Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Lapinette Klart du ska ta ringen om du gillar den, tänk inte på priset:) du ska ha den hela livet vad är då 30tusen? det kostar ju en shysst tv eller en soffa alltså inte så farligt:) jag vill oxå ha en i den prisklassen !!
spöket laban - har du en "vanlig" förlovningsring? Jag menar en slät ring och din pojkvän har en likadan? I Frankrike så friar mannen med en ring med diamanter och själv har han ingen ring. Normalt så tar båda en slät ring sedan vid vigseln precis som Brud_juni2007 skrev ovan.
Mitt problem är att min förlovsningring är omöjlig att sätta en vanlig ring vid sidan om så vi kommer att sätta den på höger hand. Att då bara ha en slät ring på vänster ser lite tråkigt ut MEN...för den sakens skull tycker jag inte att det känns rätt att få en till jättedyr ring.
Om du vill se min förlovningsring så är det: http://www.jmgarel.com/#
- colletcions
- triology (och den tredje ringen i rött guld)
Lapinette
wow den är jättefin jag förstår att den är svår att matcha!
jag har en ring som är 7mm bred i vitt guld med stenar runt hela ringen i mitten på rad typ efvaattling.se ringen heter wide and stars...
skulle kunna tänka mig en ring på "din" sida modell tara den näst sista med en stor sten i mitten och några små på sidorna lovely
Ska in och kolla men här är det ring-diskussioner för fulla muggar just nu!
spöket laban - den var jättefin - Tara. Överhuvudtaget har Jean Marc Garel vackra smycken. Din Efva Attling ring är så bred att det passar bäst med något smalare vid sidan om... har du börjat titta på alternativ?
Oj, vad vi har diskuterat ringar, kvalitet på diamanter etc. etc. När jag kommer till Stockholm i nästa vecka ska jag ta en tur och gå runt och prova och känna efter.
Lapinette jag tyckte oxå den var bred så jag har gjort en själv som är 7mm evfa´s är ca 8-9mm bred :) jag har lite olika alternativ antingen en enstensring med en stor sten eller en stor prinsessten och fyra små på sidorna typ den på DIN sida eller en tunn ring med bara stenar runt hela så man bygger på min ring typ...är så sugen på nåt maffigt stort ;)
Och jag är sugen på en ring som jag kan ha på fingret oavsett om jag ska diska, duscha eller träna. Min förlovningsring måste jag ta av mig och det vill jag inte göra med vigselringen. Så det blir med diamanter som inte "sticker ut".
Tara-ringen var fin men en sån måste ju provas bredvid din för att se om det passar. Annars tycker jag idén med en tunn ring med bara stenar som bygger på din ring låter jättefint.
Lapinette och spöket laban, visst är ringjakt kul men utmattande. Jag fick välja min förlovningsring själv. Sprang runt som en tok, men det blev tillslut den första ringen jag föll för och provade. Det var varken den billigaste eller dyraste, utan den som var mest "jag". Nu efteråt har jag spanat på andras ringar och i alla skyltfönster men har fortfarande inte sett någon jag tycker är lika vacker. Man måste ju hitta en ring man aldrig ska tröttna på. Den får inte vara för "modern" och speciell, den måste kännas lika vacker även när man är 70 år och rynkig och gråhårig. Min ring är alltså mycket enkel men exakt "jag". Hittade en bild på ring som är mycket lik min egen på www.jempguld.se/, det står
JEMP Pris
7078 :-
Rek.pris 8848:- bilden är på en solitärring i rött guld. Min är i vitt.
Jag får se om det blir en slät ring eller ej. Vi har en kompis som är guldsmed. Ska höra lite med honom vad han tror skulle passa. Skulle kunna tänka mig en slät ring och sedan i framtiden på någon bröllopsdag lägga till en smal ring med små diamanter runtom.
Lapinette, fördelen med att pendla är att tiden tillsammans blir så värdefull. Man gör mer roliga saker när man vet att man inte kommer att ses på ett tag. Har ni planer för hur ni ska göra i framtiden? Fortsätter ni att pendla ett tag till eller ska någon av er bosätta sig permanent i den andras stad?
Till en helt annan sak... min far kom med en idé idag: att vi skulle kunna hålla vigseln utomhus i närhet till festlokalen (var det nu blir...). Funderar... Kanske vore det superromantiskt. Ska nog pitcha idén till monsieur när han kommer hem från tjänsteresan...
Bon soir les filles!
Visst är det utmattande! Nu är jag helt slut efter alla diskussioner och besökta websidor. När jag kommer hem ska det provas....Jag som äntligen bestämt klänning hoppas inte att det blir lika velande med vigselringen.
Brud_juni2007 - jag fick inte välja ring men jag är glad över att min blivande har en så bra smak. Den är dock väldigt speciell men samtidigt ren och enkel. Dock så tänkte han aldrig på att en vigselring skulle passa bredvid.
Vårt mål är bo tillsammans på heltid i år. Han söker jobb men det är svårt att hitta något i Stockholm som passar honom. Själv har jag inte sökt eller försökt men planen är väl att försöka bli gravid och då ta ut mammaledigheten här i Cannes. Fast det är ju inte något som går att planera ...man kan bara hoppas.
Det är jättevackert med utomhusbröllop det enda kritiska är vädret. Man måste då vara garderade med en krisplan om spöna står i backen.
Bonsoir et faites de beaux rêves!