• Lapinette

Bilder från vårt bröllop

Gemma - jag bestämde mig för min brudbukett i juni!!! Och faktiskt har jag hållt fast vid den. Våra inbjudningar, dekorationer går i det temat. Rosa och lime.

Ha, ha...javisst, man lär nog ha en massa tid över efter bröllopsresan så man kanske sätter sig ned och börjar knåpa hemsida. Hade då dock tänkt att ta itu med mina fotoalbum som jag ligger ca 1,5-2 år efter med.

Ska inte ha någon stor fest förrän det är dags vid 40! Jag hoppas däremot på att själv bli bjuden på en MASSA fester!

• Lapinette

Gemma - ska du flytta!??! Trodde din man skulle komma tillbaka till Stockholm. Har ni funderat, bestämt något mer?

Själva satt vi förra helgen och la till en tänkbar stad till (förutom Rivieran och Stockholm) på vår lista - Tokyo. Nära och bra va?! Varför Tokyo är för att det skulle vara himla intressant och en riktigt utmaning kulturellt ...och så har jag en stor, stor släkt där och min pappa (som är japan).

Själv sitter jag i min mammas syrum och har loggat in mig på deras dator. Kan inte bo hemma då de byter stammar så jag sover här på soffan. Fr o m idag är jag åtminstone själv (skutsdade dem till Arlanda imorse - Gran Canarias). Skönt!!! Älskar att vara själv och har nu börjat pula med inbjudningarna.

• Lapinette

Brud_juni2007 och Gemma - jag kommer inte att gå på mässan. Har inte tid utan ska istället printa om alla inbjudningar då vi har ändrat websida (kul va??!!!....NOT!). Så jag ska in till jobbet imorgon istället.

• Lapinette

Gemma - Hemmma kommer alltid vara Stockholm för mig. Här har jag min familj, mina vänner och jag känner nästan till vartenda hörn och trivs! Cannes är jättevackert, klimatet underbart men vi har inte många vänner där. De vi umgicks med flyttade till Hong Kong i höstas.

Du måste berätta hur planerna fortskrider. Är jättenyfiken!?!

Brud_juni2007 - jag ska faktiskt gå på mässan idag. En väninna till mig som också ska gifta sig i sommar ringde imorse. Så nu sitter jag på jobbet och printar inbjudningar sen promenerar jag över till Grand.

• Lapinette

Gemma - hur går det med Shanghaiplanerna?

• Lapinette

Visst är jag tillbaka i det vårlika Cannes!

Var i helgen och provade dyrgripar till mina fötter. Underbara Dior skor för dryga 4 000 kronor!!! Det blir inte dem även om jag var bra sugen att önska dem i morgongåva...så mycket pengar för ett par skor som ingen kommer att se (pga bröllopsklänningen) och med 10 cm hög klack. MEN det var himla kul att prova dem.

Förstår känslan av att inte vilja åka från vänner och familj...det är den stooora anledningen till att jag fortfarande har en fot kvar i Stockholm. Den andra är jobb. Inte lätt att hitta jobb här, speciellt när man inte talar flytande franska. Jag kan omöjligt tänka mig att gå sysslolös...ligger inte i min natur.

Har ingen aning om vart vi hamnar. Min blivande söker jobb men hittills inget intressant i Stockholm. Det dyker dock hela tiden upp erbjudanden i Paris och dit hade vi väl egentligen tänkt att bege oss. Bor man i Cannes så känns inte Paris så lockande. Där är det nog lättare för mig att hitta jobb. Som sagt...förvirring råder och allt är möjligt inför framtiden.

• Lapinette

Gemma - vad har hänt??!!!! Jag trodde att du var trött att hänga på BT och så kommer det här. Varför har du sagt upp dig? Trodde du trivdes på ditt jobb. Ska du flytta bums till Shangai? Varför kartoner omkring dig? Som du märker är frågorna många.

Sköt om dig!
    STOR KRAM

• Lapinette

Ha, ha....romantik finns det här! Idag är det ju alla hjärtans dag och jag har en jättefin bukett från min blivande make stående på mitt bord här på jobbet. Han är jätteduktig på att skicka blommor med jämna mellanrum. Och idag ska våra gäster få våra inbjudningar! Spännande!

Hade jag inget jobb här i Stockholm som jag trivdes med skulle jag inte tveka mer än högst 2 sekunder (eller kanske två timmar . Jag skulle absolut dra till min käresta. Men så trivs jag som bara den, har en mycket flexibel chef som låter mig jobba från Cannes och samtidigt så trivs inte min fästman på sitt jobb. Han letar efter nytt och då vet man aldrig vart man/han hamnar även om han försöker med Stockholm eller Nice.

Vi får se...vi ses ju ändå otroligt mycket som det är just nu. I helgen kommer han hit och då ska vi prova hans kläder (igen) och sedan gå ut och äta en romantisk middag.

• Lapinette

Så skönt att få lite uppmärksamhet (blommor)! Och så har du något att se fram emot - Shanghai!

Sitter här och har massor med jobb att göra men kan inte koncentrera mig pga bröllopstrubbel, bokningen till fransmännen (ett hus) är enbart för 1 natt istället för 3 och så verkar det inte finnas något bussbolag som vill köra hem våra gäster på natten.

• Lapinette

Gemma - I know, jag har supersvårt att delegera. Inte bara privat utan även på jobbet. Har precis varit inne på ett möte med min boss. Jag är sk "chef" för en avdelning här...men gör allt! Hmmm...måste lära mig att släppa taget lite.

Din alla hjärtans kväll var riktigt romantisk jämfört med min. Jag körde pump ihop med en av mina singelpolare (det är bara de som har tid och lust att träffas). Sedan åkte jag hem till mamma (där jag bor t o m imorgon...sen får jag min lägenhet tillbaka, nyrenoverad och fin!!!) där jag satt och förberedde mig för en svår presentation jag hade imorse.

Ska vara romantisk i helgen istället (han kommer fredag natt!).

Förresten, vad hade du för skor till klänningen . Du har säkert skrivit om det här men jag kommer inte riktigt ihåg. Också inköpta i London? Jag har börjat kolla och provat lite i Cannes. Underbara Prada och Diorskor men 10 cm hög klack blir "lite" jobbigt i 14 timmar! Jag vill helst köpa vanliga skor och inte vita i satin. Några tips?!

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop