• Lapinette

Bilder från vårt bröllop

Izunia och laban - nyfiken som jag är undrar jag vad ni har tävlat i för idrotter. Själv har jag vunnit några SM guld men i något som ni säkert inte betraktar som idrott - tävlingsdans.

Oj, vad har jag gjort för honom??? Faktum är att det är mestadels han som gjort uppoffringar för mig ska jag villigt erkänna.

• Lapinette

roslagsbrud - jag gör som alla Cannesbor dvs flyr fältet! Dessutom så regnar det alltid när festivalen är så det är bättre att gifta sig!! Hi, hi! Vi gifter oss ju den 20 maj och sen åker vi till Amalfi så även min blivande slipper Cannes när det är filmfestival.

Min bästa "gren" är moderna danser och favoritdans slowfox à la Frank Sinatra. Både jag och min danspartner är rätt långa och smala så det passade bättre med modernt istället för latin. Dessutom är han en riktigt svensk lintott helt utan temprament men med en otrolig känsla för takt....om jag ska försöka förklar så behövs det lite jävlar anamma i latindanserna.

Är nu i Stockholm i 1,5 dag. Har massor att göra men är så trött då planet landade efter midnatt på Arlanda. Sitter här och halvsover.

• Lapinette

Izunia - får jag som obildad fråga, vad är voltige?

Gemma - har nog mest sett mitt flängande som en bonus. Två liv i två underbara städer i Europa. Men visst en dag som denna önskar man att man slapp flyga. Kommer flyga mer denna vecka än jag åker tunnelbana.

Visst är det härligt när man utvecklas och lär sig av varandra. Min älskade man försöker att få mig att bli en bättre lyssnare men jag måste villigt erkänna att jag nog är obotlig på det området. Jag är definivt den som bla, bla, bla...

• Lapinette

Gemma - jag pratar endast franska under knivhot dvs med hans mamma som inte kan annat än franska och italienska och min italienska är lite skröplig just nu efter 4 år tillsammans med O. Har läst lite franska i skolan och då jag älskar skidåkning stack jag ned 5 månader till Annecy och pluggade franska (och åkte skidor på helgerna). Detta var ca 15 år sedan så jag förstår, kan utala hyfsat men är livrädd för att prata.

Min man kommer från norra Frankrike. Gruvområdet Lorraine, gränsen mot Luxembourg. Vi har ingen släkt alls i Södra Frankrike. Förutom de som bor vid Luxembourg så bor hans bror + familj i Strasbourg. Var ganska så bekvämt när O bodde i Österrike. Inte alls långt att bila upp en långhelg.

Min är inte 190 utan stammar från Italien så det är snarare under 180 och mörkt hår, mörka ögon...stor näsa (hans komplex men inget jag tänkt eller stört mig på). Förresten, du har ju sett honom!!!

roslagsbrud - är inte så mycket för choklad men VIIIIIN!! Har varit på lite vinprovningar och champagneprovningar både privat (min bror brukar hyra in en kille) och hos en av våra kunder Vin- och sprithistoriska museet. Nu sist var det att kombinera mat med vin. Jätteintressant!

Och tillbaks till Gemma - jag önskar jag kunde ha samma lätta känsla för lägenheter (mitt HEM!!!). Jag har bott i samma förort hela mitt liv, på samma gatstump och i den lägenheten jag har idag så måste det vara minst 7 år. Snacka om separationsångest!

Idag har min man varit på intervju i Paris och ska gå vidare för nästa intervju i London. Blir han erbjuden jobbet blir det att åka en helg till Paris, hyra bil och åka runt och se om vi kan tänka oss att bo där. Vi hade annars bestämt oss för Rivieran eller Stockholm men tyvärr så dyker jobben upp i Paris hela tiden.

Nej, tjejer då jag inte har uppkoppling hemma (av hälsoskäl ) när jag är i Stockholm så lämnar jag er nu. Ikväll blir det att packa upp och packa ned igen. Har fått mer info från chefen idag - det ska vara grym shopping dit vi åker. Aj, aj, inte bra för plånboken. Kanske bäst att lämna lite space i resväskan. KRAM

• Lapinette

Gemma - min franska är också bedrövlig men konstigt nog är jag totalt orädd när jag pratar med hans mamma. När hon var på besök i Cannes en vecka så berättade jag nog allt om min familj och mitt liv. Stackars henne!

Visst är typ 177 bättre än 170. Hade det innan och direkt när det tog slut sprang jag och köpte högklackade skor (som jag älskar). Vet att det inte spelar någon roll om tjejen är längre än killen men jag tyckte det kändes himla trist och okvinligt.

Izunia - konster på hästryggen låter himla läskigt!!

Gemma - vi ses på måndag!

• Lapinette

Izunia - att dansa är som att cykla. Faktum är att på min 30 års dag tog jag och min danspartner en svängom till "fly me to the moon....Frank Sinatra" och det kändes nästan som förr. Men vi har då dansat i 15 år tillsammans. Att göra akrobatiska konster på en häst låter mycket mer avancerat och troligen behöver man hela tiden hålla upp sin smidighet för att lyckas.

OM han får jobbet så åker vi upp och tittar på området för att se om vi kan tänka oss att bo där. Om vi inte gillar det vi ser så tackar han nej (han har gjort det förr dvs tackat nej till jobb i Paris). Jag får väl pendla till Paris...eller helt enkelt ta mig i kragen och söka jobb där.

• Lapinette

Izunia - I have seen you too!!! och instämmer med Gemma...men Gemma du är inte så illa själv Himlans många smileys det blir här. Tur att jag är tjej och snart ska gifta mig så ni inte tror jag flörtar med er!

Mmmmm....en gång i tiden hade jag Nordiska Mästerskapens snyggaste ben. Det var när jag var 16 år. Numera så har benen intagit brottarformat pga att jag inte kan sluta träna. Tänkte faktiskt på detta senast igår när jag stod framför spegeln i bara nattlinne...har vader som en elefant numera!

MEN man ska nog tänka på att för ens ålder så är man otroligt fit och i hyfsad kondition. Ingen idé att försöka se ut som en 20 åring när man faktiskt (HEEEEELP) börjar närma sig 40!!!

• Lapinette

Ha, ha...om man gillar elefanter!

Nej, käre medsystrar med sorg i hjärtat måste jag nu lämna er för att åka med jobbet till PRAG!!! Min kollega kunde tillslut inte hålla sig då jag faktiskt gissat rätt.

• Lapinette

Izunia - är du ofta i Prag? Själv har jag ingen aning om vad man ska se...men det hoppas jag de som arrar har kollat upp. Snart åker vi till Arlanda! Alltid lika svårt att samla ihop truppen.

Häcken och benen är superhårda...dock inte det där fluffet kring midjan Hi, hi,...vi kanske ska sluta och beklaga oss. Ingen av oss tillhör den där överviktiga kategorin.

P.S. Märker ni att jag har svårt att släppa.

• Lapinette

Oj tjejer, vad aktiva ni varit. Sitter har pa hotellet och har bara nagra minuter pa mig att skriva. Betalade for 30 min men det tog en evighet innan jag hittade er och sen lasa alltihop. Vi ar insoade i Prag sa jag hoppas Gemma att jag ar hemma till 17.00 imorgon.

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop