• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Tack tjejer! Det är en mörkgrå Cavaliere med creme/champagnefärgad väst och plastrong. Min sambo hade väl lite tur eftersom vi fick allt för 2000 spänn på Blocket (inkl byxor, skjorta och manschettknappar). Och det passade som sagt perfekt, förutom byxorna som vi får lägga upp lite. Jag tror att man kan köpa och hyra Cavalieres sortiment på flera olika ställen.

H.C - vi gifter oss den 1/7. När är det er tur? Spännande att se honom på er bröllopsdag! Kommer du att undanhålla klänningen för honom också? Jag och sambon är ju inte alls särskilt hemliga med varandra. Jag hade gärna hållt allting hemligt men jag kan bara inte! :)

• ~emma~

H.C - vi funderade också på den tredje juni. Nu kommer jag inte ens ihåg varför vi valde ett senare datum :) Ska ni gifta er i Skanörs kyrka (det finns väl bara en)? Vi gifter oss utanför Trelleborg, bara för att få ha festen på favoritrestaurangen. Ska ni fotas efter vigseln? Vi ska fotas innan och gå in tillsammans. Vi har ju redan sett varandra i bröllopskläderna, så det känns som det kvittar, haha! Och risk för gråt finns konstant hela dagen :D

• ~emma~

Elemmire - jag har köpt den i andra hand, men den kommer ursprungligen från Palm Design på Bergsgatan. Hoppas att du hittar något bra!

• ~emma~

Hej! Nu är jag omförlovad, hihi! Rosor och tända ljus, ett knäfall (inte särskilt väntat) och supergod middag på St Marcus vinkällare... min älskling var ju riktigt romantisk idag! Fast nu är jag så mätt att jag håller på att dö ;)

Bettan, Skåne - är avundsjuk ändå! Hoppas i alla fall att ni får det underbart!

• ~emma~

100 dagar, det är inte lång tid kvar! :)

hjartat73 - det låter lyxigt! Det blir nog vin för mig också ikväll, hihi! Annars kanske filmkväll, jag vet inte riktigt än. Soffan lockar ju också efter allt tvättande och städande :)

• ~emma~

snäckan80 - tror tyvärr inte att jag har så många tips att komma med... hade du tänkt att stället ska ligga nära Malmö eller Lund, eller längre ut?

• ~emma~

lillabunny - vad kul! Vad blev det för meny till slut? Och hur ser din tidsplan ut?

• ~emma~

hjartat73 - orkade ni se CSI? ;) För vår del blev det filmkväll - thriller och cheese ballz *mums*.

• ~emma~

lillabunny - gud vad gott det låter! När jag läste om tårtan blev det speciellt jobbigt ;) Vill ha! Hur är er tidsplan?

Vår meny är inte alls lika lyxig utan mer italienskt lantlig, jag har nog beskrivit den ett par sidor bakåt. Till maten har vi ett rött vin (Chianti Montalbano) i stora bastflaskor. Jag vet inte ens vilket det vita alternativet är, men eftersom de importerar vin från Italien själva litar jag på dem! Men jag hoppas på en cabernet sauvignon som jag själv brukar gilla.

• ~emma~

lillabunny - sorry, var lite sen med mitt inlägg! Vad mysigt det låter med slottsvandring! Ska ni själva vara med på den?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2