Bilder från vårt bröllop
Lapinette - att tröttna på BT vore väl litegrann detsamma som att tappa tron på romantiken ;)
Lapinette - att tröttna på BT vore väl litegrann detsamma som att tappa tron på romantiken ;)
Hej lapinette! Låter underbart. Själv väcktes jag av ett telefonsamtal från en florist som undrade om det var OK att komma och lämna blommorna med en gång! Min man budade från shanghai. Och om någon månad åker jag över. så romantiken når mig här i stockholm också, om än i små puffar. kram, G
Hej! Lapinette - när du känner att det blir för mycket, glöm inte att bröllop är THE time när folk älskar att hjälpa till! Vanligtvis buttra (manliga) släktingar kan känna sig obekväma i romantiska sammanhang, men om man ger dem en väldigt konkret uppgift, som att skaka fram och pruta på en nattbuss, kan de vara helt suveränt användbara. Plus att de ofta växer av att få ett så viktigt uppdrag. En klassisk win-win situation ;)
Min allahjärtanskväll slutade i alla fall, om inte romantiskt, så i alla fall härligt. Jag och en tjejkompis käkade thaimat framför TV:n och såg The Wedding Crashers, följt av Desperate Housewives, självklart iförda varsin juicy couture-overall i velour. Så "singelskapet" känns mer än uthärdligt för närvarande.
Aug-06, sant, korthårigheten gör såklart att det blir svårare att hitta inspiration. Jag fastnade först och främst för en brittisk tidning som heter Wedding Day, det var där jag hittade klänningar som föll mig i smaken OCH fantastiska kreationer (hår, hattar, smycken) av en mycket speciell dam som heter Basia Zarzycka. Hennes butik ligger vid Sloane Square och hon gör allt på beställning, d v s man får det precis som man vill. Mycket plymer, blandat med sötvattenspärlor, tygrosor, oxiderat silver, sammet, spets - you name it. Jag var milt sagt skraj för henne, men hon hjälpte mig och vi jobbade tillsammans fram ett bra hårsmycke för just mig. Väl hemma fyllde jag på med ett par droppformade, antika rubinörhängen som jag hittade på Kaplans (se separat tråd).
Basias hemsida är: www.basias.com
Hoppas detta var till nån hjälp.
Melek: Tack! Gulligt!
Kram på er, G
Lapinette! Du är med andra ord i Stockholm nu? Hoppas att presentationen gick bra. Själv njuter jag av min förhoppningsvis korta break. Men nu till nåt betydligt viktigare: Skor. Skitsvårt! Svårare än allt annat faktiskt! Efter en inledande runda hos Christian Loboutin (favoriten!), Manolo Blahnik, Jimmy Choo, Gina, Emma Hope och Rickard Shah valde jag ändå ett par neutrala skor - i alla avseenden. Det vill säga inte jättefula, inte dyra, inte uppseendeväckande och så bekväma som möjligt. Hittade en hisklig affär i London som hette Ivory, de hade (enligt egen utsago) nittio olika modeller. Ändå tog det emot att betala 1500 spänn för ett par skor som jag aldrig skulle drömma om att ta på mig i något annat sammanhang. I slutändan blev det ändå OK. Är framför allt glad för att jag inte ödslade mer än max en dag på ett inköp som kändes betydligt mindre viktigt än, säg, smink. Min klänning nådde ju trots allt till golvet. Avslutar på mitt standardvis: Hoppas att du fick ut nåt av mitt svar. Kram, G
Lapinette: Bor du i innerstan? Jag är inpiskad kungsholmsbo.
Mmmm... härligt med presentationen. Grattis! Och har du tid att gå och sukta i skobutiker så är det väl bara att köra..? Tycker f ö det är stor skillnad på att STÅ i skorna under max tre timmar (kyrka + cocktail) och att dansa länge i dem. För när man väl blivit lite glad i hatten framåt midnatt, slänger man väl ändå av sig skorna i en stor hög på dansgolvet..? Dior eller ej. Kram, G
roslagsbrud: Har aldrig hört talas om honom, just follow your heart! Kram, G
Och jag har adressen till ett heeelt annat frankrike, fjärran från champagne, spetsar och kärleksförklaringar på vers:
www.desyeuxdesoreilles.com/lamachineacaca/mach2/index.htm
Kram: Pubertetsgemma
Lapinette - hemsida, var, hur?? Hemma och leker, ja och du vet såklart varför. Låter som om du har världnens bästa städmotivation. Själv har jag skapat mig en inflyttnignsdeadline - middag lördag kväll, plus att jag bjuder hem folk titt som tätt (eller så bjuder de in sig själva). I make a killer espresso. Då får man ju eld i baken och tänker att: "den DÄR kartongen måste vara försvunnen när Lisa kommer hit." Ja, du vet. Kram: G
1981 - tack! Om du vill veta mer om Hervé föreslår jag att du trumpetar ut ett budskap till en viss Spöket Laban, i en särskild tråd.