestämma mig innan lördag om jag ska behålla dem eller lämna dem åter. Väldigt bekväma och ett bra pris men dock stämmer inte färgen. Uuuuhh, går och funderar och klämmer, provar och känner...

Min ring är en klassiker och något jag valde på en eftermiddag medan klänningen tog 8 månader. Jag vet!!! det borde vara tvärtom då ringen ska sitta på mitt finger dagligen. Men, men, börjar bli trött på att gå och välja och tänka. Min förlovningsring...som så snällt får flytta till högerhanden är den udda, moderna ringen av idag. Vigselringen en klassiker som kommer att hålla även om 30 år.

spöket laban - vad lutar det åt i smyckesväg och hur gick det med lasagnen? Känns skönt att smyckerna (mina) varit bestämda sedan 21 års ålder (då jag fick pärlorna av min släkt i Japan). Åtminstone så har jag hela tiden vetat vad som ska hänga runt halsen och sedan anpassat klänning etc lite efter det. Ska förmodligen brodera in lite pärlor i spetsen.

• Lapinette

And yes, Gemma - jag kommer att ta min blivandes efternamn. Jag är inte ens släkt med mitt danska efternamn så valet var inte ens något val...har alltid sagt att jag byter den dag jag gifter mig och sen ett plus att mitt blivande namn är himla klatchigt och fint.

• Lapinette

Det fanns nog ingen tunnelbanan när jag var i Köpenhamn....m a o på stenåldern! Själv har jag precis kommit in till jobbet efter lite träning, ska skriva lite här på BT, hämta datorn och sen drar jag raka vägen ut till Arlanda. Cannes och prinsen väntar.

Själv hoppas jag på att få min ring om en vecka. Ska bli så spännande att prova den i rätt storlek. Hoppas bara att jag känner mig nöjd, bestämde mig ju rätt snabbt för den ringen.

• Lapinette

Vad skoj att läsa allt här inne!

Själv har jag landade jag hos prinsen i natt efter en mycket (ovanligt nog) trevlig flygning där jag lärde känna en tjej som hyr ut lägenheter i Nice. Vi pratade verkligen om allt medan vi sippade på lite vin. Jättetrevligt!

När jag kom hem (Cannes) och skulle lägga mig så låg det en liten ask i sängen!!! Öppnade paketet och där i låg min vigselring!! Kan inte låta bli att gå och titta på den med jämna mellanrum. Nu ska den bara graveras.

Gemma - jag äääälskar att vara ensam! Faktum är jag diskuterat detta med flera vänner (och flygkompisen) denna vecka. Kan var ute och träffa vänner måndag - fredag och sen sitta helt själv en hel helg. Bara få skrota omkring i myskläder och fixa lite här och där i lägenheten. Prata i telefon med min kärlek, laga lite god mat, ta lite vin och bara vara. Underbart!!!

Stjärnflocka - love Paris! En stad man absolut ska promenera i. Bara gå runt mellan alla vackra hus och se historiska monument. Ta en fika eller lunch på restaurangen i Louvren, äta asiatiskt och dricka champagne i baren på Man Ray (som är superläckert), ta en löksoppa uppe i Montmartre ....

Brud_juni2007 - det var länge sen du var inne!!! Visst går planerandet upp och ned. Själv har vi varit ganska så lugna den sista månaden men måste nu fixa det sista. Det är inte långt kvar för vår del (mindre än 3 månader). Iiiiiii!!!!!

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop