• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Hur gör man? - det är okej :) Våra förlovningsringar är ca 1,7 cm höga, min 5mm bred, hans 7mm bred, de kostade tillsammans 5000 (det kostade vigselringen också). Min ring har 17*0,02 (tot 0,34) TW/VS diamanter, är 1,7 mm hög och ca 2,6 mm bred (tror jag). Hur gick det för er till slut med förlovningsringen? Var det exakt samma?

Vi tänkte försöka skicka ut inbjudningarna senast den första mars (eller tidigare, känner att det är sent fastän vi inte gifter oss förrän den 1 juli! ). Osa hade jag tänkt mig 14 maj. Nu minns jag inte när du gifter dig... var det på midsommarafton? Då kanske det är dags att börja tänka på att skicka ut dem ;)

• ~emma~

Välkommen gabbiz! Kul att du hittade hit du också. Följ gärna med på fikan nästa vecka, fast den är ju i Malmö ;)

• ~emma~

Hur gör man? - skickar ut i sista halvan av februari, så fort de blir färdiga, och sätter osa antingen 1 eller 14 maj. Lutar åt det senare. Hur hade du själv tänkt att göra?

• ~emma~

pov - det där med äktenskapsförord vet jag inte... har inte så bra koll på det. Vi har med oss ungefär samma in i äktenskapet, och resten vi skaffar tycker jag att vi ska dela på vid en ev. skilsmässa (urk, vill ju inte tänka på skilsmässa nu!! ). Men om någon av oss skulle ärva något "stort" hade jag inte tyckt samma sak. Kan man i så fall skriva något då? Det är svårt... för det är väl det detta handlar om - fördelningen av saker vid skilsmässa?

Gällande fika tror jag inte att jag hänger med den här gången... ska på BT-fika på torsdag, och jag kommer nog att vara supertrött i veckan eftersom jag ska börja gå på praktik. Men gärna nästa gång :)

• ~emma~

Ni som har varit på bröllopsmässan idag, hur har det varit?! Ska bli spännande att höra. Jag ska dit imorgon med sambon. Trevlig helg alla!

• ~emma~

Haha, ja det gäller nog att hålla hårt i plånboken! :D Men det ska bli roligt att uppleva en bröllopsmässa för första gången. Hoppas på att få träffa någon från BT där!

• ~emma~

Hej! Nu är vi tillbaka från mässan. Tyckte att det var rätt skoj faktiskt, t.o.m. sambon tyckte att det var okej. Hittade ett par florister, tårtbakare och en tillverkare av jättefina smycken. Modevisningen hade lite lustig musik :D och kanske inte så många "vanliga" brudklänningar, men det var kul att se ändå. Tror att jag ska gifta mig i klänningen med aluminiumfolie ;) Nu ska jag och sambon försöka att ge oss på embossing för första gången, får se hur det går!

• ~emma~

Hej jajj@! Har du skoj i Uppsala? Kram

• ~emma~

Elemmire - grattis till vinsten! Blir lite avundsjuk, den var jättesnygg! Jag köpte förrsten min tiara på www.brudklanningar.nu/, det funkade bra.

Bettan, Skåne - ja det var mycket mat, smakade du på Ultimate Cakes tårtprover? De var riktigt smarriga. Och ja, Matton ligger mitt emot Panduro. Jag har köpt allt mitt papper på Matton, de är trevliga och hjälpsamma. De hjälpte mig med tips till inbjudningskorten, vilket behövdes! Nu är vi klara med embossingen på 32 inbjudningskort, det tog ca en timme. Så det gick mycket snabbare än vad vi trodde, och lätt och smidigt gick det också!

• ~emma~

jajj@ - jag kommer inte att vara "ledig" på dagarna längre. Men vi kanske kan ta en promenad när jag kommer hem vid halv fem på onsdag?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2