• MimmiMus

CAMBRIDGE!

Jag börjar också idag!

Men tjejer - jag behöver mer hjälp och stöd än någonsin!

Jag är en rutinerad CK:are och kan allt innan och utan.

Problemet just nu är att jag inte har särsklit mycket att gå ner och hur jag än har betett mig de senaste veckorna har jag inte klarat de första 3 dgr:na.

Jag vägde för exakt 2 år sedan 83 kg. Jag är 165 cm lång. Jag gick ner till 69 kg på 5½ vecka. Ren kur - endast pulver och vatten (men droppade alltid ner lite citron). Jag höll den vikten i 1 år och förra året gick jag ner ytterliggare 9 kg. Tog 5 veckor på ren kur det också.

Nu hra jag gått upp till 67 kg. Jag fick nytt jobb för 6 månader sedan och det var då som de där j-kla 7 kg smög sig på.

Jag jobbade (och jobbar fortfarande) nästan 70 timmar i veckan och i och med detta nya jobb höga arbetstempo har jag inte förmått mig gå till gymmet på mornarna. JAG HAR ÖVERHUVUDTAGET INTE SATT MIN FOT PÅ GYMMET SEDAN I NOVEMBER. All sömn jag kan få är ovärderligt. Till detta kommer många goda och ofta feta affärsmiddagar. Finns alltd "smal-alternativ" oavsett vilken restaurang man går på men det är ovanligare än vanligt att jag ändå beställer det jag behagar äta. Så det är väl inte så kontigt att jag har gått upp dessa 7 kilona.

Usch, tjejer - nu behöver jag ert stöd!!!!

Jag har påbörjat en ren kur 3 gånger den senaste månaden och inte lyckats klara mig igenom dessa 3 överdj-liga dagarna som man måste genomlida innan ketos.

Det har funnits 15 miljarder ursäkter när hungern har satt in!

Jag fattar inte att det har var så lätt förra året och året innan. Jag kan inte påminna mig att det var jobbigt alls då. Visserligen var de första tre dagarna jobbiga då också - men inte så här fruktansvärt jobbiga!!!!

Men nu - nu f-n ska det bara gå!!!!!!!!!!!

Jag började idag och vet ni, det känns faktiskt riktigt bra. Kanske beror på att jag fick gå hemma och strosa idag. Känns lättare när man kan sätta sig i soffan med en filt om man känner sig lite frusen och yr i huvudet.

Snälla, snälla, snälla CK-tjejer! Lova att hjälpa mig igenom dessa tre första dagar!

Cambridge är det enda som någonsin fungerat för mig och jag vet hur mycket lyckligare jag kommer vara om en vecka när jag ställer mig på vågen.

Jag har såååå mycket fina sommarkläder i storlek 36 som jag bara måste komma i i slutet av maj.

Jag har satt den 26 maj som slut mål - oavsett vad jag väger. Jag bör väga ca 58-60 kg då.

Förövrigt!!! Fy så duktiga ni alla är! Jag har läst tråden från dess start så det känns faktiskt som att jag känner er lite grann vi det här laget!

NI ÄT TOPPEN ALLIHOP!

P&K

• MimmiMus

Tack okt2006!

Nä, det finns inga konkreta råd att ge - bara peppning peppning peppning!

Nu har det gått 1½ dag och det känns fortfarande superbra!

JAG KOMMER ATT KLARA DETTA! Om man intalar sig att det inte är hunger och sockerbefrielse det handlar om blir jag inte lika hungrig. Jag är förespråkare av den mentala inställningen och äntligen börjar de råd jag ger mig själv ge effekt.

Det känns superbra.

Förra året när jag gjorde detta var helt fantastiskt. Jag började den 19 april och runt valborg började jag gå runt Djurgården i Sthlm nästan varje dag. Frisk luft och våren fick mig att må så bra. När jag var klar med min rena kur hade alla träden slagit ut och jag var helt plötsligt en 36:a. Så där vill jag må igen. Och det kommer jag att göra snart.

Nä - jag vet okt2006! Det är inte vettigt att jobba som jag gör. Men samtidigt har jag världens roligaste jobb och jag är så glad att ja har fått den här chansen att visa vad jag går för redan vid så ung ålder. Det kan jag skratta mig lycklig för. Vad jag menar är att det är inte fullt å påfrestande att jobba 70 h i veckan om man trivs med vad man gör som om man vantrvs på sitt arbete. Men nu när årets budget snart är prikad ska jag trappa ner till normala 40 h i veckan. Sen ska jag ta ut en välförtjänt semester i slutet av maj. Det är också en sporre. Men vill åka till Italien och bada och se ut som en valross bland alla tunna fina italienskor

okt2006 - hur går det för dig?

P&K alla!

• MimmiMus

GRATTIS september bride!

Bra jobbat!

Jo - det är som du säger. Det blir bara lättare och lättare. Efter en vecka känner man juh ingen hunger eller sug alls och då känns det faktiskt som att man skulle kunna leva på CK resten av livet. Lite farligt iofs. Förra året då hade jag nästan lite svårt att ta till mig det faktum att jag var tvungen att börja äta vanlig mat igen. Det här med Cambridge-pulver blir efter en ganska så kort tid väldigt vedertaget.

Låter som att du och din m2b har en riktig toppendag framför er.

Som lite kuriosa om mig (om ngn är intresserad så klart ) så ska jag gifta mig om tre år. Min pojkvän, numer fästman, friade till mig i Eiffeltornet den 11 februari i år. Det var helt fantastiskt och ringen gnistrar.

Era lyckostar som får gifta er så snart!!! Lite granna avis blir man juh!

Gud vad det är bra med den här tråden - så fort motivationen tryter går man in här och tittar om det finns ett nytt inlägg. Finns det inget nytt inlägg kan man läsa något gamalt som kan pigga upp en!

P&K

• MimmiMus

Woohoo....

Känner på mig att det kommer bli många lång inlägg från mig - hoppas ni står ut!

• MimmiMus

Hej Desperate2bewife!

Då kommer alla här att stötta dig!

Lova att ta detta rätt men när man har mer övervikt så går det snabbare och det skapar en enorm motivation!!!! Jag gick ner massor i början och det är så j-kla roligt!

Usch - nu när det inte är så mycket att gå ner längre känns det frukatnsvärt trögt! Fast jag e ändå peppad till tusen!

Nä - nu ska jag in i budgetmöte!

P&K

• MimmiMus

Hej alla!

Nu e det jag igen!

yezzii - jag har så ont om råd eftersom jag aldrig upplevt den "fasliknande" period som du nu går igenom. Visserligen kanske det inte är råd du behöver utan bara peppning? Kanske det finns någon annan här inne som har känt samma behov av vanlig mat och suget efter mat så långt in i ren kur som 16 dgr faktiskt är.

Jag kan vid dag 16 naturligtvis känna hunger och behov av mättnadskänsla men suget brukar försvinna helt för mig efter 3-4 dagar i ren kur.

Dricker du tillräckligt med vatten?

Har du "det månatliga"? Jag minns från förra året att jag var grinigare och lite hängigare just den veckan som jag hade "det månatliga". Dessutom gick jag ner betydelselöst i vikt vilket inte gjorde det hela bättre.

Vet inte om du är en mer rutnerad CK:are än vad jag är men dessa två "pitchar" kanske kan få dig att förstå varför du tänker på mat och att du därmed ändra dina egna tankegångar.

Hoppas det!

Kämpa på du är jätteduktig! Precis som alla ni andra.

Jag har snart klarat av min andra dag och det känns fortfarande lika bra. Ja, nu börjar det nästan kännas enkelt!!! Så enkelt att jag till och med gick till gymmet idag. När de drog mitt kort så visade det sig att jag inte hade varit där sedan den 17 okt 2005! "Ja det stämmer! Det var som f-n, tänkte jag!" Nåja inte undra på att saker och ting är som de är!

Nåja - eftersom det totala kaloriintaget för tillfället är 470 per dag så ska man väl inte överdriva. Körde lite lätt jogging, rodd, mage och lite armar. Allt över inom 40 minuter. Jag e mycket stolt över mig själv.

Nu ska jag ta dagens sista drink och hoppa ner i säng.

Mitt ny-gamla liv är snart ett faktum och jag känner mig så glad.

Men jag har en teori! Jag inbillande mig, vid samtliga tre tillfällen då jag misslyckades med mig rena kur den senaste månaden, att detta är någonting som jag klarar av helt på egen hand. Jag menar - jag känner mig lite som en expert vid det här laget. Skämt och sido - någon expert är jag definitivt inte men jag trodde så starkt att jag absolut inte behövde något stöd i detta. Jag har juh gjort det förr!!! Men icke sa nicke - det är tack vara den tiden jag tog mig för att läsa igenom den här tråden från början till slut som jag äntligen fick den där extra gnutta karaktär som jag inte haft vid mina tidigare försök. Tack vare alla era inlägg! Den här gången kommer jag faktiskt att ropa "hej" i förskott - för detta kommer jag klara. Jag vet liksom bara det. Inget kan få mig att falla tillbaka nu. Jag har juh tom pallrat mig till gymmet!

Vet ni - jag ska på konferens om 3 eller om det är 4 veckor. Minns inte exakt. Idag mailade jag hon som håller i hela arrangemanget och sa att all min mat skulle avbokas - min mixerstav ska med. Hur var det? INGA UNDANTAG!

Ni är bäst, tjejer!!!!

KÄMPA PÅ!!!!

P&K

• MimmiMus

Mens, yezzii!

Kan ta me sjutton sätta ett lillfinger på att det är just det som är "boven i ditt sug efter mat-dramat". Så är det alltid! Hormoner, hormoner, hormoner...

DU KLARAR DETTA! Du e sååå¨duktig!

Natt på er - jag skulle somnat för länge sedan men plöjde igenom ytterliggare några trådar inom samma ämne - DET ÄR SÅÅÅ INSPIRERANDE!

Det finns så många fantastiska kvinnor!

P&K

• MimmiMus

Toppen Desperate2bewife!

Vi ska inte ge efter! Vi kan om vi vill!

Jag är juh också inne på min 3 dag och det känns jättebra!

Jag har dock inte hunnit med min frukostdrink ännu. Tar den till lunch och lunchdrinken lite senare i eftermiddag.

Hur går det för alla!

Någon som har några resultat att leverera? *jag e nyfiken*

P&K

• MimmiMus

yezzii - Va skönt att höra att det känns bättre!

Med tanke på att du ska ha mens så brukar vikten stagnera något dagarna innan. Det är helt normalt. Men man tror lätt att man inte tappar någonting under dessa röda dagar men faktum är att det gör man. Om än något kilo mindre. Det positiva är att veckan efter "lingonveckan" brukar vikten rasa mer än en normalvecka. Tittade i ett gammalt resultat som jag har sparat att jag normalt gick ner ca 2,5 kg/v, under lingonveckan 1 kg, veckan efter lingon veckan 3,5. Det ger sig, vännen! Håll ut och återigen - VA GLAD JAG E ATT DU MÅR BÄTTRE! KÄMPA KÄMPA KÄMPA!

M.H - Jisses va roligt att någon fortfarande känner igen mig. Sen blir jag så oerhört smickrad att du blev inspirerad. Nu tänkte jag fortsätta inspirera!!! Jo, tack - dag 3 känns lika bra som dag 1 och 2. Lite bättre till och med.

Men jag har ett ständigt återkommande dilemma och detta kan förefalla vara ett lyxproblem - fast ändå inte.

Jag har tur just nu och det beror på min positiva mentala inställning men jag är mätt hela tiden. När detta hände i vecka 4 (tror jag det var) förra året så gick kroppen in i svält och jag går ner i vikt långsammare. Jag har aldrig känt sådan mättnadskänsla så snabbt in i en ren kur förrut som just nu - roligt men ändå inte roligt! Sen igår eftermiddag har jag i ärlighetens namn tvingat i mig drinkarna.

Men om detta är mitt enda problem så ska jag ändå skratta mig lycklig!

Nåja - nu ska jag gå och mixa min drink!

P&K

• MimmiMus

Hej, Mastermind och alla andra igen

(Hela min lunch har jag suttit framför datorn och läst och begrundat på BT! )

På din första fråga - beträffande dygnets 24h skulle jag vilja säga att din konsulent snackar dynga. Jag - precis som du - pluggade förrförra året och drack aldrig första drinken före kl 10.00 på morgonen. Min enda princip är att inte dricka drinken inom de närmsta 2 timmarna på kvällen innan jag går och lägger mig.

Jag hade på den tiden också mer att gå ner än vad jag har nu men det påverkade inte min viktminskning överhuvudet taget. Eller iofs - det kan jag väl med säkerhet inte veta men det verkade inte som att det påverkade i och med att jag tappa 2-3,5 kg per vecka.

Vattnet däremot är dödsviktigt!!!!! Fun Light skulle jag absolut inte tillåta mig att dricka! Fun Light lurar kroppen att tro att det är socker vilket först och främt bidrar till att man kan tendera till att inte helt känns sig fri från sitt socker behov men jag har även hört att det kan hämma produktionen av ketoner. Men jag precis som du har jättesvårt med vattnet så jag droppar ner saften från en färsk citron! Mycket, mycket bättre! Det är visserligen ett avstamp från regelboken men, herre jisses, man e juh inte mer än människa. Min tanke var att om den där förbannade citronen var mitt måste för att klara detta - då var den det!

Ja - om hon pratar om att kroppen är i keton då skulle jag också börja fundera på hur kvalificerad hon egentligen är som konsulent. Däremot är benämningen på ämnet som försätter dig i ketos, "keton".

Kämpa på Mastermind!!!! Du e jätteduktig!

P&K

Svar på tråden CAMBRIDGE!