Inlägg från: Mitt hjärta är hemma |Visa alla inlägg
  • Mitt hjärta är hemma

augustibrudar

Aha, alltså ingen direkt bröllopsrelaterad fest, tänkte att det kanske var något lysningsaktigt, nån amerikansk tradition eller något annat vigselaktigt jag aldrig hört talas om, haha. Mja, cityfest (gatufest tror jag vi säger, men cityfest låter ju trevligare!) samma dag är kanske att ta i?

• Mitt hjärta är hemma

Skönt. Har idag fått iväg förfrågningar till massa cateringfirmor samt frågat och fått ja av vår toastmadame.
    Även fotograf på g, hoppas han inte skall göra något med familjen den dagen, annars är han "vår".
    En prel gästlista är klar (fy vad hemskt att göra gästlista!) och bordsplaceringen på "honnörsbordet" fixad på bra sätt.
    Hur går det för er andra?

• Mitt hjärta är hemma

Idag har vi gjort en preliminär budget och skall strax kolla cateringfirmornas förslag. Man får något gjort varje vecka

• Mitt hjärta är hemma

Nu är de fyra första inbjudningarna skickade. Hihi! Resten skickar vi i mars. Vi har oxå prel.bokat bröllopsnatten och bokat frisör/sminkös. Och ändå är det lika mycket kvar att göra. Nån annan som har mer eller mindre intressanta nyheter?

• Mitt hjärta är hemma

Visst är det gôtt att kunna bocka av grejer. Här känns det som att planeringen stannat upp lite eftersom det är massa andra parter som måste svara för att vi skall kunna gå vidare.

Å så längtar jag efter min klänning som bör komma från Kina någon gång i mars... Utan den kan man ju inte heller kolla in smycken och ev. nya underkläder. Tsss vad tjejig man kan bli da...

• Mitt hjärta är hemma

Nix. Inte klara. Gjorde ett halvt idag. Bara 74,5 kvar... Svårt att göra dem innan alla tider är spikade.

• Mitt hjärta är hemma

Hej! En 12-augustiare här. Nästa fredag skall vi prova cateringfirman vi tillslut bestämde oss för. Min klänning har kommit från Kina och behövs sys om lite för att jag inte skall ramla ur den. Sju personer har redan tackat nej till bröllopet trots att vi inte kommer skicka ut de officiella inbjudningskorten förrän i april... (dvs extra "viktiga" personer som vi förvarnat som ändå hunnit boka upp sig...)
    Musik tänkte vi fixa när vi ser vilka gäster som tackat ja. Tänkte nämligen önska oss musik i present istället för grejer. Hoppas de inte misstycker.
    Nu letar jag lite passivt efter krona och underkläder och något värmande att ha över axlarna som skall passa klänningen.

• Mitt hjärta är hemma

Blue Topaz: Mja... Jag är en såndär som fryser hela tiden, ute som inne. Fryser också nästan alltid efter jag har ätit. Och äta kommer vi göra på vårt bröllop. Är ute efter något som kanske mer skyddar mot drag än som värmer iochförsig.
    Klänningen är från China-ekt på E-bay. Den är vit med blommor på...

• Mitt hjärta är hemma

Och ja, annars är jag nöjd med klänningen. Inte drömklänningen nr 1 utan en som kostade en tiondel, jättefin, mkt fina broderier och det mrkt att den är sydd till mig, men den är ändå för stor tyvärr. Jag kommer nog känna mig som finast någonsin i den på bröllopet.

• Mitt hjärta är hemma

mrkt?? märks skulle det stå.

• Mitt hjärta är hemma

BT borde ha lite utrymme för publicering av våra kära kläder och attiraljer... Nån som vet hur detdäringa tinypic funkar?

• Mitt hjärta är hemma

Precis, det är broderierna som skiljer sig i färgen. Men de är ju fina ändå. Ja, tyll var insytt. 900 kr kostade klänningen inklusive frakt.

• Mitt hjärta är hemma

Hej alla augustibrudar!
    Hur går det för er?
    Vi sitter med inbjudan och försöker få till en perfekt inbjudningstext (eller åtminstone okej).
    Häromdagen provåt vi en del av bröllopsbuffén och träffade det superrara cateringparet. Känns skönt att det känns bra
    Börjar mer och mer fundera på hur själva _festen_ skall framskrida. Alltså oroa mig lite för att det bara blir som en "vanlig" fest... Nån som hajar? Har ni någon som hjälper er att planera själva festen?

• Mitt hjärta är hemma

blondieangel: Hur kom radiointervju in i sammanhanget? *nyfiken*
    Var i lander gifter ni er?

Svar på tråden augustibrudar