Gemma - jag pratar endast franska under knivhot dvs med hans mamma som inte kan annat än franska och italienska och min italienska är lite skröplig just nu efter 4 år tillsammans med O. Har läst lite franska i skolan och då jag älskar skidåkning stack jag ned 5 månader till Annecy och pluggade franska (och åkte skidor på helgerna). Detta var ca 15 år sedan så jag förstår, kan utala hyfsat men är livrädd för att prata.
Min man kommer från norra Frankrike. Gruvområdet Lorraine, gränsen mot Luxembourg. Vi har ingen släkt alls i Södra Frankrike. Förutom de som bor vid Luxembourg så bor hans bror + familj i Strasbourg. Var ganska så bekvämt när O bodde i Österrike. Inte alls långt att bila upp en långhelg.
Min är inte 190 utan stammar från Italien så det är snarare under 180 och mörkt hår, mörka ögon...stor näsa (hans komplex men inget jag tänkt eller stört mig på). Förresten, du har ju sett honom!!!
roslagsbrud - är inte så mycket för choklad men VIIIIIN!! Har varit på lite vinprovningar och champagneprovningar både privat (min bror brukar hyra in en kille) och hos en av våra kunder Vin- och sprithistoriska museet. Nu sist var det att kombinera mat med vin. Jätteintressant!
Och tillbaks till Gemma - jag önskar jag kunde ha samma lätta känsla för lägenheter (mitt HEM!!!). Jag har bott i samma förort hela mitt liv, på samma gatstump och i den lägenheten jag har idag så måste det vara minst 7 år. Snacka om separationsångest!
Idag har min man varit på intervju i Paris och ska gå vidare för nästa intervju i London. Blir han erbjuden jobbet blir det att åka en helg till Paris, hyra bil och åka runt och se om vi kan tänka oss att bo där. Vi hade annars bestämt oss för Rivieran eller Stockholm men tyvärr så dyker jobben upp i Paris hela tiden.
Nej, tjejer då jag inte har uppkoppling hemma (av hälsoskäl ) när jag är i Stockholm så lämnar jag er nu. Ikväll blir det att packa upp och packa ned igen. Har fått mer info från chefen idag - det ska vara grym shopping dit vi åker. Aj, aj, inte bra för plånboken. Kanske bäst att lämna lite space i resväskan. KRAM